Σύνδεση

Featured

Το Ford Fiesta ST των 1.500 κυβικών και των 200 ίππων είναι φονέας γιγάντων

Τρεις κύλινδροι, 1.500 κυβικά. Θεωρητικά δεν είναι ο καλύτερος δυνατός συνδυασμός που έχει κανείς κατά νου για ένα γρήγορο μικρό hot hatch, όμως η θεωρία πολλές φορές δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα. Ευτυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς το ST, η κορυφαία έκδοση του Fiesta, αποδεικνύει πως οι μηχανικοί της Ford με τα παραπάνω δεδομένα έχουν κάνει θαύματα.

Το Fiesta ST είναι με διαφορά το πιο ελκυστικό hot hatch της κατηγορίας. Είναι άμεσο και συμμετοχικό, δυνατό -200 ίππους αποδίδει ο τρικύλινδρος EcoBoost των 1.500 κυβικών- και γρήγορο (0-100 σε 6,5 δεύτερα, τελική 232 χλμ./ ώρα), σπορ αλλά και αρκετά άνετο, fun to drive αλλά και πρακτικό στην καθημερινή χρήση, ειδικά ως πεντάθυρο, ενώ είναι και ένα από τα ελάχιστα της κλάσης πλέον που διατίθεται και με τρεις πόρτες.

Το γρήγορο Fiesta χαίρεσαι πραγματικά να το οδηγείς και αυτό στις μέρες μας είναι ένα από τα μεγαλύτερα κομπλιμέντα που μπορείς κανείς να εκφράσει στις μέρες μας. Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο και πρακτικό, στην εθνική ταξιδεύει άνετα και γρήγορα, ενώ στους επαρχιακούς δρόμους με τις αλλεπάλληλες στροφές θα εκτιμήσεις το κοφτερό του τιμόνι, το πολύ καλό του ζύγισμα, τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης (προαιρετικά υπάρχει και μπλοκέ εμπρός διαφορικό της Quaife) και συνολικά την πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησής του με τα ειδικά εξελιγμένα ελατήρια.

Το πολύ καλό οδηγικό προφίλ του γρήγορου Fiesta προσδιορίζεται και από τον κινητήρα του. Ο τρικύλινδρος των 1.500 κυβικών είναι ψυχωμένος σχεδόν από το ρελαντί, ανεβάζει εύκολα και γρήγορα στροφές, έχει ελάχιστο turbo lag και ένα πολύ καλό ήχο, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα μοντέλο που θέλει να λέγεται και είναι σπορ.

Στα τεχνικά του χαρακτηριστικά, πέρα από τον πλήρως μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων περιλαμβάνεται και σύστημα απομόνωσης του ενός κυλίνδρου, για χάρη φυσικά της οικονομίας όταν λειτουργεί με χαμηλά φορτία. Το θέμα βέβαια είναι πότε ο οδηγός θα τον αφήσει να λειτουργεί με χαμηλά φορτία…

Μάλλον ποτέ είναι η απάντηση, αλλά ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση είναι οικονομικός, πάντα με βάση το χαρακτήρα του Fiesta ST και των επιδόσεών του αλλά και με το ότι σε βάζει στην πρίζα να τον πιέσεις. Κι αυτό γιατί αρκείται σε περίπου 9,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το ST διαφοροποιείται σημαντικά αλλά και διακριτικά από τα πιο ταπεινά Fiesta, κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό με τα ωραία καθίσματα και τις λεπτομέρειες που προβάλλουν το σπορ χαρακτήρα του. Κατά τα άλλα οι χώροι δεν διαφέρουν από τις απλές εκδόσεις, οπότε είναι μέτριοι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, ενώ ο εξοπλισμός ακόμα και της βασικής έκδοσης ST2 είναι πλήρης.

Ένα στοιχείο που κάνει το Fiesta ST ακόμα πιο ελκυστικό είναι βέβαια και η τιμή αγοράς του, που ξεκινά από τις 22.567 ευρώ.

FORD FIESTA ST
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.068×1.735×1.469 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.493 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 311- 1.093 λίτρα
Βάρος: 1.187 κιλά
Κινητήρας: 1.497 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 200 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 290 Nm/ 1.600- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 6,5”, 232 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 9,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 136 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 163 €
Τιμή: από 22.567 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg src=”galleries” ids=”4665″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota