Σύνδεση

Featured

Oι αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων θα κάνουν τα καινούργια μοντέλα πανάκριβα

Το 2021 ο μέσος όρος εκπομπής CO2 για τη γκάμα κάθε κατασκευαστή θα πρέπει να είναι 95 γραμμάρια το χιλιόμετρο, αλλιώς προβλέπονται πρόστιμα. Το 2030 αυτός ο μέσο όρος θα πρέπει να μειωθεί άλλα 37%, γεγονός που σημαίνει πως ο στόχος θα είναι πρακτικά ανέφικτος αν τουλάχιστον το 30% των πωλήσεων δεν θα αντιστοιχεί σε ηλεκτρικά μοντέλα.

Γενικά πάντως και προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι τα αυτοκίνητα θα πρέπει να αποκτήσουν πιο σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενδεχόμενα και με ήπια υβριδική υποβοήθηση τουλάχιστον. Φυσικά και τα ηλεκτρικά που θα παρουσιαστούν όσο ευαγγελίζονται οι πάντες για το αντίθετα κάθε άλλα παρά φτηνά θα είναι.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη και για τους υποψήφιους αγοραστές; Πολύ απλά πως τα καινούργια μοντέλα θα είναι σημαντικά πιο ακριβά, ενώ αναλογική η αύξηση θα είναι πολύ πιο μεγάλη στα μικρά αυτοκίνητα.

Μάλιστα οι πλέον απαισιόδοξοι λένε χαρακτηριστικά πως δύσκολα θα υπάρχει καινούργιο αυτοκίνητο κάτω από τις 20.000 ευρώ. Και στο ποσό αυτό δεν έχει υπολογιστεί το κόστος για τυχόν συστήματα αυτόνομης οδήγησης κ.λπ.

Ελπίζουμε φυσικά να κάνουν λάθος, καθώς αν επιβεβαιωθούν η αγορά ενός καινούργιου μοντέλου, που θα είναι βέβαια πιο ασφαλές, πιο οικονομικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον θα γίνει υπόθεση καθαρά ταξική. Με τους οικονομικά πιο ασθενής να αναγκάζονται να αποκτούν σχεδόν αποκλειστικά μεταχειρισμένα, τα οποία με τις νέες προδιαγραφές θα είναι ακόμα πιο ρυπογόνα και είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως θα τιμωρούνται οικονομικά. Κάτι βέβαια που πέρα από ταξικό είναι και άδικο και καλό είναι να μη συμβεί. Για να δούμε…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo