Σύνδεση

Citroen

CITROEN DS3 1.4 VTI

Στη γκάμα της Citroen o ρόλος των μοντέλων με τη επωνυμία DS είναι λίγο πολύ ξεκάθαρος: είναι τα πιο upper class, αυτά που δεν τα βλέπεις σε κάθε γωνία, που λέει ο λόγος πάντα, όπως π.χ. τα C3 μετά τις τελευταίες προσφορές. Αυτά που έχουν στυλ, δικαιολογώντας με τη σειρά τους και μέχρι ενός σημείου αυτή τη φήμη που έχει η Citroen (και) ως κατασκευαστής ιδιαίτερων αυτοκινήτων.

Από όλα τα DS πάντως το πιο μικρό, το DS3, είναι αυτό που δείχνει να έχει τον πιο ξεκάθαρο προσαναταλισμό. Κι αυτό γιατί δεν ακροβατεί και δεν ισορροπεί μεταξύ διαφόρων κατηγοριών, δανειζόμενο στοιχείο πότε από τη μια και πότε από την άλλη. Είναι ένα κλασικό από πλευράς αμαξώματος και διαστάσεων (μήκος 3,95 μέτρα) υπερ-μίνι, αποκλειστικά με τρεις πόρτες και με μια εμφάνιση που αν μην τι άλλο διαφοροποιείται από τα στάνταρ της κατηγορίας.

Στα ιδιαίτερα γνωρίσματά του η φαρδιά μεσαία κολώνα που θυμίζει ελαφρώς και φτερό καρχαρία, ενώ μπροστά η εικόνα του προσδιορίζεται από το σύνολο μάσκα-εισαγωγή αέρα, τους χαρακτηριστικούς προβολείς και τα LED φώτα ημέρας που ουσιαστικά οριοθετούν το πλάτος του αμαξώματος.

Στυλ πάντως έχει και το εσωτερικό του DS3, με το flat bottom τιμόνι, το χαρακτηριστικό design του πίνακα οργάνων, του μεγάλους αεραγωγούς αλλά και τις μαύρες επενδύσεις στο ταμπλό, που δημιουργούν μια πιο ιδιαίτερη εικόνα σε σχέση π.χ. με το C3, που είναι περισσότερο εργαλείο καθημερινότητας.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως το DS3 δεν είναι πρακτικό. ΟΚ, είναι αποκλειστικά τρίθυρο, αλλά μπαινοβγαίνεις χωρίς δυσκολία –αυτό που πραγματικά ενοχλεί και προβληματίζει ειδικά σε στενά πάρκινγκ είναι οι πολύ μεγάλες πόρτες– και κάθεσαι άνετα. Παράλληλα το πορτμπαγκάζ με τα 285 λίτρα του είναι ικανοποιητικό από πλευράς μεγέθους και σε περίπτωση που χρειαστεί υπάρχει και το αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα.

Το ότι το μικροτερο των DS έχει πιο upper class προσανατολισμό φαίνεται και από το ότι η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του ξεκινά από τα 1.400 κυβικά και τα 95 άλογα. Ο 16βάλβιδος 1.4 VTI έχει κάποια χρόνια στην πλάτη του, είναι όμως αρκετά οικονομικός (επίσημη τιμή τα 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορείτε να πετύχετε ένα ρεαλιστικό 7,5) και αρκούντως πολιτισμένος, ενώ αν ο οδηγός χρησιμοποιεί το κιβώτιο των 5 σχέσεων για να τον διατηρεί εκεί γύρω στις στροφές που αποδίδει τη μέγιστη ροπή του (136 Nm στις 4.000 σ.α.λ.) τότε θα κινηθεί και σβέλτα (0-100 σε 10,6”, τελική 184).

Σε δρόμο με συνεχείς στροφές θα μπορέσει να εκμεταλλευθεί και τις δυνατότητες του πλαισίου για να πετύχει αρκετά υψηλές μέσεις ωριαίες –πάντα με την προϋποθέση ότι θα καταφεύγει συχνά πυκνά στο κιβώτιο. Μάλιστα εδώ οι ρυθμίσεις της ανάρτησης (γόνατα μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω) είναι πιο σφιχτές σε σχέση π.χ. με το ξεκάθαρα οικογενειακό C3, με αποτέλεσμα και να ελέγχονται καλύτερα οι κινήσεις του αμαξώματος και οι κλίσεις στις στροφές να είναι μικρότερες, χωρίς να επηρεάζεται η άνεση.

Με το σύνολο των χαρακτηριστικών του λοιπόν, από την εμφάνιση και τον εσωτερικό σχεδιασμό μέχρι το οδηγικό του προφίλ το DS3 δικαιολογεί τον πιο upper class προσανατολισμό του στη γκάμα της Citroen, κάτι που βέβαια αποτυπώνεται και στην τιμή του, μιας και η βασική του έκδοση βενζίνης των 1.400 κυβικών και των 95 ίππων της δοκιμής μας κοστίζει από 15.770 ευρώ με καλό επίπεδο εξοπλισμού.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως ενδιαφέρον, και λόγω τιμής με βάση και τις προσφορές της Citroen Ελλάς, παρουσιάζει και η βασική έκδοση πετρελαίου του. Το DS3 1.4 HDI 70 όπως είναι η πλήρης επωνυμία κινείται από έναν τετρακύλινδρο diesel 1.400 κυβικών, αποδίδει 68 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 160 Νm ροπής στις 2.000, έχει μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 99 γραμμάρια το χιλιόμετρο, οπότε και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Οι τιμές του πετρελαιοκίνητου Citroen DS3 των 1.400 κυβικών ξεκινούν από τις 13.388 ευρώ, με βάση τις τρέχουσες προσφορές της Citroen Ελλάς.

Γιάννης Σκουφής

CITROEN DS3 1.4 VTI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.948×1.715×1.458 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.464 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 285 λίτρα
Βάρος: 1.150 κιλά
Κινητήρας: 1.397 κ.εκ., 4 κύλ.,βενζίνη
Ισχύς: 95 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 136 Nm/ 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,6”, 184 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,5 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 134 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 147 €
Τιμή: από 15.770  €

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

{gallery}photos/30/test/CITROEN-DS3-14VTI{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured