Σύνδεση

Featured

288 GTO: ΤΟ ΠΡΩTO HYPER CAR, Η ΠΙΟ ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ (& ΑΚΡΙΒΗ) FERRARI ΤΟΥ ‘80 (ΒΙΝΤΕΟ)

Η δεκαετία του ’80 είναι από πολλές πλευρές…

Η δεκαετία του ’80 είναι από πολλές πλευρές αδικημένη και αυτό ισχύει και για τα μοντέλα που παρουσίασε κατά τη διάρκειά της η πιο διάσημη μάρκα αυτοκινήτων στον κόσμο, η Ferrari.

Από όλα τα αυτοκίνητα λοιπόν της Scuderia κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης δεκαετίας ένα δείχνει ότι έχει τα φόντα αλλά και τα προσόντα για να αποκτήσει τον τίτλο του κλασικού. Κι αυτό δεν είναι άλλο από την 288 GTO, που δείχνει με την πρώτη ματιά τόσο ίδιο με την 308 αλλά που είναι στην ουσία τόσο διαφορετικό.

Ουσιαστικά η 288 GTO, που παρουσιάστηκε το 1984, είναι το πρώτο hyper car της εταιρείας από το Maranello, ο πρόγονος ή ο γεννήτορας αν προτιμάτε της F40, της Enzo, της LaFerrari. Είναι αυτό που εξελίχθηκε για να αποτελέσει τη βάση για το αγωνιστικό με το οποίο η Ferrari θα μετείχε στο τότε Γκρουπ Β, αλλά μέχρι να ετοιμαστεί καταργήθηκε το Γκρουπ Β.

Ναι, όντως μοιάζει με την 308, όμως έχει πολύ πιο δυναμική εμφάνιση και κατά 11 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο. Παρόλα αυτά το μήκος της δεν ξεπερνά τα 4,30 μέτρα, το ύψος της τα 112 εκατοστά και το βάρος της τα 1.160 κιλά, χάρη στο χωροδικτύωμα που αποτελεί τη βάση της και τα στοιχεία του αμαξώματός της από ανθρακόνημα/ Nomex και συνθετικά υλικά.

Το εσωτερικό, όπως θα δείτε στις φωτογραφίες μας, είναι κλασικό για Ferrari εκείνης της εποχής, όπως classic ‘80s είναι και τα καθίσματά της, ενώ το 5άρι κιβώτιο φυσικά και είναι χειροκίνητο, στο παραδοσιακό στυλ της Scuderia με το χτένι.

Το μεγάλο «μυστικό» της 288 GTO όμως είναι ο κινητήρας της. Ένας V8 2.855 κυβικών, τοποθετημένος για πρώτη φορά εδώ κατά το διαμήκη άξονα, ο οποίος έχει να επιδείξει όχι ένα αλλά δύο turbo.

Το πρώτο hyper car της Ferrari είναι και το πρώτο υπερ- τροφοδοτούμενο μοντέλο της που ήταν διαθέσιμο εκτός Ιταλίας (η 208 GTB ήταν αποκλειστικά ιταλική υπόθεση από το 1983, λόγω της υψηλής φορολογίας πάνω από τα 2.000 κυβικά), ενώ το δεύτερο ακολούθησε μετά από 30 ολόκληρα χρόνια και δεν είναι άλλο από την California T που παρουσιάστηκε πέρυσι.

Φυσικά η 288 GTO δικαιολογεί τον τίτλο του hyper car και με τις επιδόσεις της, που την τοποθετούν πολύ ψηλά στη σχετικά κατάταξη των σύγχρονων μοντέλων της. Το 0-100 ήταν υπόθεση 4,6 δευτερολέπτων, το 0-200 15,6”, ενώ η τελική της ξεπερνούσε τα 300 –πιο συγκεκριμένα 305 χλμ./ ώρα.

Η Ferrari 288 GTO κατασκευάστηκε μόλις 272 φορές, ενώ μόλις 5 και όλες στην ιδιοκτησία της ίδιας της Ferrari είναι οι 288 GTO Evoluzione, η οποία όπως θα δείτε στην τελευταία μας φωτογραφία έχει διαφοροποιημένο αμάξωμα, 650 άλογα, ζυγίζει μόλις 940 κιλά και ξεπερνά τα 360 χλμ./ ώρα.

Οι «κανονικές» 288 GTO κοστολογούνται ήδη πάνω από 1,5 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η άψογη από όλες τις απόψεις και με μόλις 11.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ των φωτογραφιών μας έφτασε τα 2,75 εκατομμύρια.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

O Cristiano Ronaldo έχει ή δεν έχει αγοράσει τελικά τη Bugatti La Voiture Noire;

Bugatti

O Cristiano Ronaldo είναι ο ιδιοκτήτης της Βugatti La Voiture Noire!

Bugatti

Το Ford Fiesta ST των 1.500 κυβικών και των 200 ίππων είναι φονέας γιγάντων

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup