Σύνδεση

Featured

ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ; ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ;

Πέρα από το αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί με τα τέλη κυκλοφορίας, υπάρχουν πληροφορίες…

Πέρα από το αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί με τα τέλη κυκλοφορίας, υπάρχουν πληροφορίες σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος, πως το υπουργείο των Οικονομικών θα προχωρήσει στην καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα πιο παλιά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο μικρό δακτύλιο της Αθήνας. Ενδεχομένως και άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας. Με λίγα λόγια και η νυν κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική και τη λογική των προηγούμενων που έβλεπαν το αυτοκίνητο σαν αγελάδα για την είσπραξη όσο περισσότερων φόρων μπορούσαν.

Αναλυτικά οι σκέψεις που ήδη αναλύονται με τα τεχνικά κλιμάκια του κουαρτέτου –τρόικα πάντως ήταν καλύτερος όρος- και αν καταλήξουν θα είναι μέρος του 2ου πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα περιλαμβάνουν:

–      Επιβαρύνσεις σε όσα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έχουν ταξινομηθεί μετά την 1-1-2010. Η πρώτη σκέψη είναι να καταργηθεί πλήρως η απαλλαγή, η δεύτερη να μειωθεί το όριο από τα 100 γραμμάρια CO2 που είναι σήμερα στα 80 γραμμάρια. Αν επιλεγεί η 2η λύση θα ισοδυναμεί και πάλι με κατάργηση, μιας και τα αυτοκίνητα που καλύπτουν μια τέτοια απαίτηση μετρώνται στα δάχτυλα των 2 χεριών. Παράλληλα μελατάται και η αύξηση των συντελεστών από 10 έως 50%, με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση να αφορά μοντέλα με κινητήρες μεγαλύτερους των 1.800 κυβικών. (ΣΣ. Εδώ βέβαια ελλοχεύει ο κίνδυνος του μπάχαλου αν μπουν ξανά τα κυβικά στην εξίσωση, μιας και από 1-11-2010 τα τέλη υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές CO2).

–      Τέλος δακτυλίου που θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία καλύπτουν την προδιαγραφή ρύπων Euro5 και τις προγενέστερες. Η προδιαγραφή ρύπων θα παίζει ρόλο για το κόστος του τέλους –όσο πιο παλιά τόσο πιο ακριβό. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα κυμαίνεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα επιβατικά και ως τα 350 ευρώ για τα φορτηγά.

Το τέλος δακτυλίου θα συνοδεύεται και από ειδικό σήμα που θα τοποθετείται υποχρεωτικά στο παρμπρίζ –υπενθυμίζουμε πως το αυτοκόλλητο σήμα των τελών κυκλοφορίας καταργήθηκε λόγω κόστους- και το οποίο θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online. Ο λόγος ύπαρξης του σήματος είναι φυσικά ο άμεσος έλεγχος από την Τροχαία και η επιβολή του αντίστοιχου προστίμου.

Το συγκεκριμένο μέτρο αναμένεται να αποφέρει άμεσα 100 εκατομμύρια ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών εντός του δακτυλίου.

Το μέτρο των «μονών – ζυγών» θα διατηρηθεί, ενώ όσα αυτοκίνητα καλύπτουν τουλάχιστον την προδιαγραφή Euro5 και εκπέμπουν κάτω από 140 γραμμάρια CO2 θα μπορούν να κυκλοφορούν καθημερινά. Αυτά που είναι Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο μικρό δακτύλιο και θα εξαιρούνται από την καταβολή τέλους δακτυλίου.

Όπως καταλαβαίνει κανείς από το συγκεκριμένο μέτρο θα επιβαρυνθούν, για άλλη μια φορά, οι πιο ασθενείς οικονομικά τάξεις οι οποίες δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα πιο καινούργιο και πιο καθαρό αυτοκίνητο για οικονομικούς λόγους και όχι γιατί είναι συναισθηματικά δεμένοι με το παλιό που ήδη έχουν. Στο σημείο αυτό η σκέψη μείωσης των τελών κυκλοφορίας για πιο παλιά αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.000 έως 2.500 κυβικών δεν αποτελεί μεγάλη παρηγοριά. Ο στόχος του μέτρου αυτό είναι φυσικά να μην κατατίθενται μαζικά πινακίδες και να κυκλοφορήσουν εκ νέου αυτά τα αυτοκίνητα προκειμένου να εισπραχθούν τέλη. Κυκλοφορίας και δακτυλίου και μπορεί να έχουμε και συνέχεια…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured