Σύνδεση

Featured

CARTUBE: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ (ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ;) ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ

Για το πως θα είναι τα αυτοκίνητα και οι πόλεις του μέλλοντος πολλά έχουν ακουστεί. Μιλάμε βεβαίως για την συνύπαρξη των πόλεων και των κατοίκων τους με τα αυτοκίνητα, μία σχέση η οποία γίνεται διαρκώς και πιο προβληματική.

cartube-4

Στις πολλές νέες ιδέες που ακούγονται και εμφανίζονται στα εργαστήρια, πολλές θυμίζουν και τις πιο ακραίες ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Όπως το Cartube, το οποίο θα μπορούσε με λίγα λόγια να περιγραφεί ως ένα “Μετρό για αυτοκίνητα”.

Πρόκειται για μία έμπνευση μιας κατασκευαστικής εταιρίας στο Λονδίνο, με στόχο να μειώσει τις επιπτώσεις από το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις μεγάλες πόλεις του κόσμου.

cartube-3

Η ιδέα της PLP Architecture ονομάζεται Cartube και στην σύλληψή της είναι πολύ απλή: η κατασκευή υπόγειων οδών που θα σχηματίζουν ένα οδικό δίκτυο από τούνελ που θα κινούνται με απόλυτη ασφάλεια ιδιωτικά αυτοκίνητα. Μελέτες έχουν δείξει πως το νέο δίκτυο μετρό Crossrail που κατασκευάζεται νοτιοανατολικά του Λονδίνου μπορεί να εξυπηρετήσει 18.000 επιβάτες την ώρα.

Το Cartube με μία ελεγχόμενη ροή οχημάτων στα 40 χλμ./ώρα θα μπορούσε να εξυπηρετήσει 40.000 πρόσωπα για την ίδια ώρα. Βέβαια, η ελεγχόμενη ροή προϋποθέτει αυτόνομα αυτοκίνητα που θα μπαίνουν στον αυτόματο (ακόμη και υπογείως) και για αυτό το όλο πρότζεκτ του Cartube θα μπορούσε να αποτελέσει πραγματικότητα σε περίπου 1-2 δεκαετίες από σήμερα.

cartube-2

Μέχρι τότε πάντως μπορείτε να συνεχίζετε να οδηγείτε τα αυτοκίνητά σας όπως συνηθίζετε και σήμερα, και να “απολαμβάνετε” τα μποτιλιαρίσματα και τον εκνευρισμό του κυκλοφοριακού, καθώς λύσεις όπως το Cartube θα αργήσουν πολύ να γίνουν πραγματικότητα -αν ποτέ γίνουν…

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo