Σύνδεση

Featured

Suzuki Ignis 1.2 DualJet AllGrip: Ο “Μικρός Ήρως”

Από την πρώτη στιγμή που ήρθαμε σε επαφή με το νέο Suzuki Ignis πριν λίγους μήνες ήταν προφανές ότι η Ιαπωνική εταιρία είχε χτυπήσει μία πραγματική φλέβα χρυσού. Σε μία κατηγορία όπως αυτή των μικρών SUV η Suzuki έβαλε την μεγάλη πείρα της σ’ αυτού του είδους τα οχήματα και αρκετό σχεδιαστικό κέφι, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που εξέπληξε όλους μας ευχάριστα με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.

ignis-6

Τα στοιχεία που συνηγορούν σ’ αυτή την αίσθηση (την οποία έχουμε εντοπίσει πιο αναλυτικά σε παλαιότερη δοκιμή μας για την δικίνητη έκδοση) έχουν να κάνουν με την πολύ έξυπνη και άκρως επιτυχημένη χωροταξική προσέγγιση της εταιρίας, αφού καταφέρνει σε ένα αυτοκίνητο με μόλις 3,7 μέτρα μήκος να εκμεταλλεύεται κάθε εκατοστό διαθέσιμου χώρου, δημιουργώντας ένα αναπάντεχα για το μέγεθός του ευρύχωρο σαλόνι για τους επιβάτες. Τα πίσω καθίσματα μάλιστα είναι χωρισμένα 50/50 ενώ έχουν και την (εξτρά) δυνατότητα να σύρονται εμπρός-πίσω, αυξομειώνοντας έτσι τον χώρο αποσκευών ή των επιβατών.

SAMSUNG CSC

Το πολύ νεανικό αμάξωμα με τις χαριτωμένες γραμμές και την έντονη προσωπικότητα δεν ξεχωρίζει μόνο για την αισθητική του (η οποία αρέσει και τραβάει το μάτι) αλλά και για λόγους πρακτικότητας. Γιατί εκτός από τους μεγάλους χώρους για τους επιβάτες (με δεδομένες τις διαστάσεις του βέβαια), υπάρχει ένα αρκετά ευρύχωρο πορτ-μπαγκάζ, το οποίο στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης της δοκιμής μας είναι σχετικά μικρότερο από την αντίστοιχη δικίνητο (267 λίτρα), φθάνοντας στα 227 λίτρα. Τα οποία όμως μπορεί να γίνουν πολύ περισσότερα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, αγγίζοντας τα 501 λίτρα.

SAMSUNG CSC

Ένα ακόμα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο το Ιgnis είναι ο εξοπλισός του, ο οποίος είναι ιδιαίτερα πλούσιος για τα δεδομένα της κατηγορίας και της τιμής του. Πέρα από τα γνωστά και αναμενόμενα (6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ.) υπάρχουν συστήματα όπως ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας ή εκτροπής του αυτοκινήτου, και σύστημα για υποβοήθηση φρεναρίσματος Dual Camera Brake Support το οποίο βασίζεται σε δύο στερεοσκοπικές κάμερες στο παρμπρίζ που αντιλαμβάνονται τα αντικείμενα εμπρός από το αυτοκίνητο και ανάλογα δίνουν εντολή στο σύστημα να παρέμβει στον φρενάρισμα

SAMSUNG CSC

Στα μηχανικά μέρη η Suzuki έχει επιλέξει δοκιμασμένες λύσεις, υιοθετώντας τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1.242 κ.εκ. με τους 90 ίππους και 120 Nm ροπής. Τα νούμερα ίσως να ακούγονται κάπως υποτονικά στις εποχές των μικρών turbo όμως στην περίπτωση του Ignis υπάρχει ένας ακόμα κρυμμένος άσσος της εταιρίας: το μικρό βάρος, το οποίο στην τετρακίνητη έκδοση βρίσκεται στα 905 κιλά.

SAMSUNG CSC

Ως εκ τούτου, ο κινητήρας, χάρη και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου, αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από επαρκής, εξασφαλίζοντας κορυφαίες επιδόσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό (βλέπε το τετρακίνητο Fiat Panda κατά κύριο λόγο) ενώ παράλληλα είναι και -κατά παράδοση της Suzuki- και ιδιαίτερα οικονομικός. Τα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι μία τιμή που μπορεί κανείς εύκολα να προσεγγίσει (μερικές φορές, στην Εθνική ακόμα και πιο κάτω) ενώ μέσα στην πόλη μπορείς να κινείσαι κάτω από τα 6,5 λίτρα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

SAMSUNG CSC

Στον δρόμο το μικρό Ιgnis είναι μια μάλλον ευχάριστη υπόθεση, με δεδομένη πάντα την φιλοσοφία σχεδίασής του και τον διπλό χαρακτήρα του. Στην άσφαλτο και μέσα στην πόλη θα κερδίσει με την ευελιξία του και την σπιρτάδα που του δίνει ο ελαστικός κινητήρας, αν και η ύπαρξη άκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση στην τετρακίνητη έκδοση κάνει λίγο πιο αισθητές τις ανωμαλίες των δρόμων. Σε γενικές γραμμές πάντως δεν θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση όντας σίγουρο και προβλέψιμο σε ότι κάνει, και -τηρουμένων των αναλογιών- είναι και αρκετά πολιτισμένο αν χρειαστεί να κάνει κάποιο μικρό ή και μεγαλύτερο ταξίδι στην Εθνική.

ignis-4

Η ύπαρξη της τετρακίνησης AllGrip βοηθά αρκετά σε συνθήκες με γλιστερό οδόστρωμα (βροχή, χιόνι κ.λπ.) με την εμπλοκή της να γίνεται άμεσα και χωρίς αντιληπτές καθυστερήσεις. Όσο για τα εκτός δρόμου δεδομένα, η επαρκέστατη απόσταση από το έδαφος των 180 χιλιοστών και το μικρό του μέγεθος το καθιστούν ένα πολύ ικανό όχημα, που μπορεί να φτάσει αρκετά μακριά αν ο οδηγός γνωρίζει τις δυνατότητές του και προσέχει με τα ασφάλτινα ελαστικά. Και βεβαίως έχει στην άκρη του μυαλού του ότι δεν πρόκειται για Jimny.

Πάντως τα ηλεκτρονικά συστήματα υπάρχουν διαθέσιμα για τις δύσκολες στιγμές, όπως για παράδειγμα το Hill Descent που κάνει καλή δουλειά όταν τα πράγματα περιπλέκονται και που αξίζει να σημειωθεί δεν είναι κάτι που συναντά κανείς σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής.

SAMSUNG CSC

Συμπερασματικά, όπως και στην προηγούμενη επαφή μας με το μπροστοκίνητο Ignis έτσι και τώρα, με την τετρακίνητη έκδοση δεν μπορούμε παρά να δώσουμε τα εύσημα στην Suzuki για την επιτυχή προσέγγιση σ’ αυτή την μικρή σε μέγεθος αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για την χώρα μας κατηγορία.

To Ιgnis καταφέρνει να είναι ένα όχημα που τραβάει την προσοχή όχι μόνο για την χαριτωμένη του σχεδίαση αλλά και για λόγους ουσίας, όπως οι μεγάλοι χώροι, ο απίστευτα πλούσιος εξοπλισμός για αυτοκίνητο της κατηγορίας, η οικονομική λειτουργία του κινητήρα αλλά και ο πασπαρτού χαρακτήρας του, που όπως είναι προφανές τονίζεται στον μέγιστο βαθμό με την τετρακίνητη έκδοση. Με κόστος που ξεκινά από τα 14.030 ευρώ, και με πληθώρα παροχών και εγγυήσεων (συν το γονιδιακό “δεν-σπάω-δεν-χαλάω” των Suzuki) αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο για όποιον ψάχνει τον “Μικρό Ήρωα” των καθημερινών του μετακινήσεων εντός και εκτός πόλης.

Παναγιώτης Τριτάρης

SUZUKI IGNIS 1.2 DUALJET 2WD
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.700×1.690×1.595 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.435 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 227  λίτρα
Βάρος: 905 κιλά
Κινητήρας: 1.262κ.εκ., 4 κύλ.
Ισχύς: 90 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 120 Nm/ 4.400 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,9”, 165 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,0 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 114 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή από 14.030 €

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πωλείται η διάσημη άσχημη… Jerrari, ένα μείγμα από Jeep και Ferrari!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο μικρό SUV, το Toyota Yaris Cross;

Featured

Δείτε κινητήρες εσωτερικής καύσης που είναι έργα τέχνης

Featured

Έτσι θα είναι το νέο Opel Astra;

Featured




Video: Honda e




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup