Σύνδεση

Featured

ΜΥΛΟΣ: ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ZAFIRA 1.6 CDTI ΡΥΠΑΙΝΕΙ, Η OPEL ΛΕΕΙ ΟΧΙ. ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ!

H γερμανική μη κυβερνητική οργάνωση DUH (Deutsche Umweltshilfe- σε ελεύθερη απόδοση Γερμανική εταιρεία βοήθειας προς το περιβάλλον) μέτρησε σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Βέρνης τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) ενός Opel Zafira 1.6 CDTi. Σε δυναμόμετρο και μάλιστα δύο φορές: Την πρώτη με το να περιστρέφονται μόνο οι εμπρός κινητήριοι τροχοί, τη δεύτερη και οι πίσω.

Οι διαπιστώσεις των ερευνητών του πανεπιστημίου της Βέρνης ήταν πως σε 3 δοκιμές με βάση τον κύκλο NEDC οι εκπομπές NOx με όλους τους τροχούς να περιστρέφονται ήταν 2 με 4 φορές πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια, ενώ αντίθετα μόνο με τους εμπρός τροχούς εν κινήσει οι εκπομπές δεν ξεπερνούσαν το όριο των 80 mg το χιλιόμετρο.

OPEL-ZAFIRA-NOX-2

Παράλληλα οι ερευνητές διαπίστωσαν πως μόνο με τους εμπρός τροχούς να κινούνται και με τη σταδιακή αύξηση της ταχύτητας έως τα 150 χλμ./ ώρα οι εκπομπές NOx αυξάνονταν τόσο πολύ που βγήκαν εκτός κλίμακας του οργάνου μέτρησής τους. Μάλιστα στην αναφορά τους, η οποία πήγε στο αρμόδια γερμανική υπηρεσία KBA (Kraftfahrt Bundesamt), οι ερευνητές σημείωναν πως μια πιθανή εξήγηση για το συγκεκριμένο φαινόμενο, που δεν παρατηρείται όταν περιστρέφονται και οι 4 τροχοί, είναι η απενεργοποίηση του συστήματος AdBlue.

Η Opel αντέδρασε, όπως ήταν αναμενόμενο, έντονα στην παραπάνω έκθεση της DUH και του πανεπιστημίου της Βέρνης και προχώρησε σε μια ασυνήθιστη κίνηση: υπέβαλε η ίδια τη συγκεκριμένη έκδοση του Zafira στις ίδιες δοκιμασίες, που έδειξαν πως οι εκπομπές ρύπων είναι σε κάθε περίπτωση στο όρια των προδιαγραφών, ανεξάρτητα από το αν κινούνται ή όχι οι πίσω τροχοί.

Opel Zafira Tourer

Μάλιστα η γερμανική εταιρεία τόνισε πως η περιστροφή των πίσω τροχών δεν έχει καμία απολύτως επίδραση στη λειτουργία των συστημάτων εξευγενισμού των ρύπων, ενώ προχώρησε και σε μια δεύτερη σειρά δοκιμών, παρουσία ειδικών του TUV Hessen. Και στην περίπτωση αυτή οι μετρήσεις ήταν μέσα στα πλαίσια των προδιαγραφών, κάτι που θα επιβεβαιωθεί και τις επόμενες μέρες με επίσημη έκθεση των μηχανικών του TUV. Η Opel στη συνέχεια δήλωσε μέσω των εκπροσώπων της πως η έκθεση της DUH είναι «προφανώς λάθος και αβάσιμη», ενώ για άλλη μια φορά τόνισε πως «δεν χρησιμοποιεί κανένα τρόπο παραποίησης των εκπομπών ρύπων».

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup