Το σημείο που έκρινε τη νίκη υπέρ της Ferrari στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας ήταν όταν στο 26ο γύρο το ακινητοποιημένο μονοθέσιο του Grosjean ενεργοποίηση τη φάση του Virtual Safety Car. Με βάση τους κανονισμούς οι πιλότοι θα πρέπει να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο στο σημείο που τους υποδεικνύεται -στη συγκεκριμένη περίπτωση εκεί όπου βρισκόταν ο Grosjean.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Hamilton να χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει το γύρο, ενώ την ίδια στιγμή ο Vettel έμπαινε για pit stop. Στη Mercedes πίστευαν πως παρά τη φάση του Virtual Safety Car η προπορεία του Hamilton ήταν αρκετή. Όπως άλλωστε είπε ο επικεφαλής της ομάδας Toto Wolff «ο υπολογιστής μας έδειξε προπορεία 15 δευτερολέπτων, αλλά στην πραγματικότητα ήταν μόλις 11. Ο Lewis ακολούθησε τις οδηγίες μας και νομίζαμε πως ο Sebastian θα έβγαινε πάλι στην πίστα πίσω του».
Αυτό όμως δεν έγινε, ενώ ταυτόχρονα ο άριστος γνώστης των κανονισμών Vettel εκμεταλλεύθηκε πως από την πρώτη γραμμή του Safety Car στην είσοδο των πιτ μέχρι και τη δεύτερη δεν ισχύουν οι περιορισμοί ταχύτητας του Virtual Safety Car, οπότε έτσι μείωσε και άλλο την προπορεία του Hamilton και πήρε την πολυπόθητη νίκη.
Γιάννης Σκουφής