Ένα από τα μεγαλύτερα, πιο ολοκληρωμένα και ακριβότερα ηλεκτρικά SUV είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.
Στα γρήγορα να πούμε ότι ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα είναι πανίσχυρος χάρη στη λειτουργία 6 φάσεων: διαθέτει δύο περιελίξεις με τρεις φάσεις η καθεμία.
Για την ανάκτηση ενέργειας, ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατάει το πεντάλ φρένου: κυριολεκτικά οδήγηση με 1 πεντάλ. Χάρη στο σύστημα υποβοήθησης ECO, η EQE SUV επιβραδύνει αυτόματα μέχρι να ακινητοποιηθεί όταν ανιχνεύει προπορευόμενο όχημα, για παράδειγμα σε φανάρι.
Το σύστημα φόρτισης βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα της EQE SUV. Μπορεί να χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας σε δημόσιο σταθμό φόρτισης με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα και διαθέτει προαιρετικά ισχύ φόρτισης έως και 22 kW.
Η Mercedes-Benz εκδίδει πιστοποιητικό για τις μπαταρίες υψηλής τάσης της, το οποίο αποτελεί εγγύηση απόδοσης για τους πελάτες: 10 έτη ή 250.000 χιλιόμετρα με καθορισμένη υπολειπόμενη χωρητικότητα.
Το πλαίσιο της νέας EQE SUV περιλαμβάνει μπροστινή ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων και πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Χάρη στο συγκριτικά κοντό μεταξόνιο 3030 χιλιοστών και την αντίστοιχη ρύθμιση της ανάρτησης, ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται στο τιμόνι ενός εξαιρετικά ευέλικτου και ευκίνητου αυτοκινήτου ακόμη και με τη βασική διαμόρφωση.
Η πνευματική ανάρτηση AIRMATIC με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+ διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Το όχημα μπορεί να ανυψωθεί κατά 30 χιλιοστά προκειμένου να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος. Προαιρετικά διατίθεται ένα σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με μέγιστη γωνία διεύθυνσης 10 μοιρών.
Η αεροδυναμική αποδοτικότητα της EQE SUV είναι το αποτέλεσμα πολυάριθμων αεροδυναμικών μέτρων που έχουν εφαρμοστεί, όπως μεταξύ άλλων, οι καινοτόμες αεροτομές τροχών που εξέχουν από τον μπροστινό άξονα, για τις οποίες εκκρεμεί το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Οι κάτω ακμές διαθέτουν από 17 αυλακώσεις η κάθε μία. Σε συνδυασμό με άλλες λεπτομέρειες, όπως η μικρή ποδιά και οι διαμήκεις ενισχύσεις, βελτιώνουν τη ροή του αέρα γύρω από τους μπροστινούς τροχούς.
Με την ολιστική ηχητική ανατροφοδότηση το οχήματος, η μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στον ηλεκτρικό κινητήρα αποκτά το δικό της ήχο στα μοντέλα Mercedes-EQ. Το νέο, 4ο ηχοτοπίο που κάνει το ντεμπούτο του στην EQE SUV ονομάζεται στην «Serene Breeze». Προσφέρει χαλαρό και φυσικό ήχο.
Το Mercedes me Charge είναι ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης παγκοσμίως: σήμερα περιλαμβάνει πάνω από 1,1 εκατομμύρια σημεία φόρτισης εναλλασσόμενου και συνεχούς ρεύματος, εκ των οποίων πάνω από 450.000 στην Ευρώπη. Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες να φορτίζουν τα οχήματά τους με πράσινη ενέργεια σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη, στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Η πράσινη φόρτιση συνεπάγεται ότι το ρεύμα για κάθε διαδικασία φόρτισης αντισταθμίζεται στη συνέχεια με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
Τα συμβατικά στερεοφωνικά συστήματα έχουν συνήθως μια δυναμική ήχου αριστερά-δεξιά, ενώ αντίθετα το Dolby Atmos μπορεί να χρησιμοποιεί ολόκληρο το φάσμα και να δημιουργεί μία εμπειρία ήχου 360 μοιρών.
Το επιτρεπόμενο φορτίο ρυμούλκησης για τα μοντέλα με τετρακίνηση φτάνει τα 1800 κιλά. Με σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς, η EQE SUV μπορεί να ρυμουλκεί έως 700 κιλά.
Τιμές στην Ελλάδα
Μοντέλο | Ισχύς hp | Ισχύς kW | Προτεινόμενη Λιανική Τιμή (ΑΠΛΤ) |
EQE 300 | 245 | 180 | € 94.980 |
EQE 350+ | 292 | 215 | € 98.580 |
EQE 350 4MATIC | 292 | 215 | € 101.580 |
EQE 500 4MATIC | 408 | 300 | € 109.180 |
Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC | 476 | 350 | € 132.480 |
Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC | 625 | 460 | € 150.330 |
Κύρια τεχνικά στοιχεία
EQE 300 | EQE 350+ | EQE 350 4MATIC | EQE 500 4MATIC | ||
Σύστημα μετάδοσης κίνησης και μπαταρία | Πίσω κίνηση | Τετρακίνηση | |||
Ηλεκτροκινητήρας(ες) | Τύπος | Σύγχρονος(οι) κινητήρα(ες) μόνιμης διέγερσης (PSM) | |||
Ισχύς | kW | 180 | 215 | 215 | 300 |
Ροπή στρέψης | Nm | 550 | 565 | 765 | 858 |
Τάση συστήματος | Volt | 400 | |||
Φορτιστής οχήματος (βασικός/προαιρετικός εξοπλισμός) | kW | 11/22 (ΗΠΑ: 9,6) | |||
Ισχύς φόρτισης με συνεχές ρεύμα, μέγ. | kW | 170 | |||
Όχημα | |||||
Μήκος/πλάτος/ύψος | mm | 4863/1940/1686 | |||
Μεταξόνιο | mm | 3030 | |||
Κύκλος στροφής (χωρίς/με σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, 10°) | m | 12,3/10,5 | |||
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, VDA[2] | l | 520/580/-1675 | |||
Επιτρ. φορτίο ρυμούλκησης | kg | 750 | 1800 | ||
Κατανάλωση και αυτονομία[3] | |||||
Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (WLTP) | kWh / 100 km | 22,0-18,5 | 21,7-17,5 | 22,5-18,6 | 22,5-18,8 |
Εκπομπές CO2 (WLTP) | g/km | 0 | |||
Αυτονομία (WLTP) | km | 470-555 | 484-596 | 460-551 | 464-552 |