Σύνδεση

Featured

FXX-K Evo: Η απόλυτη Ferrari για τις πίστες με 1.050 άλογα (Video)

Συνεχίζοντας την εξέλιξη των ειδικών εκδόσεων των εκάστοτε κορυφαίων μοντέλων της, η Ferrari παρουσίασε μία ακόμα μηχανολογική και αισθητική υπερπαραγωγή. Και για όσους η “απλή” σπέσιαλ έκδοση της LaFerrari με τα χαρακτηριστικά FXX-K δεν ήταν αρκετή, ήρθε η έκδοση Evo για να βάλει τα πράγματα στην θέση τους.

Πρόκειται όπως αντιλαμβάνεστε για μία εξελιγμένη έκδοση της έκδοσης για πίστα της LaFerrari με την ιταλική εταιρία να βάζει ότι πιο ακραίο έχει σε ένα αυτοκίνητο το οποίο φυσικά και δεν παίρνει άδεια για να κυκλοφορήσει στους δρόμους αλλά θα χρησιμοποιείται μόνο σε πίστες.

Η Evo παρουσιάστηκε μέσα στο Σαββατοκύριακο στο Finali Mondiali που έγινε στην πίστα του Mugello, και αντιπροσωπεύει ότι πιο εξελιγμένο μπορούν να δημιουργήσουν οι μηχανικοί της Ferrari. Η πιο σημαντική βελτίωση έχει να κάνει με την κάθετη αεροδυναμική δύναμη, η οποία είναι 23% μεγαλύτερη από την “απλή” FXX-K και -αν είναι δυνατόν…- 75% καλύτερή από την κανονική LaFerrari για τον δρόμο.

Σύμφωνα με την εταιρία καταφέρνει να έχει κάθετη αεροδυναμική δύναμη περί τα 640 κιλά στα 200 χλμ/ώρα και έως τα 830 κιλά όταν κινείται κοντά στην τελική της ταχύτητα που σαφώς και ξεπερνά εύκολα τα 300 χλμ/ώρα. Μάλιστα τα νούμερα αυτά ανταποκρίνονται στα αγωνιστικά GT της εταιρίας, δείγμα του πόσο εξελιγμένη είναι αυτή η έκδοση της LaFerrari.

Για να επιτευχθούν όλα αυτά έχουν προστεθεί δεκάδες νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, από μία νέα μεγάλη σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος, ενεργό πίσω spoiler, vortex αεραγωγούς, νέο διαχύτη, νέους προφυλακτήρες με διαφορετικές εισαγωγές αέρα κ.λπ.Στο εσωτερικό το ενδιαφέρον κεντρίζει το τιμόνι που μοιάζει βγαλμένο κατευθείαν από τα μονοθέσια της εταιρίας στην Formula 1 ενώ διαθέτει και μία οθόνη 6,΄΄ που προβάλει τα διάφορα στοιχεία της τηλεμετρίας, την κάμερα οπισθοπορείας, την λειτουργία του KERS και πολλά ακόμα.

Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη, ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός V12 των 6.262 κ.εκ., ο οποίος με αρκετές βελτιώσεις στην εισαγωγή και την εξαγωγή, καταφέρνει να αποδίδει 1.050 άλογα και πάνω από 900 Nm ροπή. Aπό αυτά τα 860 άλογα είναι από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα υπόλοιπα 190 παρέχονται από τον ηλεκτροκινητήρα. Υπάρχει και σύστημα KERS με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας ανάλογα την χρήση και τις επιδόσεις που επιθυμεί ο τυχερός ιδιοκτήτης μέσα στην εκάστοτε πίστα.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσα από το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο έχει δεχθεί βελτιώσεις στο λογισμικό για ακόμα ταχύτερη λειτουργία στις αλλαγές. Παράλληλα υπάρχουν ειδικά ελαστικά τις Pirelli τα οποία διαθέτουν αισθητήρες που πληροφορούν τον οδηγό για τα g στις στροφές, τις πιέσεις και τις θερμοκρασίες που αναπτύσσουν μέσα στην πίστα.

Δεν λείπει βέβαια και το ηλεκτρονικό διαφορικό E-Diff το οποίο μαζί με τα άλλα υποσυστήματα που δρουν στην μετάδοση εξασφαλίζουν κορυφαίο κράτημα για την πισταδόρικο Evo και μάλιστα με 5 διαφορετικές ρυθμίσεις που γίνονται από το Manettino πάνω στο τιμόνι. Βελτιώσεις υπάρχουν επίσης στην ανάρτηση καθώς και στα φρένα που είναι carbon και κεραμικά της Brembo με τεράστιους δίσκους 398 χιλιοστών εμπρός και 380 χιλιοστών πίσω.

Η Evo θα είναι διαθέσιμη στο πολύ ειδικό (και σε κάθε περίπτωση πολύ πλούσιο) πελατολόγιο της Ferrari είτε ως αυτόνομο μοντέλο είτε ως εξέλιξη της ήδη υπάρχουσας FXX-K. Το τμήμα Corsce Clienti που εξυπηρετεί αυτή την δραστηριότητα των πελατών της Ferrari έχει οργανώσει ήδη 9 track days μέσα στην επόμενη χρονιά, τα οποία θα γίνουν σε διάφορες πίστες ανά τον κόσμο, μεταξύ του Μαρτίου του 2018 και του Οκτωβρίου του 2019.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured