Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιατί καταρρέουν οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες;

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, μεγάλες αλλαγές σάρωσαν το τοπίο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αναδιαμορφώνοντας τις τύχες των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Με μία και μόνη αξιοσημείωτη εξαίρεση.

Καθώς η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου υπέστη σεισμικές μεταβολές που τροφοδοτήθηκαν από παράγοντες όπως η άνοδος της Tesla και η είσοδος κινεζικών εταιριών, οι καθιερωμένοι ηγέτες της κατηγορίας υπέστησαν μια βαθιά εξέλιξη.

Παραδοσιακά κυριαρχούνταν από επτά βασικές αυτοκινητοβιομηχανίες – τη Fiat από την Ιταλία, τη Citroen, την Peugeot και τη Renault από τη Γαλλία, τη Volkswagen και την Opel από τη Γερμανία και τη Ford από το Ηνωμένο Βασίλειο. Το τοπίο όμως γνώρισε μια σημαντική μεταμόρφωση μεταξύ 2003 και 2023.

Η κάποτε τεράστια επιρροή αυτών των επτά εμπορικών σημάτων (συμπεριλαμβανομένης της Opel/Vauxhall) στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε 29 ευρωπαϊκές αγορές μειώθηκε από σχεδόν 58% το 2003 σε ένα σημαντικά χαμηλό ποσοστό 10,6% το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Η μετατόπιση αυτή ήταν ιδιαίτερα έντονη λόγω της εμφάνισης των SUV, που σηματοδοτήθηκε από την εμφάνιση του Nissan Qashqai, και της στρατηγικής εγκατάστασης ανταγωνιστικών εργοστασίων από τη Hyundai και την Kia στην Τσεχική Δημοκρατία και τη Σλοβακία.

Το αποτέλεσμα ήταν η συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς για έξι από τις επτά μάρκες, που κυμάνθηκε από 0,9 μονάδες για τη Fiat έως 4 ποσοστιαίες μονάδες για τη Renault, ενώ η Volkswagen κατάφερε να διατηρήσει ή να αυξήσει ελαφρώς το μερίδιό της.

Ωστόσο, εν μέσω αυτής της μεταμόρφωσης, αναδείχθηκαν ορισμένοι νικητές: Οι γερμανικές premium μάρκες, η Toyota, η Hyundai, η Kia και κυρίως η Tesla.

Αυτοί οι νικητές μοιράστηκαν ένα κοινό χαρακτηριστικό – την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα.

Η ικανότητά τους να παρέχουν γρήγορα νέα προϊόντα ευθυγραμμισμένα με τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, σε συνδυασμό με την παγκόσμια παρουσία τους που μετρίαζε τις επιπτώσεις των περιφερειακών κρίσεων, τους έδωσαν τη δυνατότητα να επιτύχουν.

Υπάρχει τρόπος επιστροφής στις παλιές καλές ημέρες; Υπό τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα μάλλον δύσκολο. Και θα απαιτήσει πολλά χρήματα -και ακόμα περισσότερος κόπο- ώστε οι “γίγαντες” του παρελθόντος να επανεφεύρουν τους εαυτούς τους.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz