Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, άφησε να εννοηθεί η πιθανή επιστροφή των κινητήρων V10 στη Formula 1, οι οποίοι θα λειτουργούν με βιοκαύσιμα.
Η ανακοίνωση, που έγινε στο Instagram, προκάλεσε ενθουσιασμό στους οπαδούς, οι οποίοι έχουν χάσει εδώ και καιρό τον εμβληματικό ήχο των V10 μετά την αντικατάστασή τους από τους V8 το 2006 και αργότερα από τους turbo υβριδικούς V6 το 2014.
Ενώ οι κανονισμοί του 2026 θα εισάγουν μια απλοποιημένη έκδοση των σημερινών κινητήρων V6, ο Ben Sulayem προτείνει ότι η F1 θα πρέπει να διερευνήσει εναλλακτικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης μιας βιώσιμης επιλογής του V10.
Η κίνηση αυτή έρχεται εν μέσω ευρύτερων αλλαγών στο άθλημα, με την Audi, τη Ford και τη General Motors να πρόκειται να ενταχθούν στην F1 βάσει των νέων κανονισμών.
Οι φίλαθλοι έχουν ήδη δει μια γεύση ενός σύγχρονου V10 σε δράση, όταν ο Sebastian Vettel οδήγησε τη Williams FW14B του 1992 στο Silverstone το 2022 χρησιμοποιώντας καύσιμα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Η πιθανή επιστροφή των V10 θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να συνδυάσουν την πλούσια ιστορία της F1 με τις σύγχρονες προσπάθειες βιωσιμότητας.
Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου του κόστους και των δεσμεύσεων των κατασκευαστών στην υβριδική τεχνολογία.
Αν και δεν υπάρχουν επίσημα σχέδια, η συζήτηση σηματοδοτεί μια πιθανή αλλαγή στη φιλοσοφία των κινητήρων της F1 μετά το 2026, αναζωπυρώνοντας τις ελπίδες για την επιστροφή των πιο αγαπημένων κινητήρων στην ιστορία του σπορ.
