Σύνδεση

Featured

To Τ.50 του Gordon Murray είναι ο πραγματικός διάδοχος της θρυλικής McLaren F1

Επίσημη πρεμιέρα μετά από μια σειρά αποκαλύψεων και σκίτσων για τo T.50 της Gordon Murray Automotive που θέλει να είναι ο ουσιαστικός διάδοχος της θρυλικής McLaren F1, την οποία έχει επίσης σχεδιάσει ο Gordon Murray. Που στο Τ.50 έχει βελτιώσει όλα τα χαρακτηριστικά της σε όλους τους τομείς.

Το βέβαιο είναι πως το Τ.50 δεν αποτελεί την έκδοχή δρόμου ενός μονοθεσίου της Φόρμουλα 1, παρόλο που υπάρχουν αρκετά στοιχεία που παραπέμπουν σε αυτά. Όπως για παράδειγμα οι LED προβολείς, ενώ άλλα χαρακτηριστικά του Τ.50 είναι η έντονη κλίση του παρμπρίζ του, οι πόρτες αλλά και το κάλυμμα του κινητήρα που ανοίγουν προς τα πάνω και κυρίως η εισαγωγή αέρα στην οροφή που τροφοδοτεί με αέρα τον ατμοσφαιρικό V12 που βρίσκεται στις πλάτες των καθισμάτων των δύο επιβατών.

Και αυτό γιατί στο εσωτερικό του Τ.50 η διάταξη είναι τριθέσια, με τον οδηγό να κάθεται μπροστά και στο κέντρο και ναι αυτό παραπέμπει απευθείας στη θρυλική McLaren. Στον πίνακα οργάνων το ταχύμετρο πλαισιώνεται από οθόνες, ενώ την προσοχή τραβούν οι διακόπτες στα πλάγιά του.

Από πίσω το στοιχείο που καθιστά το νέο δημιούργημα του Murray μοναδικό είναι ο ανεμιστήρας. Και αυτός εμπνευσμένος από τη Φόρμουλα 1 και της Brabham των ‘80s στις οποίες είχε βάλει το χέρι του πολυπράγμων Gordon, μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση κατά 12,5% και είναι σαν να προσθέτει 50 ίππους στην απόδοση του κινητήρα. Ταυτόχρονα αυξάνει και την κάθετη δύναμη, που στο Brake Boost αυξάνεται στο 100% για να μειώσει περίπου κατά 10 μέτρα την απόσταση ακινητοποίησης από τα 240 χλμ./ ώρα. Συνολικά υπάρχουν έξι αεροδυναμικά προγράμματα συμπεριλαμβανομένων των Auto, High Downforce, Streamline, Braking, Test και VMax για τη μέγιστη δυνατή τελική. Για το σκοπό αυτό η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 700 ίππους, με τοθς επιπλέον να παρέχονται από το 48βολτο σύστημα μίζας- γεννήτριας. 

Η πραγματική απόδοση του ατμοσφαιρικού V12 των σχεδόν 4.000 κυβικών με την περιεχόμενη γωνία των 65 μοιρών που έχει εξελίξει η Cosworth και τη σχέση συμπίεσης του 14,0:1 φτάνει τους 663 ίππους που αποδίδονται στις 11.500 σ.α.λ. -ο κόφτης επενεργεί στις 12.100 σ.α.λ.- και τα 467 Nm στις 9.000 σ.α.λ. με το 71% να είναι διαθέσιμο από τις 2.500. Όπως προαναφέραμε υπάρχει και σύστημα μίζας γεννήτρια 48 V. Η κίνηση περνά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου με 6 σχέσεις της Xtrac και μπλοκέ διαφορικό. Η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια, ενώ τα φρένα της Brembo έχουν εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω.

Οι τιμές των επιδόσεων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα επίσημα, αλλά είναι δεδομένο πως θα είναι εξαιρετικές, μιας και το βάρος του T.50 έχει κρατηθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα -μόλις 987 κιλά, των ζωτικών υγρών συμπεριλαμβανομένων. Αυτό έχει επιτευχθεί με την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και με την εξοικονόμηση βάρους όπου αυτό ήταν εφικτό. Για παράδειγμα το παρμπρίζ είναι 28% πιο ελαφρύ από οποιοδήποτε άλλο στην αυτοκινητοβιομηχανία, το πλαίσιο ζυγίζει λιγότερο από 150 κιλά, ενώ τα καθίσματα των επιβατών έχουν βάρος μόλις 3 κιλά και αυτό του οδηγού 7.

Το Gordon Murray Automotive T.50 θα κατασκευαστεί σε 100 μονάδες με κάθε μια να κοστίζει 2,62 εκατομμύρια ευρώ, φυσικά προ φόρων.

[ngg src=”galleries” ids=”5315″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured