Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας, η προεπισκόπηση της Pirelli

Η Formula 1 επιστρέφει στη Σαουδική Αραβία σε διάστημα λιγότερο των τεσσάρων μηνών από την 1η επίσκεψη. Το Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας έχει 50 γύρους και είναι ο δεύτερος συνεχής νυχτερινός αγώνας στο πρόγραμμα, αυτό σημαίνει πως η θερμοκρασία οδοστρώματος μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάμεσα στις περιόδους όπως και στο Μπαχρέιν. Οι συνθήκες που θα επικρατούν στο FP2 και στις κατατακτήριες δοκιμές θα είναι πιο κοντά στις αγωνιστικές συνθήκες.

Ο ταχύτερος αγώνας σε δημόσιους δρόμους που βρίσκεται στο πρόγραμμα της F1, έχει αλλάξει λίγο σε σχέση με πέρυσι. Οι αλλαγές έγιναν με βάση τις κατευθύνσεις της διοικούσας αρχής ώστε να αποφευχθούν κάποια συμβάντα που είχαμε στην πίστα την προηγούμενη φορά.

Έτσι έχουν απομακρυνθεί οι μπαριέρες σε κάποια σημεία από τη διαδρομή ενώ η τελευταία στροφή ( Νο 27) έχει διαπλατυνθεί καθώς απομακρύνθηκε η κερκίδα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο γύρος να είναι λίγο πιο γρήγορος. Η στροφή 13 (από 27) έχει ακόμη κλίση 12 μοιρών και αυτό βοηθά την συνεχή ροή της διαδρομής που δίνει τον δεύτερο ταχύτερο ρυθμό στο γύρο, μετά τη Μόντσα.

Η Pirelli ακόμη μια φορά επέλεξε γόμες από το μέσο της γκάμας: C2 ως P Zero λευκή/ σκληρή, C3 ως P Zero κίτρινη/ μέση και C4 ως P Zero κόκκινη/ μαλακή. Αυτή τη φορά όμως πρόκειται για τη νέα γενιά μονοθέσιων και ελαστικών Formula 1. Οι ομάδες για πρώτη φορά θα χρησιμοποιήσουν τη γόμα C4 σε αγώνα φέτος καθώς μια βδομάδα νωρίτερα στη πρεμιέρα του Μπαχρέιν είχαν επιλεγεί οι τρεις σκληρότερες γόμες.

Η επιλογή έγινε με βάση τα χαρακτηριστικά της πίστας στη Τζέντα (τόσο σε χάραξη όσο και σε ποιότητα ασφάλτου) τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και τα στοιχεία που συλλέγηκαν από την πίστα του Σακχίρ.

Η νέα επιφάνεια οδοστρώματος προσφέρει καλά επίπεδα πρόσφυσης (βαθμονομείται με 3 στα 5 στη σχετική κλίμακα της Pirelli). Έχει λογικά επίπεδα τραχύτητας (βαθμονομείται με 2 στα 5 στην κλίμακα της Pirelli), αυτό θα πρέπει να οδηγήσει σε διαχειρίσιμη φθορά και πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Η ένταση των φορτίων και των ταχυτήτων είναι στο μέσο όρο, οπότε συνολικά η καταπόνηση στα ελαστικά βαθμονομείται με 3 στα 5.

Λόγω της συνεχούς ροής στη χάραξη της πίστας, δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις σε ελκτική πρόσφυση και φρενάρισμα εδώ η βαθμονόμηση είναι 2 στα 5. Το κράτημα αναμένεται να βελτιωθεί θεαματικά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, χάρη και στον αγώνα υποστήριξης της Formula 2 που υπάρχει στο πρόγραμμα.

Μάριο Ίσολα, Διευθυντής Motorsport

 «Η Τζέντα θέτει μια τελείως διαφορετική πρόκληση σε σχέση με τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν λόγω των χαρακτηριστικών της διαδρομής όσον αφορά στη χάραξη αλλά και στην ποιότητα της ασφάλτου. Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους μια πιο μαλακή γκάμα γομών αυτό το Σαββατοκύριακο για να αντιμετωπίσουν τις ειδικές απαιτήσεις της διαδρομής που είναι σχεδόν το ίδιο γρήγορη με τη Μόντσα. Οι ομάδες πάνε στη Τζέντα χωρίς να έχουν εμπειρία για το πως θα συμπεριφερθούν τα μονοθέσια και τα ελαστικά σ’ αυτή την πίστα. Οι συνθήκες θα είναι διαφορετικές από την τελευταία επίσκεψή μας στη Σαουδική Αραβία καθώς ο αγώνας γίνεται τώρα σε διαφορετική εποχή ενώ έχουν αλλάξει και κάποια σημεία της διαδρομής. Οι επιλεγμένες γόμες είναι ίδιες με το 2021 αλλά η κατασκευή τους είναι τελείως διαφορετική από πέρυσι. Ως αποτέλεσμα οι ομάδες θα έχουν πολύ δουλειά για να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία από τις ελεύθερες δοκιμές ειδικά το FP2 που είναι η μόνη αντιπροσωπευτική περίοδος χρονικά, με τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα».

Formula 2

Το πρωτάθλημα της Formula 2, που επίσης ξεκίνησε στο Μπαχρέιν, συνεχίζεται στη Τζέντα. Εδώ έχουν επιλεγεί η P Zero κίτρινη/ μέση και η P Zero κόκκινη/ μαλακή γόμα. Είναι ένα επίπεδο πιο σκληρές από την πολύ μαλακή γόμα που ήταν διαθέσιμη εναλλακτικά πέρυσι. Η μαλακή θα παρέχει μια διαφορετική πρόκληση στους οδηγούς προσθέτοντας επιλογές στρατηγικής και βοηθώντας σε πιθανές επανεκκινήσεις υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Φέτος δεν επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, οπότε τα μονοθέσια τώρα θα είναι πιο βαριά στο ξεκίνημα της περιόδου: Η μαλακή γόμα προσφέρει πιο σταθερή απόδοση ανεξαρτήτως φορτίου και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής οπότε δίνει στους οδηγούς την δυνατότητα να πιέσουν για περισσότερη ώρα. Ο κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 σετ ελαστικών (τρία μέσης γόμας και δυο μαλακής) για όλο το Σαββατοκύριακο.

ERC

Το φετινό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο για την Pirelli. Με νίκη στον πρώτο γύρο στο Rally Serras de Fafe στην Πορτογαλία. Κάποιες ειδικές είναι κοινές με τον αντίστοιχο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC). Πέρα από τη νίκη του Nils Solans, ήρθε και η 3η θέση του Georg Linnemae οπότε δυο αυτοκίνητα που αγωνίζονταν με ελαστικά Pirelli βρέθηκαν στο βάθρο.

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured