Σύνδεση

Toyota

Επαναστατικός κινητήρας με αμμωνία και μηδενικές εκπομπές CO2

Η απανθρακοποίηση είναι το σύνθημα της ώρας όταν πρόκειται για την ενεργειακή μετάβαση. Στο μέλλον, όλο και λιγότερος άνθρακας θα απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα με τη μορφή CO2. Το διοξείδιο του άνθρακα παράγεται όταν καίγεται λιγνίτης, ξύλο, φυσικό αέριο, πετρέλαιο ή βενζίνη. Ωστόσο, υπάρχουν και καύσιμα που δεν παράγουν CO2 όταν καίγονται. Και αυτά θα μπορούσαν να τροφοδοτούν «πράσινους» κινητήρες στο μακρινό μέλλον.

Το υδρογόνο και η αμμωνία είναι τέτοιες ενώσεις που δεν βασίζονται στον άνθρακα. Οι ειδικοί στην εξέλιξη των κινητήρων ερευνούν εδώ και καιρό αυτές τις πηγές ενέργειας –αλλά μέχρι στιγμής κυρίως για μεγαλύτερα σύνολα.

Πρόσφατα, η κρατική εταιρεία Guangzhou Automobile Group Company (GAC) της Κίνας, μαζί με την Toyota, παρουσίασε τον πρώτο κινητήρα επιβατικού αυτοκινήτου που λειτουργεί αποκλειστικά με αμμωνία (NH3).

Μέχρι τώρα, η αμμωνία θεωρούνταν ως μια μελλοντική εναλλακτική λύση για την πρόωση, ιδίως για τη ναυτιλία. Ως μια από τις πιο κοινές βασικές χημικές ουσίες, η ένωση υδρογόνου και αζώτου μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια σε μια κυψέλη καυσίμου καθώς και να παράγει άμεσα κινητική ενέργεια σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το γεγονός ότι η GAC ενδιαφέρεται επίσης για τον κινητήρα αμμωνίας, παρά την ακριβή ανάπτυξη της ηλεκτρονικής κίνησης και της μπαταρίας, είναι αξιοσημείωτο. Εξάλλου, θα πρέπει να δημιουργηθεί μια εντελώς νέα υποδομή και για έναν στόλο αυτοκινήτων που λειτουργούν με αμμωνία. Ένα βασικό ζήτημα που ήδη επιβραδύνει την ηλεκτροκίνηση.

Μαζί με την Toyota λοιπόν οι Κινέζοι κατασκεύασαν ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο που λειτουργεί όπως ένας συμβατικός τετράχρονος με υγρή αμμωνία και αποδίδει 120 kW (163 ίππους). Κάτι που αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περισσότερο από 90%.

Η GAC δεν αποκαλύπτει ακόμη πολλά περισσότερα. Τα «προβλήματα με τη δύσκολη και γρήγορη καύση» του καυσίμου έχουν λυθεί. Αυτό πιθανώς αναφέρεται και στις υψηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Η ατελής καύση μπορεί να παράγει, για παράδειγμα, οξείδιο του αζώτου (N2O), το οποίο θεωρείται ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου.

Το θέμα της αμμωνίας θεωρείται μία πρόκληση. Η ουσία είναι διαβρωτική και, σε υψηλότερες συγκεντρώσεις στον αέρα που αναπνέουμε, μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα στο ανθρώπινο αναπνευστικό σύστημα και να αποβεί ακόμη και θανατηφόρα.

Συνεπώς, ο χειρισμός και η αποθήκευση απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή. Υπό κανονικές συνθήκες, η αμμωνία είναι αέρια, αλλά σε αντίθεση με το υδρογόνο, μπορεί να υγροποιηθεί σχετικά εύκολα. Ήδη στους -33 °C ή από 9 bar (στους 20 °C), η αμμωνία μεταπίπτει σε υγρή κατάσταση.

Το πλεονέκτημα: η αμμωνία είναι ένα ανανεώσιμο καύσιμο που μπορεί να παραχθεί από πηγές ενέργειας όπως η αιολική ή η ηλιακή ενέργεια. Όπως το υδρογόνο ή τα ορυκτά καύσιμα, η αμμωνία αποθηκεύει επίσης πολλή ενέργεια. Σε ένα λίτρο μπορούν να δεσμευτούν 3,2 kWh, σε ένα κιλό ακόμη και 5,4 kWh.

Επιπλέον, η ένωση αζώτου μπορεί να παραχθεί εύκολα και σε μεγάλη βιομηχανική κλίμακα. Ακόμη και σήμερα, η αμμωνία θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα και πιο διαδεδομένα προϊόντα της χημικής βιομηχανίας και χρησιμοποιείται κυρίως για την παραγωγή τεχνητών λιπασμάτων.

Ωστόσο, η υποδομή για την παραγωγή, τη μεταφορά και την αποθήκευση της αμμωνίας δεν είναι τόσο ανεπτυγμένη όσο για τα ορυκτά καύσιμα. Ακόμη και η υποδομή φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον καλύτερα ανεπτυγμένη. Έτσι, για τον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων, η αμμωνία ως καύσιμο είναι πιθανό να έρθει πολύ αργά. Μένει να δούμε τι σκοπεύουν να κάνουν η GAC και η Toyota με τον κινητήρα.

Πηγή: auto-motor-und-sport.de

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured