Σύνδεση

Featured

HYUNDAI TUCSON 1.6T (177PS) 4X4: ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ COMEBACK!

Mέσα στην οικονομική κρίση που παρέσυρε τα πάντα στο πέρασμά της στην Ελληνική οικονομία, δεν θα μπορούσε και η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου να μην έχει τις παράπλευρες απώλειές της. Και μία από αυτές ήταν η Hyundai και η παρουσία της στην Ελλάδα, καθώς η αντιπροσώπευσή της πέρασε από σαράντα κύματα και δεκάδες δυσκολίες.

Όμως όλα φαίνεται να μπαίνουν ξανά σε έναν δρόμο -και μάλιστα υπό ιδανικές συνθήκες, στον Όμιλο Βασιλάκη- οπότε αργά και σταθερά η άλλοτε κραταιά στην χώρα μας Κορεάτικη εταιρία κάνει το δυναμικό της comeback. Πολύ δε περισσότερο όταν όλα αυτά συμπίπτουν με έναν γενικότερο αέρα ανανέωσης που φυσά στην Hyundai, δείγματα της οποίας είδαμε τις τελευταίες ημέρες με το σπορ hatchback i30N αλλά και το πολύ όμορφο και αρκετά πρωτοποριακό για την κατηγορία i30 Fastback.

tuson-7

Στην χώρα μας πάντως η Hyundai είχε καταφέρει να κάνει ένα αξιοπρόσεκτο “όνομα” σε ότι αφορά τα πάσης φύσεως SUV και μάλιστα πολύ πριν οι σύγχρονοι κυρίαρχοι της κατηγορίας πάρουν είδηση τις μεγάλες αλλαγές που έρχονταν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ένα από αυτά τα ονόματα που συνδέθηκαν με αυτή την διάσταση στην γκάμα της Hyundai ήταν το Tucson, το οποίο στην πορεία άλλαξε σε iX 35 ενώ πριν δυο χρόνια επέστρεψε και πάλι στο γνώριμο όνομα με σύγχρονο όμως αμάξωμα και όλες τις νέες εξελίξεις που στο μεταξύ μεσολάβησαν στην πιο δημοφιλή κατηγορία παγκοσμίως.

Ως εκ τούτου, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μπορεί να είναι “νέο” στην Ελληνική αγορά, έχει όμως ήδη δύο και πλέον χρόνια συμπληρωμένης “υπηρεσίας” στις ευρωπαϊκές και άλλες αγορές του κόσμου. Στην περίπτωσή μας είχαμε στηνδ διάθεσή μας την κορυφαία έκδοση από πλευράς κινητήρα, με τον 1,6 τούρμπο των 177 ίππων και τετρακίνηση και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (η μόνη πιο πάνω έκδοση είναι με το αυτόματο DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων).

tuson-6

Σχεδιαστικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με αναγνωρίσιμα στοιχεία (όπως η δυναμική μάσκα με τις οριζόντιες φάσες) και έναν χαρακτήρα που χωρίς να είναι κραυγαλέος αρέσει και τραβάει τα βλέμματα. Με μήκος που φθάνει τα 4.475 χιλιοστά και πλάτος στα 1.850 χιλιοστά είναι αρκετά μεγαλύτερο από το iX 35 και ανάμεσα στα μεγαλύτερα οχήματα της κατηγορίας του. Το μεταξόνιο επίσης έχει φθάσει στα 2,67 μέτρα, κάτι που δημιουργεί μία ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα, ιδίως για τους πίσω επιβάτες οι οποίοι κάθονται πολύ πιο άνετα από τα περισσότερα μοντέλα του άμεσου ανταγωνισμού σ’ αυτή την κατηγορία χρημάτων (λέγε με Qashqai).

tuson-16

Πολύ μεγάλος και με σωστή χωροταξική διάταξη είναι και ο χώρος των αποσκευών, που φθάνει τα 513 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην θέση τους. Η πλήρης αναδίπλωση (σε διάταξη 60:40) δημιουργεί έναν ενιαίο χώρο φόρτωσης της τάξης των 1.503 λίτρων ενώ αξιοσημείωτα είναι δύο ακόμα στοιχεία, όπως το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης αλλά και η δυνατότητα της πίσω πόρτας να ανοίγει αυτόματα όταν αντιληφθεί ότι το κλειδί βρίσκεται κοντά της για 3 δευτερόλεπτα (έξτρα εξοπλισμός).

tuson-23

Η εικόνα του ταμπλό είναι καλαίσθητη χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες με την έμφαση να δίνεται στην εργονομία και την καλή συναρμογή. Μπορεί τα πλαστικά στο επάνω τμήμα να είναι σκληρά, όμως η γενικότερη εικόνα που αποκομίζει κανείς είναι ενός αυτοκινήτου με ποιοτική καμπίνα η οποία μάλιστα δείχνει ικανή να αντέξει στην σκληρή χρήση. Τα εύσημα κερδίζει το σύστημα infotainment που έχει πλέον αναβαθμιστεί και βασίζεται σε μία έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών με άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού και πιο φιλικό User Interface.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, υπάρχουν όλα όσα περιμένει κανείς πλέον από αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας (έξι αερόσακοι, διζωνικός κλιματισμός, ESP, Ηill Descent κ.λπ.) ενώ η εταιρία παρέχει και ένα πλήρες πακέτο από τα μοντέρνα συστήματα για την άνεση και την υποβοήθηση του οδηγού όπως το σύστημα Αυτόνομης Έκτακτης Πέδησης (AEB),  Ανίχνευση Τυφλού Σημείου (BSD), Σύστημα Υποβοήθησης Παραμονής στη Λωρίδα (LKAS), Στατικά φώτα στροφής (SBL), Σύστημα προστασίας πεζών Active Hood, κλπ.

tuson-10

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί όλα αυτά τα χρόνια της “απουσίας” της Hyundai από τα ελληνικά πεπραγμένα φαίνεται ακόμα περισσότερο στον τρόπο που το Tucson κινείται στον δρόμο. Με κυριότερο χαρακτηριστικό την άνεση της ανάρτησης (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), το SUV της Hyundai είναι μία πραγματική απόλαυση στο μεγάλο ταξίδι, όπου κινείται αρχοντικά και με περισσή ασφάλεια, χωρίς θορύβους και περιττές ταλαντώσεις στις υψηλές ταχύτητες.

Προφανώς και είναι στο στοιχείο του στον αυτοκινητόδρομο, όμως ακόμα και σε επαρχιακό δίκτυο θα συμπεριφερθεί απολύτως προβλέψιμα, με τις κλίσεις να είναι στα πλαίσια του αποδεκτού και την ανάρτηση και πάλι να κερδίζει τα εύσημα καθώς απομονώνει όλες τις ανωμαλίες του δρόμου και κρατά την καμπίνα αποκομμένη από την άσφαλτο. Λίγο καλύτερη αίσθηση θα μπορούσε να έχει το σύστημα διεύθυνσης, όμως και πάλι βρισκόμαστε μέσα στα πλαίσια της κατηγοριας, ιδίως αν υπολογίσουμε ότι το ελαφρύ τιμόνι το κάνει ιδιαίτερα ευχάριστο μέσα στην πόλη (σε συνδυασμό και με τον μικρό κύκλο στροφής για τα δεδομένα του μεγέθους του).

tuson-4

Εκτός δρόμου θα κινηθεί μέσα στα πλαίσια που επιβάλλουν οι σύγχρονες απόψεις για τα SUV αν και η παρουσία της τετρακίνησης στην συγκεκριμένη έκδοση θα δώσει αυτό το κάτι παραπάνω που χρειάζεται κανείς σε επίπεδο κυρίως σιγουριάς ότι μάλλον δεν θα μπλέξει σε μπελάδες στην πρώτη δύσκολη ανηφόρα. Από εκεί και πέρα τον περιορισμό τον βάζουν τα ασφάλτινα ελαστικά αλλά με έναν οδηγό που γνωρίζει τι κάνει και πότε πρέπει να το κάνει, το Tucson έχει το απαραίτητο “οπλοστάσιο” να φθάσει αρκετά μακριά σε ένα απαιτητικό off road.

Σε ότι αφορά τον κινητήρα, οι εντυπώσεις είναι μάλλον μοιρασμένες. Η δύναμη των 177 ίππων είναι υπεραρκετή (αν και το βάρος της συγκεκριμένης έκδοσης λόγω τετρακίνησης είναι σχετικά αυξημένο, στα 1.508 κιλά) ενώ και η ροπή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (265 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.) είναι νούμερο εντυπωσιακό. Στην πράξη πάντως το αραιά κλιμακωμένο κιβώτιο δεν αφήνει να επαληθευτούν σε επίπεδο αίσθησης αυτοί οι αριθμοί, υποχρεώνοντας τον οδηγό είτε να βρίσκεται διαρκώς πάνω από τον επιλογέα ταχυτήτων είτε να πιέζει ώστε να κινηθεί σε ρυθμούς αντάξιους της ισχύος του κινητήρα.

tuson-22

Το τελευταίο σημαίνει και μία κάπως “τσιμπημένη” κατανάλωση που με εξαιρετική δυσκολία κινείται στα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ήρεμης οδήγησης ενώ γρήγορα σκαρφαλώνει πάνω από τα 10 λίτρα αν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τις δυνατότητες των 177 ίππων. Σε κάθε περίπτωση πάντως πρόκειται για ένα αρκετά πολιτισμένο και ήσυχο σύνολο, που ταιριάζει “γάντι” με την γενικότερη υψηλού επιπέδου κύλιση που έχει το Tucson.

Συνοψίζοντας και έχοντας ως μέτρο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν έχουμε παρά να δηλώσουμε εντυπωσιασμένοι από το Tucson. Πρόκειται για ένα πλήρες από κάθε άποψη σύνολο, με πολύ δυνατά χαρτιά (χώροι, άνεση, εξοπλισμός, εμφάνιση) και αμελητέα μειονεκτήματα (με κυριότερο την κατανάλωση). Στην ουσία πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ομοιογενές SUV σ’ αυτή την κατηγορία τιμής και έρχεται με αξιώσεις (και σαν να μην πέρασε μια μέρα…) να διεκδικήσει την δική του θέση που ούτως ή άλλως δικαιούται στην ελληνική αγορά.

tuson-9

Η τιμή της έκδοσης της δοκιμής μας με την τετρακίνηση, το φουλ πακέτο εξοπλισμού και τον 1,6 των 177 ίππων ξεκινά από τα 28.290 ευρώ, στοιχείο που το τοποθετεί σε μία πιο ειδική περιοχή της αγοράς, για καταναλωτές που γνωρίζουν και μπορούν να εκτιμήσουν όσα προσφέρει. Πιο κάτω στην γκάμα υπάρχουν αρκετές επιλογές σε βενζίνη και πετρέλαιο, με την τιμή εκκίνησης να βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20 χιλιάδων, στα 19.390 ευρώ με αρκετά πλήρες πακέτο εξοπλισμού.

Έτσι αν σε όλα τα παραπάνω και τις αδιαφισβήτητες αξίες του ίδιου του αυτοκινήτου προσθέσουμε το εξαιρετικό value for money αλλά και την από όλους αναγνωρισμένη αξιοπιστία των αυτοκινήτων της Hyundai τότε βρισκόμαστε μπροστά σε ένα SUV που έχει όλα τα φόντα να πιάσει το νήμα της κορεάτικης εταιρίας από εκεί που είχε μείνει στην χώρα μας και να κάνει ένα δυναμικό comeback. Το αξίζει και με το παραπάνω.

Παναγιώτης Τριτάρης

HYUNDAI TUCSON 1.6 T (177 PS) GLS 4×4
Διαστάσεις (ΜxΠIxΥ): 4.475×1.840×1.660χιλ.
Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 513-1503 λίτρα
Βάρος: 1.508 κιλά
Κινητήρας: 1.591 κ.εκ., 4 κύλ., Turbo βενζίνης
Ισχύς: 177 PS/5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 265 Nm/1.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,5”, 202 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 7,6 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 177 γρ./χλμ..
Τέλη: 433 ευρώ
Τιμή: από 28.290 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured