Η Honda, όπως σας είπαμε, παρουσίασε τη νέα γενιά των turbo κινητήρων βενζίνης της και παράλληλα δοκιμάζει εξαντλητικά το καινούργιο Civic Type R, που θα είναι και το πρώτο που θα χρησιμοποιήσει έναν από τους νέους VTEC Turbo. Πιο συγκεκριμένα αυτόν των 2.000 κυβικών, που για την περίσταση θα φτάνει τους 320 ίππους και τα 400 Nm. Στις μόλις 2.300 σ.α.λ. και τόσο η ελαστικότητά του από χαμηλά όσο και η ομαλή απόδοση της ισχύος του τετρακύλινδρου παίζουν καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη των στόχων των Ιαπώνων. Οι οποίοι δεν είναι άλλοι από το να σπάσουν το ρεκόρ για προσθιοκίνητα μοντέλα στο Nuerburgring, που αυτή τη στιγμή είναι γύρω στα 8 λεπτά και να πετύχουν ένα 0-100 σε κάτω από 6 δεύτερα. Και για τα δύο η πολύ καλή πρόσφυση είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, ο οποίος συνδυάζει το πολύ εξελιγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού της Honda με μια μικρή τουρμπίνα για όσο τον δυνατόν πιο άμεση απόκριση, καθοριστικά.
Κατά τα άλλο το Type R, που έχει γράψει τη δική του ιστορία θα ξεχωρίζει τόσο από τη μεγάλη πίσω αεροτομή όσο και από τα φουσκωμένα φτερά του με τις εισαγωγές αέρα. Τα τελευταία μάλιστα θα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, προκειμένου να περιοριστεί και το βάρος, ενώ άλλα στοιχεία του αμαξώματος –δεν υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες- θα είναι από συνθετικά υλικά.
Εκτός από την κινητήρα οι μηχανικοί της Honda δουλεύουν πολύ τόσο με την ανάρτηση, όπου το μυστικό για τη βελτίωση της πρόσφυσης είναι τα ενεργά αμορτισέρ όσο και με το σύστημα διεύθυνσης, που στο πρόγραμμα R θα γίνεται πιο άμεσο. Ταυτόχρονα θα μειώνεται και η διαδρομή της ανάρτησης για ακόμα πιο σπορ συμπεριφορά. Φυσικά τα φρένα είναι ένα άλλος τομέας στον οποίο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, ενώ για την τιμή του νέου Honda Civic Type R οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πάνω κάτω 35.000 ευρώ.
Γιάννης Σκουφής