Σύνδεση

Featured

ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΠΟΛΥ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ DIESEL

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε πρόσφατα πως αναγνωρίζει τις μεγάλες διαφορές που σημειώνονται μεταξύ των εργαστηριακών μετρήσεων και αυτών στις κανονικές συνθήκες λειτουργία των αυτοκινήτων. Έτσι από την 1η Σεπτεμβρίου 2017 θα τεθεί σε ισχύ ο νέος κύκλος RDE (Real Driving Emissions), σύμφωνα με τον οποίο οι εκπομπές ρύπων κάθε νέου μοντέλου θα μετρώνται σε πραγματικές περιβαλλοντικές συνθήκες και όχι με το αυτοκίνητο ακίνητο μέσα σε κάποιο εργαστήριο.

Σε πρώτη φάση οι κατασκευαστές θα πρέπει να φροντίσουν ώστε από το Σεπτέμβριο του 2017 να μην υπάρχει μεγαλύτερη απόκλιση του 2,1 (110%) για κάθε νέα γενιά μοντέλου -από το 2019 για οποιαδήποτε αυτοκίνητο. Στην επόμενη φάση -από τον Ιανουάριο του 2020 για τα νέα μοντέλα, από το 2021 για όλα- η απόκλιση πρέπει να μην είναι μεγαλύτερη του 1,5 (50%).

RDE-3

Αξιοσημείωτο είναι πως η Ε.Ε. αναγνωρίζει πως η σημερινή απόκλιση των εργαστηριακών μετρήσεων NEDC φτάνει το 400%! Αυτό σημαίνει πως σε πραγματικές συνθήκες ένα αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα εκπέμπει 4 εως 5 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με το προβλεπόμενο όριο. To πρόβλημα ανέδειξε το σκάνδαλο παραποίησης ρύπων, όταν τα όρια NOx ανα προδιαγραφή είναι τα εξής:

  • Ιανουάριος 2000: 500 mg/ km (Euro3)
  • Ιανουάριος 2005: 250 mg/ km (Euro 4)
  • Σεπτέμβριος 2009: 180 mg/ km (Euro 5)
  • Σεπτέμβριος 2014: 80 mg/ km (Euro 6)

Από τον Ιανουάριο του 2016 θα αρχίσει μια διαδικασία μέτρησης και σύγκρισης των εργαστηριακών μετρήσεων NOx και PM (μικροσωματιδίων) με τις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες, δηλ. σε κανονικό δρόμο και με άνθρωπο οδηγό. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα νέα στάνταρ θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν σε τόσο μικρό διάστημα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός πετρελαιοκίνητων οχημάτων να μην μπορεί να πάρει έγκριση, οπότε άμεσες θα είναι και οι επιπτώσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

GLK  (X204)   2008

Μάλιστα, τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολα για να επιτευχθεί και ο μέσος όρος εκπομπής CO2 από το 2021, καθώς οι χαμηλές εκπομπές των diesel βοηθούσαν την κατάσταση. Οπότε, η λογική λέει πως οι κατασκευαστές θα πρέπει να στραφούν άμεσα στην εξέλιξη περισσότερων υβριδικών μοντέλων, ειδάλλως από την επόμενη δεκαετία οι συνέπειες θα είναι δυσβάσταχτες…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured