Τα αυτοκίνητα στην Κούβα είναι από το 1959 και μετά, τη χρονιά της επανάστασης δηλαδή, μια πονεμένη υπόθεση, ενώ οι πωλήσεις καινούργιων μοντέλων μπορεί να έχουν πλέον απελευθερωθεί αλλά οι τιμές του κυμαίνονται σε τέτοια επίπεδα που η άρση της απαγόρευσης είναι άνευ ουσίας.
Το αποτέλεσμα είναι τα αμερικάνικα θωρηκτά της δεκαετίας του ’50 να εξακολουθούν να καθορίζουν το αυτοκινητικό τοπίο στη χώρα- νησί, για όσο αντέξουν ακόμα, συμβάλλοντας στο τοπικό χρώμα.
Φυσικά στην Κούβα και από το 1959 δεν απαγορεύονται μόνο οι πωλήσεις καινούργιων μοντέλων αλλά και οι αγώνες αυτοκινήτων, μιας και οι διοικούντες τους θεωρούσαν ως σπορ της (οικονομικής) ελίτ.
Παρόλα αυτά οι Κουβανοί προσπαθούσαν με τα περιορισμένα μέσα που διέθεταν να βελτιώσουν τα αυτοκίνητά τους, ενώ διοργάνωναν και διοργανώνουν αγώνες σε ένα καθεστώς ημι-παρανομίας και κυβερνητικής ανοχής.
Αυτό ακριβώς το καθεστώς απεικονίζει το ντοκιμαντέρ Havana Motor Club, του σκηνοθέτη Bent-Jorgen Perlmutt, ένα τρέιλερ του οποίου μπορείτε να δείτε στη συνέχεια.
Γιάννης Σκουφής