Σύνδεση

Featured

Εκρηκτική η άνοδος των πωλήσεων plug-in υβριδικών, αλλά δεν τα φορτίζουν όλοι…

Τα νούμερα είναι ενδεικτικά: οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων στους πρώτους επτά μήνες στην Ευρώπη ανέβηκαν κατά 145% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Και αυτό γίνεται χάρη κυρίως στις σημαντικές ελαφρύνσεις που παρέχουν οι κυβερνήσεις αλλά και τις προσφορές που κάνουν οι εταιρίες ενώπιον των προστίμων για τους ρύπους.

Πάντως δεν είναι όλα ρόδινα, καθώς όχι μόνο οι πωλήσεις τους εξαρτώνται από τα κίνητρα των κυβερνήσεων (τα οποία μπορεί κάποια στιγμή να σταματήσουν) αλλά και γιατί όλο και περισσότεροι αμφιβάλλουν δημόσια για τα νούμερα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων τους που ανακοινώνονται.

Μόνο μέσα στον Ιούλιο πωλήθηκαν περίπου 230.000 plug-in υβριδικά, καθιστώντας την Ευρώπη την μεγαλύτερη αγορά για τα PHEV. Και εδώ όπως είναι αναμενόμενο, τα compact SUV ήταν η κυρίαρχη κατηγορία σύμφωνα με την JATO Dynamics. Πρώτο ήταν και πάλι το Mitsubishi Outlander όμως πλέον απειλείται σοβαρά από το αντίστοιχο Ford Kuga.

To πρωτόκολλο WLTP είναι γενναιόδωρο με τα plug-in υβριδικά, ιδίως εκείνα που έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες, με αποτέλεσμα να τους αντιστοιχίζονται 40 με 50 γραμμαρία CO2 ανά χιλιόμετρο και να κατεβάζει τους μέσους όρους των ρύπων των κατασκευαστών. Όμως η ενσωμάτωση ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης προσθέτει εκτός από βάρος και τουλάχιστον 5.000 ευρώ στην τιμή του αυτοκινήτου, αλλά όπως προαναφέραμε προς το παρόν βοηθούν τα κίνητρα, που στη Γερμανία για παράδειγμα φτάνουν έως και τις 6.750 ευρώ.

Οι αναλυτές της αγοράς πιστεύουν ότι οι πωλήσεις τους για φέτος θα φθάσουν πάνω από το μισό εκατομμύριο μονάδες και τις 830.000 μονάδες του χρόνου, όταν το 2019 είχαν μόλις ξεπεράσει τις 200.000. Το 2022 όμως η ταχύτατη αυτή ανάπτυξη αναμένεται να μειωθεί αισθητά, καθώς θα μπαίνουν στο παιχνίδι όλο και πιο αξιόλογα και με μεγαλύτερη αυτονομία φουλ ηλεκτρικά μοντέλα.

Οι φωνές αντίδρασης απέναντι στα PHEV αναφέρουν αφενός ότι δεν είναι τόσο οικονομικά όσο ανακοινώνεται και αφετέρου πως οι ιδιοκτήτες τους δεν μπαίνουν στην διαδικασία της φόρτισης και της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα και λόγω του αυξημένου βάρους να έχουν πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση και ρύπους από ένα αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο.

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι ένα μέσο plug in υβριδικό εκπέμπει 117 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο και όχι τα 40 με 50 των προδιαγραφών τους. Όπως αποδείχτηκε οι οδηγοί τους όχι μόνο δεν τα φορτίζουν ενώ παρατήρησαν ότι και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δουλεύει αισθητά περισσότερο όταν συντρέχουν διάφοροι παράγοντες, όπως η χαμηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος, που μειώνει την καθαρά ηλεκτρική αυτονομία.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις γνωρίζουν αυτό το φαινόμενο και είναι έτοιμες να αντιδράσουν με μείωση των κινήτρων προς όφελος των αμιγώς ηλεκτρικών, κάτι που ήδη έχει κάνει η Ολλανδία, ενώ το μελετά διεξοδικά και η Γαλλία. Όμως σε αυτή την φάση είναι εξαιρετικά δύσκολο και μάλλον λάθος να ανακόψουν την πορεία μιας αγοράς που τόσο ταλαιπωρήθηκε φέτος από την πανδημία του κορονοϊού.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured