Σύνδεση

MINI

Γενέθλια 60 χρόνων για το κλασικό Mini

Ήταν 26 Αυγούστου του 1959 όταν το πρωτοποριακό για την εποχή του Mini έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο κοινό, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην σχεδίαση των αυτοκινήτων και ξεκινώντας μία από τις πιο ένδοξες ιστορίες στην πορεία της αυτοκίνησης.

Η British Motor Corporation παρήγαγε το Mini κάτω από τις ταμπέλες της Morris και Αustin για την πρώτη δεκαετία, με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 34 ίππων, που για την εποχή -και το χαμηλό του βάρος- ήταν υπεραρκετοί για να κινούν σβέλτα το μικρό δημιούργημα του Ισιγόνη.

Η αποδοχή του κοινού ήταν άμεση και γρήγορα ήρθαν οι επόμενες εκδόσεις, μία Pick-Up και το πρώτο Cooper, το οποίο είχε κατασκευαστεί σε συνεργασία με τον φημισμένο μηχανικό John Cooper. Το πρώτο Cooper ήταν περιορισμένης παραγωγής, στα 1.000 κομμάτια, και είχε 55 ίππους από έναν λίγο μεγαλύτερο κινητήρα, στο 1,0 λίτρο.

Αργότερα ο κυβισμός ανέβηκε στα 1.071 κ.εκ. και η ισχύς του Cooper S έφθασε στα 70 άλογα. Το αυτοκίνητο αυτό έγινε ο θρύλος των αγώνων ράλι της δεκαετίας του 60, κερδίζοντας το Monte Carlo το 1964, 1965 και 1967, παρά το γεγονός ότι είχε να ανταγωνιστεί πολύ πιο ισχυρά αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Η συνέχεια ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη για το Mini που συνέδεσε το όνομά του όχι μόνο με την Βρετανική κοινωνία και κουλτούρα αλλά αγαπήθηκε και σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το 1994 η εταιρία αγοράστηκε από την BMW η οποία διατήρησε την παλιά γενιά στην παραγωγή μέχρι το 2000, ενώ το 2001 ήρθε στο φως το νέο Mini που γνωρίζουμε στις μέρες μας και που διαρκώς εξελίσσεται (και μεγαλώνει…).

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε το Ford Bronco στο πολύ σκληρό Rubicon Trail, το… Nürburgring των τετρακίνητων (Video)

Featured

H σπορ BMW M235i Gran Coupe προβλημάτισε στο τεστ ταράνδου (Video)

BMW







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup