Σύνδεση

Featured

OPEL ADAM 1.4 EASYTRONIC: “CITY CHICK” KAI ME AYTOMATO KIBΩΤΙΟ

Αν και πλησιάζουν κοντά τέσσερα χρόνια από την παρουσίασή του, το Adam ήταν και παραμένει ίσως η πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστική “στιγμή” της Opel για πολλά, πολλά χρόνια. Το μικρό αυτοκίνητο της Opel κατάφερε να συνδυάσει ένα έντονο νεανικό προφίλ μαζί με μία μοναδική -τουλάχιστον για την γερμανική εταιρία- δυνατότητα εξατομίκευσης, ενώ στην πορεία του χρόνου προστέθηκαν και εκδόσεις (όπως η Rocks) που όχι μόνο συντήρησαν αλλά αύξησαν ακόμα περισσότερο την αίσθηση που είχε κανείς ότι βρισκόταν μπροστά στο πιο ενδιαφέρον μικρό Opel εδώ και δεκαετίες.

adam-4

Ο λόγος που επανερχόμαστε στο Adam είναι η υιοθέτηση και στην γκάμα του συγκεκριμένου μοντέλου του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου Easytronic τρίτης γενιάς, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων με τους 87 ίππους. Στο υπόβαθρο αυτού του κιβωτίου βρίσκεται το κλασικό χειροκίνητο, όμως η εταιρία το εφοδιάζει με ένα σύστημα αυτόματων αλλαγών των σχέσεων, με στόχο όχι μόνο την άνεση στο “σταμάτα-ξεκίνα” μέσα στην πόλη αλλά και την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το κόστος του κρατιέται χαμηλά σε σύγκριση με άλλα αυτόματα κιβώτια, καθώς στην περίπτωση του Adam δεν ξεπερνά σε επιβάρυνση τα 700 ευρώ.

Εκτός από την πλήρως αυτόματη αλλαγή των ταχυτήτων, υπάρχει και η δυνατότητα να επέμβει ο οδηγός και να αλλάξει ο ίδιος τις σχέσεις, μετακινώντας τον επιλογέα εμπρός ή πίσω. Παράλληλα υπάρχουν και κάποιες “έξυπνες” λειτουργίες, όπως η ρύθμιση “Creep” που βοηθά σε μανούβρες με χαμηλή ταχύτητα (όπως για παράδειγμα σε παρκάρισμα), καθώς και η λειτουργία “Launch” για ομαλές εκκινήσεις. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα αρκετά εξελιγμένο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο, αν και δεν φθάνει εκείνα του διπλού συμπλέκτη, συμβάλλει σημαντικά στην άνεση της οδήγησης μέσα στην πόλη.

adam-9

Σε πραγματικές συνθήκες πάντως απαιτεί μια σχετική εξοικείωση, μιας και σε πρώτη εντύπωση μοιάζει κάπως ράθυμο στις αλλαγές (ιδίως στα kick down). Όμως αν συνηθίσει κανείς την λειτουργία του και πάει με τα… νερά του, θα μπορέσει να το αξιολογήσει σωστά και θα διαπιστώσει ότι εκτός από την άνεση, είναι όντως και πιο οικονομικό. Μάλιστα η Opel υποστηρίζει μείωση των ρύπων στα 109 γραμμάρια το χιλιόμετρο (από τα 119 του χειροκίνητου), ενώ σημειώνει και μείωση της κατανάλωσης κατά 0,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα, στοιχείο που συμβαδίζει και με τα δικά μας ευρήματα από τις ημέρες της δοκιμής.

Να μην ξεχνάμε πάντως ότι το Easytronic παρέχει και την δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, κάτι που σε αρκετές περιπτώσεις -ιδίως σε προσπεράσματα στην Εθνική Οδό- είναι αρκετά χρήσιμο. Και σε τελική ανάλυση, δίνει την ευχέρεια στον οδηγό, να κινηθεί πιο σβέλτα και με πιο άμεσες αντιδράσεις, χωρίς να περιμένει το προσανατολισμένο προς την άνεση και την οικονομία software του αυτόματου να αλλάξει τις σχέσεις.

adam-10

Πέρα από το κιβώτιο, το Adam παραμένει με διαφορά το πιο ενδιαφέρον μικρό της Opel και ένα από τα πιο ελκυστικά μικρά σε όλη την αγορά. Η νεανική και μοδάτη “αύρα” του είναι δεδομένη (και με το παραπάνω), η ποιότητα και ο εξοπλισμός πλήρης από την βασική έκδοση, ενώ και η οδική του συμπεριφορά, με κάποιο μαγικό τρόπο, είναι σαφώς πιο “ηλεκτρισμένη” από εκείνη ενός Corsa για παράδειγμα.

Δεν λείπουν βέβαια κάποιες αναμενόμενες ενστάσεις που έχουν να κάνουν είτε με την σχεδίαση (μικροί χώροι πίσω, μικρό πορτ-μπαγκάζ στα 170 λίτρα), είτε με την υποτονική απόδοση του συγκεκριμένου κινητήρα. Όμως αυτά είναι στοιχεία που είτε τα αποδέχεσαι εξ αρχής είτε προχωράς σε εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου με υψηλότερη ιπποδύναμη και άλλα δυναμικά χαρακτηριστικά.

adam-3

Συνοψίζοντας, το Opel Adam με το Easytronic αποτελεί μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση νεανικού αυτοκινήτου πόλης με το αυτόματο κιβώτιο να μην προσθέτει πολλά στην τελική του τιμή. Μία τιμή που διαμορφώνεται στα 14.442 ευρώ, και με αρκετά πλήρες επίπεδο εξοπλισμού (μεταξύ άλλων 6 αερόσακοι, ΑΒS, ESP, Oθόνη αφής, cruise control, air condition, start-stop κ.λπ.). Αν το Adam ήταν μέσα στην λίστα σας για ένα σικάτο αυτοκίνητο πόλης και το αυτόματο κιβώτιο έμοιαζε λίγο σαν άπιαστο όνειρο, η συγκεκριμένη πρόταση έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει την επιλογή σας.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

ΟPEL ADAM 1.4 EASYTRONIC  
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.698×1.720×1.484 χιλ.  
  Μεταξόνιο: 2.311 χιλ.
  Πορτμπαγκάζ: 170 λίτρα
  Βάρος: 1.135 κιλά
  Κινητήρας: 1.398 κ.εκ., 4 κύλινδροι
  Ισχύς: 87 PS/ 6.000 σ.α.λ.
  Ροπή: 130 Nm/ 4.000 σ.α.λ.
  0-100, Τελική: 13,9”, 178 χλμ./ ώρα
  Κατανάλωση: 4,7 λίτρα/ 100 χλμ.
  CO2: 109 γραμμάρια/ χλμ.
  Τέλη: 107 €
  Τιμή: από 14.442 €

 Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup