Σύνδεση

Audi

ΓΙΑΤΙ Η AUDI ΔΙΑΚΟΠΤΕΙ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ A4 KAI A5 ΓΙΑ ΜΟΛΙΣ 0,2 ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ;

Μετά τo ξέσπασμα του Dieselgate στην Αμερική, είναι πλέον φανερό ότι οι βιομηχανίες θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικές σε ότι ανακοινώνουν στους πελάτες, καθώς οι αρμόδιες αρχές είναι πλέον πολύ πιο αυστηρές και σχεδόν διυλίζουν τον κώνωπα. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με την Audi η οποία ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει για δύο περίπου μήνες τις πωλήσεις των Α4 και Α5 με τον δίλιτρο TFSi και τις εκδόσεις S4 και S5 για κάποιες ελάχιστες διαφορές που έχουν προκύψει στην κατανάλωση των συγκεκριμένων μοντέλων.

H αναστολή των πωλήσεων ισχύει για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες (πλην Ελβετίας) και παρά το γεγονός ότι η Audi αρνείται ότι πρόκειται για κάτι σοβαρό, σίγουρα επιδρά στην γενικότερη εικόνα της εταιρίας. Πολύ δε περισσότερο όταν αφορά του βενζινοκινητήρες της (και δη έναν από τους πιο δημοφιλείς, τον δίλιτρο TFSi) και όχι τους πετρελαιοκινητήρες.

Οι αναστολή της παραγωγής των συγκεκριμένων κινητήρων οφείλεται σε διαφορετικούς λόγους. Η περίπτωση του δίλιτρου που αφορά και περισσότερο κόσμο έχει να κάνει με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που τοποθέτησε η εταιρία για μείωση της κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες. Η Audi όμως διαπίστωσε ότι το σύστημα που χρησιμοποιεί αντί να μειώνει, προσθέτει 0,2 λίτρα/100 χλμ. στον νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (ΝEDC).

Πάντως η Audi υποστηρίζει ότι το σύστημά της δεν λειτουργεί κατά την τυποποιημένη διαδικασία του Κύκλου Οδήγησης αλλά σε πραγματικές συνθήκες υπάρχει όντως βελτίωση στην κατανάλωση. Όμως η εταιρία είναι υποχρεωμένη να αναθεωρήσει τους αριθμούς, κάτι που θα απαιτήσει έναν επαναπρογραμματισμό του συστήματος και βέβαια μεγάλη γραφειοκρατική δουλειά με την Γερμανική κυβέρνηση αλλά και την Ε.Ε.

Στον ότι αφορά τον τρίλιτρο V6 των S4 και S5 τα προβλήματα είναι λίγο διαφορετικά, καθώς το νέο λογισμικό που ετοίμασε η εταορία για να έχει πιο άμεση απόκριση και πιο σπορ χαρακτηριστικά, ανέβασαν την πραγματική κατανάλωση. Και πάλι η Audi χρειάζεται να αναθεωρήσει τους αριθμούς κατανάλωσης που ανακοινώνει, κάτι που οδηγεί σε αναστολή των πωλήσεων των εκδόσεων με αυτόν τον κινητήρα.

Τα “προβλήματα” μοιάζουν μικρά για να οδηγήσουν σε τόσο δραστικές λύσεις όπως η διακοπή των πωλήσεων των αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη. Όμως είναι γεγονός ότι τόσο η Γερμανική κυβέρνηση όσο και οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ κινούνται σε πολύ αργούς ρυθμούς και τα πράγματα δεν έχουν προχωρήσει αρκετά εδώ και δύο εβδομάδες που το πρόβλημα έγινε γνωστό στο κοινό.

Αυτό υποχρεώνει την Audi να πάρει την απόφαση της αναστολής των πωλήσεων αυτών των μοντέλων, με ότι αυτό συνεπάγεται σε απώλειες για την εταιρία. Και πάλι είναι προφανές ότι δεν υπάρχει κάτι σοβαρό που να οδηγήσει σε τόσο δραστικές επιλογές από την Audi, όμως οι νέοι κανονισμοί είναι ιδιαίτερα αυστηροί οπότε η γερμανική εταιρία αποφάσισε να επωμιστεί η ίδια την καθυστέρηση και να ανακοινώσει ότι τα μοντέλα της δεν θα βρίσκονται στις εκθέσεις για περίπου οκτώ εβδομάδες μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία. α

Η Audi υποστηρίζει ότι το πρόβλημα που θα προκύψει δεν θα είναι μεγάλο (ιδίως στα S4 και S5 που πωλούν σε μικρούς αριθμούς) και ότι έχει ενημερώσει τους πελάτες της ότι τα αυτοκίνητά τους θα καθυστερήσουν περίπου δύο μήνες. Στελέχη της εταιρίας δηλώνουν ότι οι περισσότεροι πελάτες έδειξαν κατανόηση και δήλωσαν ότι θα περιμένουν αυτό το διάστημα, ενώ λιγότεροι στράφηκαν σε άλλες εκδόσεις.

Όπως και να έχει πάντως οι Ευρωπαϊκές Αρχές (και πολύ περισσότερο η Γερμανική κυβέρνηση) φαίνονται αποφασισμένες να μην σηκώσουν μύγα στο σπαθί τους σε ότι αφορά τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Και ακόμα και μία τέτοια περίπτωση όπου πρέπει απλά να διορθωθούν δυο νούμερα κατανάλωσης στους καταλόγους της Audi είναι ενδεικτική των νέων δεδομένων που επικρατούν στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία (και δη την Γερμανική) μετά την έκταση που πήρε το Dieselgate.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured