Σύνδεση

Featured

SUZUKI IGNIS 1.2 DUALJET 2WD: ULTRA COMPACT ME ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Σε μια εποχή που όλοι, ακόμα και όσοι δεν θα πήγαινε ποτέ ο νους μας, σπεύδουν να ανέβουν στο τρένο των SUV κάθε κατηγορίας, η Suzuki δικαιούται να διεκδικεί μια ξεχωριστή θέση. Η Ιαπωνική εταιρία έχει πιάσει από τους πρώτους τα μηνύματα των καιρών όντας σχεδόν μισό αιώνα στο off-road … πεπραγμένα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορεί τα μεγέθη της να είναι συγκριτικά μικρά σε σχέση με άλλους κατασκευαστές, όμως με τα χρόνια και την επιμονή σ’ αυτού του είδους τα οχήματα κατάφερε να έχει μια παρουσία με σημαίνουσα βαρύτητα.

Και κάπου εδώ μπαίνει το νέο Ignis. Ένα αυτοκίνητο που αλλάζει εκ βάθρων την μάλλον υποτονική εικόνα του προηγούμενου μοντέλου με το ίδιο όνομα, και μπαίνει για τα καλά σε ένα δυναμικό κομμάτι των SUV, των λεγόμενων και compact. Εκεί που η ίδια γνωρίζει τα πράγματα πολύ καλά και ο ανταγωνισμός (αυτοκίνητα όπως το Opel Adam Rocks ή το τετρακίνητο Fiat Panda) “ψάχνεται” να βρει τις ισορροπίες ανάμεσα στην εμφάνιση, την πρακτικότητα, και την εν γένει φιλοσοφία αυτής της ιδιαίτερης κατηγορίας.

SAMSUNG CSC

Το πρώτο και άμεσα εμφανές πλεονέκτημα του νέου Ignis είναι η εμφάνισή του. Ιδίως στο εμπρός μέρος με τα όμορφα φωτιστικά σώματα και την χαρακτηριστική τετράγωνη αισθητική, η οποία υπό κάποιες γωνίες θυμίζει μάλιστα και ένα… baby Range Rover. Εξίσου όμορφο είναι και το πίσω μέρος (παρά τις αρχικές ενστάσεις για την μεγάλη πίσω κολόνα) ενώ το μήκος των 3,7 μέτρων και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, δημιουργούν ένα χαριτωμένο σύνολο που αρέσει πολύ και τραβάει τα βλέμματα αμέσως.

Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό στοιχείο στο νέο Ignis είναι η εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό του. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πως οι σχεδιαστές της εταιρίας κατάφεραν να εκμεταλλευτούν και το τελευταίο διατιθέμενο εκατοστό για επιβάτες και αποσκευές, κάτι που καθιστά το Ignis το πιο ευρύχωρο compact SUV και μάλιστα με διαφορά από τον προαναφερθέντα ανταγωνισμό. 

SAMSUNG CSC

Οι χώροι είναι εξαιρετικοί για τους πίσω επιβάτες για μινι αυτοκίνητο, με αρκετό “αέρα” πάνω από τα κεφάλια και τα πόδια τους, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, με 267 λίτρα με τα καθίσματα στην θέση τους, ή τα 501 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Τα πίσω καθίσματα μάλιστα είναι χωρισμένα 50/50 ενώ έχουν και την δυνατότητα να σύρονται εμπρός-πίσω, αυξομειώνοντας έτσι τον χώρο αποσκευών ή των επιβατών.

Το τρίτο αξιοπρόσεκτο στοιχείο του νέου Ignis είναι ο εξοπλισμός του. Και αυτό γιατί η Suzuki αποφάσισε, πέρα από τα αναμενόμενα, να φέρει και στοιχεία τα οποία βρίσκει κανείς σε μεγαλύτερες και πιο ακριβές κατηγορίες. Έτσι εκτός από τα κλασικά ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ., στο Ignis θα βρούμε σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας ή εκτροπής του αυτοκινήτου, και σύστημα για υποβοήθηση φρεναρίσματος Dual Camera Brake Support το οποίο βασίζεται σε δύο στερεοσκοπικές κάμερες στο παρμπρίζ που αντιλαμβάνονται τα αντικείμενα εμπρός από το αυτοκίνητο και ανάλογα δίνουν εντολή στο σύστημα να παρέμβει στον φρενάρισμα.

SAMSUNG CSC

Στα εξτρά υπάρχουν ακόμα πολλά αξιοσημείωτα στοιχεία, όπως για παράδειγμα το cruise control, σύστημα Hill Holder (αλλά και Hill Descent για την τετρακίνητη έκδοση) ενώ διατίθενται και… ηλεκτρικά καθίσματα όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Η σχεδίαση του ταμπλό είναι εξίσου σύγχρονη και νεανική με αυτή του αμαξώματος, με απλές γραμμές, αρκετό “χρώμα” στις λεπτομέρειες και άψογη εργονομία. Από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η οθόνη αφής των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα μέσω της οποίας γίνεται ο έλεγχος των πολυμέσων του αυτοκινήτου ενώ σ’ αυτήν προβάλλεται και η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας. Παράλληλα παρέχει την δυνατότητα για σύνδεση με smartphones μέσω Bluetooth και είναι συμβατή με τα συστήματα Android Auto, Apple Car Play και Mirrolink.

SAMSUNG CSC

Τα πλαστικά που καλύπτουν το ταμπλό είναι σκληρά και χωρίς κάτι ιδιαίτερο σε επίπεδο αίσθησης, όμως η συναρμολόγηση μοιάζει εξαιρετική, κάτι στο οποίο συνηγορεί και το “made in Japan” στοιχείο του αυτοκινήτου, που για κάποιους μετράει ιδιαίτερα. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας, αν και λείπει η τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού ενώ και η ορατότητα προς τα πίσω λόγω και της μεγάλης κολόνας, είναι σχετικά δυσχερής.

Στα μηχανικά μέρη η Suzuki επέλεξε να υιοθετήσει τις δοκιμασμένες λύσεις που έχει στην γκάμα της. Το πλαίσιο βασίζεται πάνω σ’ αυτό το Baleno με κάποιες διαφοροποιήσεις έτσι ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί η τετρακίνητη διάταξη, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι ότι το βάρος έχει κρατηθεί εξαιρετικά χαμηλά, ξεκινώντας από τα μόλις 810 κιλά. Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό γιατί παρέχει την δυνατότητα στον κινητήρα να εξασφαλίζει καλές επιδόσεις και την ίδια στιγμή να είναι οικονομικός.

SAMSUNG CSC

Ο κινητήρας λοιπόν είναι το γνωστό σύνολο της Suzuki 1.2 DualJet των 90 ίππων. Αν και χωρίς την ύπαρξη τούρμπο που έχουμε συνηθίσει τελευταία, ο τετρακύλινδρος κινητήρας της Suzuki είναι ένα εξαιρετικό ατμοσφαιρικό σύνολο, αρκετά ελαστικό για τα δεδομένα του κυβισμού του και με καλό τράβηγμα από τις μεσαίες στροφές και επάνω. Πέρα από τις καλές επιδόσεις και το σβέλτο χαρακτήρα που προσδίδει στο Ignis (λόγω του χαμηλού βάρους αλλά και της καλής κλιμάκωσης στο πεντάρι κιβώτιο) έχει και ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό: είναι ένας από τους πιο οικονομικούς κινητήρες της κατηγορίας του.

Οι τιμές που καταγράψαμε στην δοκιμή μας είναι επιπέδου… diesel καθώς στην Εθνική μένει πεισματικά στην περιοχή των 5 λίτρων, ενώ μέσα στην πόλη σπάνια και μόνο υπό πίεση θα ξεπεράσει τα 6 λίτρα! Τιμές πραγματικά εξαιρετικές για ένα αυτοκίνητο με τον χαρακτήρα και την αεροδυναμική του Ignis που δείχνουν πέραν των άλλων ότι υπάρχουν και άλλες επιλογές απέναντι στην μανία του “τουρμπισμένου” downsizing (βλέπε: μείωση του βάρους).

SAMSUNG CSC

Σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφοράς, αυτό που χαρακτηρίζει το Ignis είναι η ευκολία στην καθημερινή οδήγηση και η ευελιξία προσαρμογής του σε κάθε είδους συνθήκη. Η ψηλή θέση οδήγησης και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος το καθιστούν το απόλυτο “όπλο” για την κίνηση στην πόλη (ακτίνα κύκλου στροφής στα μόλις 4,7 μέτρα), ενώ και στο ταξίδι είναι σίγουρο στα πολλά χιλιόμετρα και αρκούντως ήσυχο και άνετο για τους επιβάτες.

Η ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (άκαμπτος στην τετρακίνητη έκδοση) είναι σχετικά σφιχτή και με κάπως έντονες αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ και το τιμόνι θα μπορούσε να είχε λίγο καλύτερη αίσθηση. Όμως σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο και ισορροπημένο αυτοκίνητο, που μπορεί να κάνει πολλά πράγματα και τα περισσότερα από αυτά με έναν πολύ ολοκληρωμένο και πειστικό τρόπο.

Και αυτό είναι που μένει εν τέλει από την συμβίωσή μας με το νέο Ignis. Η Suzuki κατάφερε χωρίς τυμπανοκρουσίες και μεγάλα λόγια να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που αφ’ ενός τιμά την παράδοσή της και από την άλλη δείχνει σε όλους πως πρέπει να κατασκευάζεται ένα compact SUV. Όμορφο και νεανικό απ’ έξω, πρακτικότατο και προσεγμένο μέσα, χωρίς τσιγκουνιές στον εξοπλισμό και με ένα μηχανολογικό υπόβαθρο που μπορεί μεν να αρκείται σε δοκιμασμένες λύσεις, είναι όμως απόλυτα λειτουργικό και οικονομικό στην χρήση του.

ignis-36

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τον πιο κρίσιμο παράγοντα, την τιμή των 11.530 ευρώ που ξεκινά η βασική και πλούσια εξοπλισμένη δικίνητη έκδοση, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο που δύσκολα βρίσκει ανταγωνισμό είτε στα “απλά” μίνι πόλης προς τα κάτω είτε στα compact SUV προς τα πάνω. Με απλά λόγια, η Suzuki με το νέο Ignis κατάφερε να δημιουργήσει ένα απόλυτα σύγχρονο και έξυπνα σχεδιασμένο αυτοκίνητο, που δικαιωματικά παίρνει με το “καλημέρα” τον τίτλο της πρώτης επιλογής των compact SUV (και όχι μόνο) στην Ελληνική αγορά.

Παναγιώτης Τριτάρης

SUZUKI IGNIS 1.2 DUALJET 2WD
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.700×1.690×1.595 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.435 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 267  λίτρα
Βάρος: 810 κιλά
Κινητήρας: 1.262κ.εκ., 4 κύλ.
Ισχύς: 90 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 120 Nm/ 4.400 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,2”, 170 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,6 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 104 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή από 11.530  €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

2s Σχόλια

2 Comments

  1. EΛΕΥΘΈΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΚΟΥΝΑΝΗΣ

    02/05/2017 στις 02:16

    ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ 2017… ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ Κ ΑΝ ΠΑΙΡΝΕΤΕ Κ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ TOLEDO/1600 – 53.000 XILIOM. SE POIO KATASTHMA KONTINO STO GALATSI MPORΟΥΜΕ NA ΠAME. ΤΗΛ= 210-2923785 Κ 6977.650.564. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ”ΧΡΙΣΤΟΣ – ΑΝΕΣΤΗ !!!

  2. Γιάννης Σκουφής

    05/05/2017 στις 22:00

    Θα πρέπει να βρείτε το μοντέλο που σας ενδιαφάρει και μετά να συζητήσετε για τα περαιτέρω…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured