To πιο μικρό SUV και ταυτόχρονα το 5ο μοντέλο στη γκάμα της Porsche, η Macan, μετά από φήμες, αποκαλύψεις και ελεγχόμενες διαρροές για πάνω από 1 χρόνο, παρουσιάστηκε επίσημα. Και μάλιστα σε μια κατηγορία που γνωρίζει πανευρωπαϊκά και όχι μόνο δόξες τα τελευταία χρόνια και γι’ αυτό η παραδοσιακή γερμανική εταιρεία βάζει ψηλά τον πήχη, κάνοντας λόγο για 200.000 πωλήσεις ετησίως.
Από πλευράς αισθητικής η Macan δείχνει πιο κομψή σε σχέση με την Cayenne –εδώ παίζουν ρόλο και οι μικρότερες διαστάσεις της (μήκος 4,681 μέτρα, πλάτος 1,923, ύψος 1,684)- και δυναμική, ενώ ιδιαίτερο γνώρισμά της είναι το καπό που καλύπτει και τα φτερά. Χαρακτηριστικά και τα πλευρικά προστατευτικά που είναι μαύρα στις «απλές» εκδόσεις και στο χρώμα του αμαξώματος στην turbo. Η τελευταία στο συνολικά στρογγυλεμένο πίσω μέρος ξεχωρίζει και από τις τετράγωνες απολήξεις της εξάτμισής της.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η φαρδιά κονσόλα που διαχωρίζει τη θέση του οδηγού από αυτή του συνοδηγού και έχει εξελιχθεί σε γνώρισμα του διάκοσμου των τελευταίων Porsche. Από πλευράς χώρων η Macan τα πηγαίνει καλά, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (500 έως 1.500 λίτρα), αλλά αυτό δεν έκπληξη, τόσο λόγω του μεταξονίου της των 2.807 χιλιοστών, όσο και λόγω της βάσης της, του Audi Q5 που ξεχωρίζει στο συγκεκριμένο τομέα.
Η κορυφαία έκδοση είναι, όπως είπαμε η Macan turbo, η οποία κινείται από τον V6 των 3.600 κυβικών με τα διπλά turbo, ο οποίος αποδίδει 400 ίππους και 550 Nm που φτάνουν για ένα 0-100 σε 4,8 δεύτερα (4,6 με το εξτρά Sport Chrono). Ακριβώς από κάτω υπάρχει η Macan S με τον πιο μικρό V6 των 3.000 κυβικών, που αποδίδει 340 ίππους και 460 Nm με τη βοήθεια επίσης 2 turbo και θέλει 5,4 δεύτερα για το 0-100 (5,2 με Sport Chrono). Τη γκάμα συμπληρώνει η S Diesel, επίσης με τρίλιτρο V6, με 258 ίππους και 280 Nm, 0-100 σε 6,3 δεύτερα και εκπομπές CO2 μόλις 159 γραμμαρίων, ενώ το 2015 αναμένονται, όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, και δίλιτρα σύνολα, τόσο βενζίνης (με 258 ίππους) όσο και diesel. Οι οποίες θα είναι οι πρώτες 4κύλινδρες Porsche από την εποχή της 968 το 1995.
Κατά τα άλλα η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προαιρετικά υπάρχει πνευματική ανάρτηση, που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος από τα στάνταρ 19,3 εκατοστά στα 23, ενώ το σύστημα τετρακίνησης δεν διαθέτει μηχανικό Torsen όπως του Audi Q5. Εδώ υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης με μεγαλύτερη κατανομή ροπής στον πίσω άξονα για σπορ χαρακτηριστικά, ενώ θεωρητικά το ποσοστό που μπορεί να καταλήξει στους εμπρός μπορεί να φτάσει και το 100%.
Στη Γερμανία η Macan S και S Diesel κοστίζουν από 57.930 ευρώ στη βασική τους εκδοχή –η λίστα των εξτρά θα είναι και εδώ μεγάλη και ακριβή- και η turbo από 79.826. Στην Ελλάδα ίδωμεν.
Γιάννης Σκουφής