Σύνδεση

Featured

Kia Sportage 1.7 CRDi DCT (141 PS): Με ευρωπαϊκό “αέρα”

Για την ΚΙΑ το όνομα Sportage αποτέλεσε το διαβατήριό της για την είσοδο στα ευρωπαϊκές αγορές, όπου ακόμα και από την πρώτη γενιά του (ως τυπικό τετρακίνητο της παραδοσιακής σχολής) είχε τύχει μιας μάλλον ζεστής υποδοχής για τα δεδομένα των κορεάτικων αυτοκίνητων εκείνης της εποχής.

Με το πέρασμα του χρόνου το Sportage πέρασε στην νέα εποχή των SUV, ενώ με την υιοθέτηση της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της ΚΙΑ απέκτησε και τον απαιτούμενο ευρωπαϊκό “άερα” στην εμφάνιση. Η εγχώρια “περιπέτεια” της εταιρίας και το γενικότερο “φρενάρισμά” της φαίνεται ότι αποτελούν παρελθόν -και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο σε ότι αφορά το εταιρικό σχήμα- οπότε το πρόσφατα ανανεωμένο Sportage ξεκινά και πάλι την δική του προσπάθεια να προσεκλύσει το αγοραστικό κοινό της κατηγορίας.

Σε σχέση με το αυτοκίνητο που είχαμε παρουσιάσει πριν από ενάμιση χρόνο, το νέο Sportage έχει αρκετές διαφοροποιήσεις τόσο σε ότι αφορά την αισθητική, όσο και σε όσα κρύβονται κάτω από το αμάξωμα. Ξεκινώντας από τα δεύτερα, να σημειώσουμε ότι διαθέτει μία εντελώς καινούργια πλατφόρμα, η οποία σύμφωνα με την KIA είναι 39% πιο άκαμπτη ενώ έχει υπάρξει και αύξηση του μήκους κατά 40 χιλιοστά, με το μεταξόνιο να είναι το πιο “κερδισμένο”, καθώς έχει αυξηθεί κατά 30 ολόκληρα χιλιοστά.

Τα 2,67 μέτρα του μεταξονίου έχουν αυξήσει αισθητά τους χώρους για τους επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα κάθονται λίγο πιο χαμηλά και έχουν -οι πίσω- αρκετό “αέρα” πάνω από τα κεφάλια τους. Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 503 λίτρα όταν εφοδιάζεται με κιτ επισκευής ελαστικών (στα 491 με κανονική ρεζέρβα) και μπορούν να φθάσουν έως και τα 1.492 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμενα.

Oι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα έχουν δημιουργήσει ένα πιο μοντέρνο σύνολο, ιδίως στο εμπρός μέρος με τη νέα μάσκα και τα πιο εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα. Το γενικότερο κόνσεπτ πάντως πίσω από το αυτοκίνητο δεν έχει μεταβληθεί, με το Sportage να παραμένει ένα πολύ ισορροπημένο σύνολο αυτής της κατηγορίας, που κρύβει σωστά τον όγκο του και με κάποια χαρακτηριστικά -όπως την υψηλή γραμμή που ξεκινούν οι γυάλινες επιφάνειες- που θυμίζουν ευρωπαϊκά premium μοντέλα.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι σαφώς πιο υποτονική (ιδίως στις εκδόσεις που δεν έχουν την πολύ όμορφη διχρωμία) με την έμφαση να δίνεται περισσότερο στην ποιότητα των υλικών και την καλή συναρμογή τους. Σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο μοντέλο οι βελτιώσεις είναι ορατές, με καλύτερα στην όψη υλικά και μία γενικότερη προσπάθεια της εταιρίας να αναβαθμίσει τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Πολύ καλή η θέση οδήγησης για αυτοκίνητο της κατηγορίας, με ιδιαίτερα άνετα  εμπρός καθίσματα, ενώ και η εργονομία παραμένει σε κορυφαία επίπεδα, με τους διακόπτες να βρίσκονται στην τυπική θέση που περιμένει κανείς. Η οθόνη των 7 ιντσών έχει ένα πλούσιο σύστημα infontainment το οποίο διαθέτει πολλές λειτουργίες, αν και το user interface θα μπορούσε να είναι πιο άμεσο και σίγουρα με πιο μοντέρνα γραφικά.

Το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεσή μας ήταν η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.7 CRDi και τους 141 ίππους στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων που κατασκευάζει η ίδια η KIA (μαζί με την Hyundai). Η έκδοση αυτή παρέχεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ενώ υπάρχει και μία πιο αδύναμη (και κυρίως φθηνότερη…) εκδοχή του κινητήρα, με 115 ίππους και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Σ’ αυτή την περίπτωση πάντως, οι 141 ίπποι είναι επαρκέστατοι για να κινήσουν το μεγάλο αμάξωμα του Sportage σε αξιοπρεπείς ρυθμούς για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ και το κιβώτιο είναι άμεσο στις αλλαγές και με σωστή κλιμάκωση. Ο θόρυβος είναι περιορισμένος και ακούγεται μόνο σε επιταχύνσεις από χαμηλές ταχύτητες με φουλ γκάζι, την ίδια στιγμή που στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο -και λόγω της μακριάς 7ης σχέσης- ταξιδεύει εντελώς αθόρυβα, με τον κινητήρα να βρίσκεται εντελώς απομακρυσμένος στο υπόβαθρο. Σε ότι αφορά δε την κατανάλωση, υπήρξαν περιπτώσεις που είδαμε και κοντά στα 6 λίτρα σε χαλαρό ταξίδι, αν και μια τιμή πιο κοντά στην πραγματικότητα είναι γύρω στα 7 λίτρα χωρίς εμφανείς τάσεις να ανέβει πολύ περισσότερο σε κίνηση μέσα στην πόλη.

Στον δρόμο, το ανανεωμένο Sportage χαρακτηρίζεται κατά κύριο λόγο από την άνεση που εξασφαλίζει στους επιβάτες του, κάτι που πιστώνεται αφ’ ενός στην ρύθμιση της ανάρτησης και από την άλλη στα λάστιχα με 70άρι προφίλ που κυριολεκτικά ισοπεδώνουν ότι βρουν μπροστά τους. Η επιλογή των ελαστικών βεβαίως έχει τις αναμενόμενες επιπτώσεις σε ότι αφορά τις κλίσεις στις στροφές που είναι σχετικά αυξημένες σε γρήγορη οδήγηση, όμως αυτό δεν πρόκειται να προβληματίσει σε καμία περίπτωση, αφού το Sportage καταφέρνει τελικά να στρίβει με αρκετά περιθώρια ασφάλειας προειδοποιώντας παράλληλα τον οδηγό του αν έχει ξεπεράσει τα εσκαμμένα (υπάρχουν άλλωστε και τα ηλεκτρονικά συστήματα για αυτό τον λόγο).

Όπως και να έχει πάντως η γρήγορη οδήγηση δεν είναι η τυπική συνθήκη κίνησης του Sportage (ούτε και της μεγάλης πλειοψηφίας των SUV) οπότε σε καθημερινή οδήγηση και ως οικογενειακό μεταφορικό μέσο αποτελεί ένα ευχάριστο και αρκετά προσαρμοστικό αυτοκίνητο. Ταξιδεύει ιδιαίτερα ήσυχα σε ταχύτητες που αγγίζουν τα 150-160 χλμ/ώρα, έχει επαρκές σε αίσθηση τιμόνι (που διαθέτει και sport ρύθμιση με μικρή αλλά υπαρκτή διαφοροποίηση) και φρένα στο ύψος των περιστάσεων (αν και το πεντάλ θα μπορούσε να είχε καλύτερη αίσθηση).

Εκτός δρόμου, όταν και όπου μπορεί να κινηθεί με μόνους κινητήριους τροχούς τους εμπρός είναι πραγματική απόλαυση, χάρη κυρίως στα υψηλού προφίλ ελαστικά που απορροφούν ιδανικά τις τυπικές ανωμαλίες των ελληνικών χωματόδρομων.

Συμπερασματικά, το ανανεωμένο Sportage παραμένει μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση αυτοκινήτου της κατηγορίας του, με ξεχωριστή εμφάνιση (ιδίως στα σκούρα χρώματα…), πολύ μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ένα ικανό συνδυασμό κινητήρα και αυτόματου κιβωτίου και μια οδική συμπεριφορά με έμφαση την άνεση και την κάλυψη πολλών χιλιομέτρων χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του.

H τιμή του βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, αφού ξεκινά από τα 27.990 ευρώ για την συγκεκριμένη έκδοση με τους 141 ίππους, το αυτόματο κιβώτιο και ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού με έξι αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 7 ιντσών με σύστημα infotainment κ.λπ. Για όσους χρειάζονται κάτι πιο οικονομικό υπάρχει η έκδοση των 115 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο που ξεκινά από τα 22.320 ευρώ, αν και όπως είναι φυσικό μιλάμε για ένα κάτι εντελώς διαφορετικό (και με άλλο ανταγωνισμό σ’ αυτά τα χρήματα).

Σε κάθε περίπτωση πάντως, και μένοντας στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε, πέρα από την τιμή που είναι ανταγωνιστική (χωρίς από την άλλη να την λες και… ευκαιρία), το τελικό ισοζύγιο για το ανανεωμένο Sportage είναι μάλλον θετικό, αφού πρόκειται για ένα απόλυτα ισορροπημένο πακέτο, με ελάχιστα σημεία για να γκρινιάξει κανείς και ένα πλήθος αρετών που κολακεύουν τον αγοραστή αυτής της κατηγορίας.

Παναγιώτης Τριτάρης

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απίστευτο ατύχημα με μοτοσικλέτα σε “τυφλή” προσπέραση (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured

Μη σου τύχει: δείτε έναν κεραυνό να χτυπά ένα Toyota RAV4 (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup