Σύνδεση

Featured

Το Hyundai Kona είναι μια πολύ καλή περίπτωση υβριδικού

To Kona, το μικρό SUV της Hyundai είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα με γκάμα που περιλαμβάνει (σχεδόν) όλα τα διαθέσιμα συστήματα πρόωσης. Από τα συμβατικά με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, μέχρι το ηλεκτρικό και πιο πρόσφατα και το υβριδικό, σαν και αυτό της δοκιμής μας.

Το Hyundai Kona Hybrid λοιπόν εξωτερικά ελάχιστα διαφοροποιείται από τα όπως είπαμε συμβατικά μοντέλα, ενώ κάτω από το καπό του υπάρχει ένα ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης 1.600 κυβικών. Ο 1.6 GDi λειτουργεί με τον κύκλο το Atkinson και αποδίδει 105 ίππους και 147 Nm, ενώ συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 43,5 ίππους και 170 Nm.

Συνδυαστικά και τα δύο σύνολα μαζί αποδίδει 141 ίππους και 265 Nm ροπής, αλλά αυτό που πρέπει να σημειώσουμε είναι η μπαταρία του συστήματος. H οποία είναι ιόντων λιθίου και έχει μια αρκετά μεγάλη ενεργειακή χωρητικότητα 1,56 kWh. Και αυτό είναι κάτι που επιτρέπει στο Kona να κινείται πιο συχνά ηλεκτρικά σε σχέση με άλλα μοντέλα που χρησιμοποιούν αντίστοιχα συστήματα.

Το τελευταίο μπορεί να το δει κανείς, κυρίως από τη θέση του συνοδηγού, παρατηρώντας το διάγραμμα της ροής που προβάλλεται στην οθόνη αφής των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό.

Αυτό που θα διαπιστώσει ο οδηγός είναι η άμεση απόκριση του συστήματος πρόωσης όταν πατήσει πλήρως το γκάζι. Το Kona Hybrid, παρόλο που δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης ενός υβριδικού μοντέλου, είναι σβέλτο και ευχάριστο, με ικανοποιητικές ρεπρίζ. Και αυτό παρά το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος του που ξεπερνά τα 1.400 κιλά.

Σημαντικό ρόλο πάντως στην όλη αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το υβριδικό Kona στο δρόμο πρέπει να αποδοθεί στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του με τις 6 σχέσεις. Πολύ σωστά οι μηχανικοί της κορεάτικης εταιρείας το προτίμησαν από ένα αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT) που συνήθως χρησιμοποιείται συνήθως στα μοντέλα της συνομοταξίας. Έτσι κέρδισαν την πιο άμεση και ομαλή απόκριση και γλύτωσαν τον για μένα ενοχλητικό θόρυβο των κιβωτίων CVT. Που θα είχε προστεθεί σε αυτόν του 1.6 GDI που αν πιεστεί έρχεται ακουστικά στο προσκήνιο.

Αν δεν πιεστεί και αρκετά πολιτισμένος αποδεικνύεται και οικονομικός, μιας και η μια μέση κατανάλωση γύρω στα 6,0 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα επιτυγχάνεται εύκολα.

Κατά τα άλλα το υβριδικό Kona δεν διαφοροποιείται από τις εκδόσεις του με κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου. Οι χώροι είναι οι ίδιοι και εξίσου ικανοποιητικοί τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 361 έως 1.43 λίτρα), ενώ ίδιος είναι και ο διάκοσμος. Το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων με μόνη διαφοροποίηση την old school ένδειξη για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας.

Οι τιμές του αξιόλογου Hyundai Kona Hybrid ξεκινούν από τις 23.990 και είναι διαθέσιμο με τρία συνολικά επίπεδα εξοπλισμού, τα οποία μπορείτε να δείτε αναλυτικά κάνοντας κλικ ΕΔΩ.

HYUNDAI KONA HYBRID
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.165×1.800×1.565 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 361- 1.143 λίτρα
Βάρος: 1.453 κιλά
Σύστημα πρόωσης: 4κύλινδρος βενζίνης, 1.580 κ.εκ., με λειτουργία κύκλου Atkinson + σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με μπαταρία 1,56 kWh
Ισχύς: 105 PS/ 5.700 σ.α.λ. + 43,5 PS. Συνδυαστικά: 141 PS
Ροπή: 147 Nm/ 4.000 σ.α.λ. + 170 Nm. Συνδυαστικά: 265 Nm
0-100, Τελική: 11,2”, 160 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 90 γραμμάρια/ χλμ. (με ζάντες 16 ιντσών)
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 23.990 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg src=”galleries” ids=”5150″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota