Η ηλεκτροκίνηση έρχεται να φέρει και μία ταξική ανισότητα μεταξύ των αγοραστών τους, όπως αποδεικνύει μία έρευνα του ACEA, του Συνδέσμου Κατασκευαστών της Ευρώπης.
Πέρσι τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά που πωλήθηκαν στην EE ήταν περίπου το 10,5% των πωλήσεων. Τα περισσότερα από αυτά όμως πωλήθηκαν σε πλούσιες χώρες με υψηλούς μισθούς.
Χαρακτηριστικό είναι πως σε 10 χώρες το μερίδιο παρέμεινε κάτω από το 3% όπου το μέσο εισόδημα κατά κεφαλήν είναι στις 17.000 ευρώ. Όπως και στην Ελλάδα.
Σε αντιδιαστολή, στις χώρες του Βορρά με μέσο όρο ΑΕΠ στα 46.000 ευρώ, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών είναι σε έξαρση. Σχεδόν τα 3/4 των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ: στις Σουηδία, Ολλανδία, Φινλανδία και Δανία.
«Όπως συμβαίνει με την υποδομή φόρτιση, υπάρχει σαφής διαχωρισμός στην προσιτή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, ACEA Γενικός Διευθυντής.
Top 5: Οι χώρες με τις χαμηλότερες πωλήσεις EV (μερίδιο αγοράς/ κατά κεφαλήν ΑΕΠ)
Κύπρος: 0.5% / €23.580
Λιθουανία: 1.1% / €17.460
Εσθονία: 1.8 % / €20.440
Κροατία: 1.9% / €12.130
Πολωνία: 1.9% / €13.600
Top 5: Οι χώρες με τις υψηλότερες πωλήσεις EV (μερίδιο αγοράς/ κατά κεφαλήν ΑΕΠ)
Σουηδία: 32.2% / €45.610
Ολλανδία: 25.0% / €45.790
Φινλανδία: 18.1% / €42.940
Δανία: 16.4% / €53.470
Γερμανία: 13.5% / €40.070
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα τα στοιχεία του ΣΕΑΑ είναι αποκαλυπτικά. Τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά έφθασαν σε μερίδιο αγοράς το 2,6% για το 2020. Για την ίδια χρονιά το ΑΕΠ της χώρας μας σύμφωνα με το ΔΝΤ και την Παγκόσμια Τράπεζα ήταν στις 17.940 ευρώ.