Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι από τους πιο γηρασμένους της ΕΕ, όμως πόσο παλιός είναι και πως είναι η κατάσταση στις άλλες χώρες;
Όπως θα δείτε στο γράφημα που ακολουθεί ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ στην Ευρώπη είναι τα 11,5 χρόνια, των ελαφριών επαγγελματικών- βαν τα 11,6, των φορτηγών τα 13,0 και των λεωφορείων τα 11,7. Αν εξαιρέσουμε το μικρό Λουξεμβούργο (με 6,5 χρόνια), από τους πιο καινούργιους στόλους έχουν η Αυστρία και η Ιρλανδία με 8,3 και 8,4 έτη, αντίστοιχα.
Στον αντίποδα τους πιο γηρασμένους στόλους έχουν η Λιθουανία (16,8 χρόνια), η Εσθονία (16,7), η Ρουμανία (16,5) και βέβαια και η Ελλάδα (16,0). Οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, αυτές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας είναι στα 9,6, 10,2 και 12,7 χρόνια, αντίστοιχα.
Τα νούμερα προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και αφορούν στοιχεία για το έτος 2019 που δημοσιεύθηκαν σε περσινή αναφορά. Το 2020 τα πράγματα πάντως δεν θα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο, μιας και οι πωλήσεις νέων οχημάτων σημείωσαν ελεύθερη πτώση λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πέρα από τα ΙΧ η χώρα μας έχει αρνητικό ρεκόρ μέσου όρου στην Ευρώπη τόσο στα ελαφρά επαγγελματικά με 19,5 χρόνια όσο και στα λεωφορεία με 19,9 έτη. Επίσης, έχουμε και τo μοναδικό νούμερο άνω της 20ετίας: η χώρα μας έχει τον πιο γερασμένο στόλο φορτηγών με μέσο όρο ηλικίας τα 21,2 χρόνια!
#Vans: with an average age of 19.5 years Greece 🇬🇷 has the 🚐 oldest light commercial vehicle fleet, but what about the other 🇪🇺 countries?
⬇️ Infographic: average age of the European motor vehicle #fleet. pic.twitter.com/IAEZS5d5ga
— ACEA (@ACEA_eu) January 25, 2021