Σύνδεση

Featured

Oι αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων θα κάνουν τα καινούργια μοντέλα πανάκριβα

Το 2021 ο μέσος όρος εκπομπής CO2 για τη γκάμα κάθε κατασκευαστή θα πρέπει να είναι 95 γραμμάρια το χιλιόμετρο, αλλιώς προβλέπονται πρόστιμα. Το 2030 αυτός ο μέσο όρος θα πρέπει να μειωθεί άλλα 37%, γεγονός που σημαίνει πως ο στόχος θα είναι πρακτικά ανέφικτος αν τουλάχιστον το 30% των πωλήσεων δεν θα αντιστοιχεί σε ηλεκτρικά μοντέλα.

Γενικά πάντως και προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι τα αυτοκίνητα θα πρέπει να αποκτήσουν πιο σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενδεχόμενα και με ήπια υβριδική υποβοήθηση τουλάχιστον. Φυσικά και τα ηλεκτρικά που θα παρουσιαστούν όσο ευαγγελίζονται οι πάντες για το αντίθετα κάθε άλλα παρά φτηνά θα είναι.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη και για τους υποψήφιους αγοραστές; Πολύ απλά πως τα καινούργια μοντέλα θα είναι σημαντικά πιο ακριβά, ενώ αναλογική η αύξηση θα είναι πολύ πιο μεγάλη στα μικρά αυτοκίνητα.

Μάλιστα οι πλέον απαισιόδοξοι λένε χαρακτηριστικά πως δύσκολα θα υπάρχει καινούργιο αυτοκίνητο κάτω από τις 20.000 ευρώ. Και στο ποσό αυτό δεν έχει υπολογιστεί το κόστος για τυχόν συστήματα αυτόνομης οδήγησης κ.λπ.

Ελπίζουμε φυσικά να κάνουν λάθος, καθώς αν επιβεβαιωθούν η αγορά ενός καινούργιου μοντέλου, που θα είναι βέβαια πιο ασφαλές, πιο οικονομικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον θα γίνει υπόθεση καθαρά ταξική. Με τους οικονομικά πιο ασθενής να αναγκάζονται να αποκτούν σχεδόν αποκλειστικά μεταχειρισμένα, τα οποία με τις νέες προδιαγραφές θα είναι ακόμα πιο ρυπογόνα και είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως θα τιμωρούνται οικονομικά. Κάτι βέβαια που πέρα από ταξικό είναι και άδικο και καλό είναι να μη συμβεί. Για να δούμε…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Οδηγούμε το νέο BYD Dolphin Surf

BYD

Η SEAT γιορτάζει τα 75 χρόνια της!

Featured

Αυτές είναι οι νέες Mercedes μέχρι το 2027

Featured

Οδηγούμε το EX5, το πρώτο μοντέλο της Geely στην Ελλάδα (Video)

Featured