Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιατί πνίγει το Brexit τις αυτοκινητοβιομηχανίες;

Οι κανόνες μετά το Brexit που αναγκάζουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να προμηθεύονται περισσότερα εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων από τη Βρετανία ή την ΕΕ θα μπορούσαν να τους κοστίσουν έως και 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ σε δασμούς και να πλήξουν την παραγωγή, δήλωσε κορυφαίος φορέας του κλάδου.

Σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΒ (Ηνωμένου Βασιλείου) μετά το Brexit, τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να έχουν 45% περιεχόμενο ΕΕ ή Ηνωμένου Βασιλείου από το 2024, με απαίτηση 50-60% για τις μπαταρίες και τις συσκευασίες τους, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν βρετανικούς ή κοινοτικούς δασμούς εισαγωγής 10%.

 Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζήτησε την Τρίτη μια τριετή αναβολή των κανόνων, υποστηρίζοντας ότι απαιτείται χρόνος για να αυξηθεί η χωρητικότητα των μπαταριών της Ευρώπης. Προς το παρόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται σε στοιχεία μπαταρίας και υλικά που εισάγονται από την Ασία.

Υπολογίστηκε ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα έπρεπε να πληρώσουν 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου σε δασμούς για τρία χρόνια σύμφωνα με τους νέους κανόνες. Καθώς η Βρετανία αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τέταρτο των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ, αυτό θα μπορούσε να μειώσει την παραγωγή της ΕΕ έως και 480.000 μονάδες.

Η ACEA έγραψε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή νωρίτερα αυτόν τον μήνα ζητώντας αναθεώρηση των κανόνων προέλευσης για τις μπαταρίες και να συμφωνήσει μια τριετή αναβολή με τη Βρετανία.

Ανέφερε ότι τα μέλη της περίμεναν μόνο το 10% των ηλεκτρικών οχημάτων να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες το 2024, γεγονός που καθιστά τους παραγωγούς της ΕΕ πιθανό να χάσουν από ανταγωνιστές από την Κίνα και άλλες τρίτες χώρες.

H Stellantis προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα μπορούσαν να κλείσουν χωρίς ταχεία επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας για το Brexit.

Η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ότι οι κανόνες έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη μιας ισχυρής αλυσίδας αξίας μπαταριών στην ΕΕ και ότι το Brexit άλλαξε την εμπορική σχέση με τη Βρετανία.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured