Σύνδεση

BMW

Η BMW 216d Gran Coupe είναι κομψή και αρκετά οικονομική

Σίγουρα το timing θα μπορούσε να ήταν αρκετά καλύτερο. Σε μία εποχή που κυριαρχούν τα SUV έχοντας εξαφανίσει σχεδόν τα sedan και τα diesel όλο και μειώνονται σε πωλήσεις, το να βρίσκεσαι μέσα σε μία 216d Gran Coupe δεν είναι αυτό που λες και η ευτυχέστερη συγκυρία για το αυτοκίνητο που δοκιμάζεις.

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τις φιλοσοφικές αναζητήσεις της 2άρας, η οποία είναι η sedan εκδοχή του νέου Άσσου, ο οποίος είναι ένας διαφορετικός Άσσος από ότι στο παρελθόν, και ΔΕΝ είναι η νέα 2 Coupe που θα είναι πιο special και πισωκίνητη, που όμως πισωκίνητη είναι η 3άρα, στην οποία τόσο μοιάζει η 216d, και… Oυφ! Άντε βγάλε άκρη και έλα στην θέση του συντάκτη αυτών των γραμμών όταν βρίσκεται απέναντι από ατέλειωτες ερωτήσεις και ένα πάνδημο ενδιαφέρον σε κάθε στάση που κάναμε στα πάνω από 1.500 χιλιόμετρα που ζήσαμε και ταξιδέψαμε μαζί της.

Γιατί μπορεί εμείς να λέμε ότι θέλουμε, όμως “φωνή λαού” και όλα σταματούν. Η διαφορετική αυτή BMW είναι μία αδιαπραγμάτευτη “μπέμπα” στο συλλογικό υποσυνείδητο του Έλληνα. Και μία “μπέμπα” έχει πάντα την δική της ξεχωριστή θέση στο εγχώριο star-system όσο μπερδεμένο και αν είναι το pedigree της.

Ο κόσμος δεν δίνει δεκάρα για όλα αυτά τα δημοσιογραφίστικα που του λέμε, βλέπει απέναντί του ένα όμορφο αυτοκίνητο (ιδίως σ’ αυτή την έκδοση της δοκιμής με το Luxury Line πακέτο των 6 τσιμπημένων χιλιάρικων), παρατηρεί και την ένδειξη για το diesel και ήδη έχει μπει σε ένα οικείο τριπάκι προσιτού ονείρου και μιας “πετρέλαιο-φίλε-τίποτε-άλλο” σοφίας βγαλμένης μέσα από τη ζωή.

Η αλήθεια είναι ότι αν ξεχάσουμε όλο το gossip και τα παραλειπόμενα, και βρεθούμε στο τιμόνι αυτής εδώ της BMW για να κάνουμε ένα μεγάλο ταξίδι, στο τέλος της ημέρας αλλάζεις άρδην άποψη. Όχι μόνο γιατί θα κάνεις το Λάρισα-Αθήνα και πίσω με κάπου 5,5 λίτρα φθηνού diesel για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αλλά και γιατί θα ζήσεις με ένα αυτοκίνητο που σε κάνει να περνάς καλά. Και καταφέρνει να κρύβει έξυπνα τις όποιες αδυναμίες του.

Εντάξει δεν είναι 3άρα. Ούτε είναι από τα αυτοκίνητα που θα μπουν με bold γράμματα στο εξώφυλλο σε κάποια coffe table έκδοση για την ιστορία της BMW. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει εκεί στο βάθος η βαθιά γνώση των μηχανικών της εταιρίας. Και ένα προσεγμένο μηχανολογικό υπόβαθρο αξιοπρεπούς BMWδίλας, που μπορεί να μην φτάνει τα πρωτοκλασάτα ονόματα, είναι όμως πανταχού παρούσα και αξιοπρεπής σε όλα της.

Σχεδιαστικά, θέλει τον χρόνο της. Αν την “δουλέψεις” μέσα σου, και αν συμπεριλάβεις και το έξτρα πακέτο με τα μεταλλικά πρόσθετα και την πανέμορφη χρωμιωμένη μάσκα, θα την βρεις έως και σικάτα όμορφη. Ίσως στις αναλογίες τα μπερδεύει λίγο, έχοντας ως υπόβαθρο το νέο Άσσο. Όμως η γενική εικόνα, μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα και πολλές ώρες ξόδεμα στην φωτογράφιση (μόνο έτσι ανακαλύπτεις την σχεδιαστική ουσία του αυτοκινήτου) πιάνεις τον εαυτό σου να βρίσκει ελκυστικά στοιχεία. Και να δίνεις ένα μεγάλο δίκιο σε όλους όσους την περιτριγυρίζουν και την περιεργάζονται με θαυμασμό.

Λιγότερο ενθουσιώδη θα είναι τα σχόλια για το σαλόνι, όπου η τυπική μονοτονία της BMW κάνει και εδώ την εμφάνισή της. ΟΚ, η ποιότητα, η εργονομία, τα κορυφαία πλαστικά, οι μεγάλοι χώροι, η κυριλέ διχρωμία και τα δέρματα είναι όλα εδώ. Όμως όλα έχουν φορεθεί αρκετές φορές πλέον. Και αν δεν είσαι φανατικός της μάρκας, αρχίζεις λίγο και συνηθίζεις.

Πράγμα όχι απαραίτητα κακό, μιας και το infotainment είναι το κορυφαίο της αγοράς, και ο εξοπλισμός άνεσης και υποβοήθησης είναι υπερπλήρης και η θέση οδήγησης με τα εξαιρετικά καθίσματα, αν και λίγο ψηλά τοποθετημένη για BMW “κούρσα” είναι ακριβώς όπως την θέλεις και με την σωστή σε διάμετρο στεφάνη στο τιμόνι. Στα σύν και το μεγάλο ικανοποιητικό πορτ-μπαγκάζ των 430 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το διπλό πρακτικό πάτωμα.


Στον δρόμο, η BMW έχει καταφέρει να “κρύψει” σχεδόν ιδανικά την παρουσία του Άσσου και να δώσει την εντύπωση ενός λίγο διαφορετικού αυτοκινήτου. Η νέα κατανομή των μαζών με την προσθήκη του τρίτου όγκου έχει δώσει ένα πιο σταθερό “πάτημα” στα πολλά χιλιόμετρα, ενώ και η ανάρτηση δείχνει να “γεμίζει” πιο στέρεα το ίχνος του αυτοκινήτου πάνω στον δρόμο. Να εξηγούμαστε: Δεν είναι 3άρα, δεν είναι 2άρα πισωκίνητη, είναι απλά ένας ελαφρά διαφορετικός Άσσος της νέας γενιάς, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Δηλαδή ένα εξαιρετικό πλαίσιο, μία πολύ ισορροπημένη ανάρτηση και ένα πολύ καλό -αν και ελαφρά τεχνητό τιμόνι-, τα οποία όλα μαζί δημιουργούν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Της λείπει αυτή η έξαψη που προσφέρει ένα καλό πισωκίνητο πλαίσιο από αυτά που μεγαλώσαμε μαζί τους, όμως ταξιδεύει ακατάπαυστα και με μοναδική σταθερότητα, στρίβει με πυγμή και γενικά προσπαθεί και σε αρκετές περιπτώσεις καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Παράλληλα είναι και ιδιαίτερα ήσυχη και αρχοντική στο ταξίδι, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως από όσους βλέπουν από απόσταση 10 και πλέον χιλιάδων ευρώ το μακρινό όνειρο μιας original 3άρας. Έκπληξη πρώτου μεγέθους και ο κινητήρας του μόλις 1,5 λίτρου. Ακούς για 3 κυλίνδρους και 116 άλογα και μπαίνεις σε σκέψεις. Όμως είναι μοτέρ-διαμάντι, με τράβηγμα από πολύ χαμηλά χάρη και στα 270 Nm ροπής, έχει τσαγανό στις μεσαιο-υψηλές, απουσία θορύβων και πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και άλλα diesel τινά.

Χάρη και στο εξαιρετικό 8τάχυτο κιβώτιο -ίσως το καλύτερο κομμάτι στο σύνολο του αυτοκινήτου- λειτουργεί σπιρτόζικα και δεν σε αφήνει πουθενά κρεμασμένο. Όσο για την κατανάλωση, τα 5,5-6,0 λίτρα/100 χλμ. σε λογικά σβέλτο ταξίδι στην Εθνική είναι εύκολος στόχος, ενώ ένα λίτρο ψηλότερα είναι το άνω όριο αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα σε παιχνιδάκια τύπου Δομοκού.


Καταλήγοντας. Παράξενη περίπτωση αυτή η 2άρα Gran Coupe, αλλά μας άρεσε. Όχι τόσο ώστε να κοροϊδέψουμε τους εαυτούς μας ότι πήραμε κοψοχρονιά μία 3άρα. Ούτε, αν θέλετε, όσο μας καλύπτει το νέο Audi A3 με το κορυφαίο πλαίσιο και μία γενικότερη αίσθηση πιο φίνου premium χαρακτήρα. Μας άρεσε όμως. Έκανε αυτό που πρέπει να κάνει μία πάντα BMW. Να έχει όσο κατασκευαστικό τουπέ απαιτεί η ιστορία της και όση οδηγική ένταση επιτρέπουν οι νέοι μπροστοκίνητοι καιροί. Μας άρεσε επίσης γιατί είναι ότι πιο οικονομικό για ταξίδι υπάρχει εκεί έξω σε ένα σπορτίφ σεντάν μετά από το να το αφήσεις κλειδωμένο μέσα στο γκαράζ.

Όπως είπαμε όμως, βρίσκεται μεταξύ της σφύρας των SUV και του άκμονος της απαξίωσης των diesel. Κακό timing για το οποίο δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο. Τουλάχιστον εκεί στην περατζάδα της Λάρισας (ωραία περνάτε εκεί!) ήταν έστω για μία βραδιά μία πραγματική “μπέμπα”, από εκείνες που αρέσουν και γεμίζουν τα υγρά όνειρα όσων την βλέπουν. Και να σας πούμε την αλήθεια, όπως κάθε φορά, έτσι και τώρα και με την 2 Gran Coupe, η ζωή είναι πάντα ωραία όταν βρίσκεσαι μέσα σε μία “μπέμπα”. Και αυτό ήταν πάντα ένα σωστό timing.

BMW 2116d Gran Coupe
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.526/1.800/1.420 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 430 λίτρα
Βάρος: 1.505 κιλά
Κινητήρας: 3κύλινδρος, 1.496 κ.εκ., Diesel
Ισχύς: 116 PS/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 270 Nm/1.750 σ.α.λ. 
0-100, Τελική: 10,3”, 200 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα
Εκπομπές CO2 99 γρ/100 χιλιόμετρα
Τέλη: 0 €
Τιμή από 34.025 €
   

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Σοκαριστικό ατύχημα με μοτοσικλετιστή που πήγαινε γυρεύοντας (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Dacia Jogger: Πρώτες εικόνες-teaser από το επταθέσιο Dacia

Dacia




Video: Honda e




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup