Με ένα περίεργο πρόβλημα βρέθηκε αντιμέτωπη η ομάδα της Red Bull στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν: τα μονοθέσιά της διέλυαν κυριολεκτικά τα πίσω ελαστικά τους, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν τη γόμα με τη medium σκληρότητα. Και ενώ οι προδιαγραφές έλεγαν πως με τα συγκεκριμένα ελαστικά οι Ricciardo και Vestappen θα έπρεπε να είναι 0,5 δεύτερα πιο αργοί ήταν τελικά σημαντικά πιο γρήγοροι.
Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι τα συγκεκριμένα λάστιχα παρέμεναν μέσα στο σωστό θερμοκρασιακό παράθυρο για τη λειτουργία τους, ενώ τα πιο μαλακά υπερθερμαίνονταν και διαλύονταν. Ο λόγος ήταν οι ρυθμίσεις στα πτέρυγες των μονοθεσίων, προκειμένου να επιτυγχάνεται στις μεγάλες ευθείες η μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα. Με τον τρόπο αυτό η αρνητική άντωση στον πίσω άξονα ήταν περιορισμένη, οι τροχοί έχαναν την πρόσφυσή τους και σπίναραν με αποτέλεσμα τελικά την υπερθέρμανσή τους.
Γιάννης Σκουφής
