Σύνδεση

Ford

Πανοπλίες ιπποτών, ρομπότ και λέιζερ: η Ford εφαρμόζει διαδικασία, με την οποία το νέο Focus γίνεται ασφαλέστερο από ποτέ

Κάποτε ήταν μία τεχνική που προστάτευε τους ιππότες από τα συντριπτικά χτυπήματα των αντιπάλων τους. Τώρα, η Ford εφαρμόζει μία προηγμένη εκδοχή της ίδιας τεχνολογίας, που κάνει τα αυτοκίνητά της ασφαλέστερα από ποτέ.

Η πρώτη, πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία μορφοποίησης εν θερμώ διαμορφώνει εξαρτήματα αυτοκινήτων – που απαιτούνται για την προστασία οδηγών και επιβατών – χρησιμοποιώντας γιγαντιαίους φούρνους, ρομπότ και λέιζερ σε θερμοκρασία 3.000° C.

«Βασιζόμαστε σε τεχνικές που χρησιμοποιούνται για ενίσχυση του ατσαλιού εδώ και χιλιάδες χρόνια, ενσωματώνοντας σύγχρονα υλικά και μία αυτοματοποιημένη μέθοδο, για να επιταχυνθεί και να βελτιωθεί η διαδικασία διαμόρφωσης εν θερμώ,» δήλωσε ο Dale Wishnousky, vice president, Manufacturing, Ford Ευρώπης. «Σαν αποτέλεσμα, ο κλωβός ασφαλείας από ατσάλι βορίου καθιστά το νέο Focus ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα όλων των εποχών.»

Η γραμμή χύτευσης εν θερμώ –πλήρως ενσωματωμένη στο εργοστάσιο Συναρμολόγησης Οχημάτων της εταιρίας στο Saarlouis (Γερμανία)– είναι προϊόν μιας πρόσφατης επένδυσης ύψους 600 εκατομμυρίων Ευρώ. Η διαδικασία αυτή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής του νέου Ford Focus που βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια στα crash tests του Euro NCAP.

Στο νέο Focus γίνεται εκτενής χρήση ατσαλιού βορίου –το ισχυρότερο στην βιομηχανία αυτοκινήτου– στον κλωβό ασφαλείας του αυτοκινήτου. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός χώρου επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπλέον, η χρήση βορίου, που συναντάμε και στους ουρανοξύστες, βοηθά την αντοχή του αυτοκινήτου σε μετωπικές συγκρούσεις κατά 40%.

Κομμάτια ατσαλιού διαμορφωμένα εν θερμώ υπόκεινται σε θερμοκρασίες έως 930° C. Ξεφορτώνονται από ρομπότ σε μία υδραυλική πρέσα που έχει δύναμη σύσφιξης έως 1.150 τόνους. Και στη συνέχεια μορφοποιούνται και ψύχονται σε μόλις τρία δευτερόλεπτα. Το ατσάλι βορίου είναι τόσο ισχυρό μέχρι αυτό το σημείο, ώστε χρησιμοποιείται μία δέσμη λέιζερ θερμότερη από λάβα για να διαμορφώσει με απόλυτη ακρίβεια το τελικό σχήμα κάθε εξαρτήματος.

Περικλής Στέφος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Δείτε το Ford Bronco στο πολύ σκληρό Rubicon Trail, το… Nürburgring των τετρακίνητων (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το σέρβις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup