Ξεκίνησε να κατασκευάζεται στα μέσα της δεκαετίας του 90 και βγήκαν στην αγορά 35.124 αυτοκίνητα. Ο λόγος για την Lotus Elise, το μοναδικό σπορ αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο, την πανάλαφρη κατασκευή και την απόλυτη οδική συμπεριφορά.
Την εποχή που ξεκίνησε να κατασκευάζεται, αφεντικό της Lotus και της Bugatti ήταν ο Romano Artioli. Και αναζητώντας όνομα για το νέο σπορ μοντέλο της Lotus σκέφτηκε την εγγονή του Elisa Artioli, η οποία ήταν τότε μόλις δύο ετών.
Τώρα το μοντέλο κάνει τον κύκλο του σταματώντας την παραγωγή του με την τελευταία Elise που παραδίδεται σε πελάτη να πηγαίνει στην Elisa Artioli, δίνοντας έναν πανηγυρικό happy end στην ιστορία μιας ξεχωριστής Lotus.
H εκδήλωση έγινε στα κεντρικά της εταιρίας στο Norfolk της Βρετανίας, και το τελευταίο αυτοκίνητο που πήγε στα χέρια τις Εlisa ήταν μία χρυσή Lotus Elise Sport 240. Kαι συνοδεύτηκε από ένα συγκινητικό γράμμα αποχαιρετισμού του Artioli προς το αυτοκίνητο με το οποίο ταύτισε την ζωή του.
Το τέλος της Elise, Εxige και Evora αποφασίστηκε τον Δεκέμβριο του 2021, για να ξεκινήσει να παράγεται ένα νέο σπορ μοντέλο. Αυτά τα τρία αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο της παραγωγής της Lotus στα 73 χρόνια της ζωής της.
Η εταιρία ανήκει στην Κινέζικη Geely και πλέον μπαίνει στην ηλεκτρική εποχή με την Lotus Emira. Eνώ παράλληλα ετοιμάζεται και το απίστευτο ηλεκτρικό hypercar, η εντυπωσιακή Lotus Evija.