ΟΚ, δεν πρόκειται για τη γνωστή Veyron, αλλά για ένα αεροπλάνο με τον κωδικό 100P, που είχε σχεδιάσει τη δεκαετία του ΄30 ο ιδρυτής της μάρκας Ettore Bugatti, προκειμένου να πάρει μέρος στον τότε διάσημο αεροπορικό αγώνα Deutsch de la Merthe Cup. Πρακτικά ήταν ένα σιρκουί ταχύτητας πάνω από το Παρίσι και για το σκοπό αυτό θα εφοδίαζε το 100P με την πρωτοποριακή σχεδίαση (οπισθοκλινής πτέρυγα σχήματος V!) με δύο εξακύλινδρους σε σειρά, 4.900 κυβικών και 450 ίππων ο καθένας. Οι οποίο σύμφωνα με τον Bugatti θα επαρκούσαν για μια τελική 500 μιλίων την ώρα.
O Β’ Παγκόσμιος έβαλε τέλος στα σχέδια του Ettore, το 100P δεν κατασκευάστηκε τότε, ενώ κρύφτηκε επιμελώς προκειμένου να μην πέσει στα χέρια των Γερμανών. Μέχρι το 2009, όπως αποκάλυψε το TopGear, που δύο Αμερικανοί –Καλιφορνέζοι για την ακρίβεια- οι John Lawson και Simon Birney, αποφάσισαν να φτιάξουν μια ρέπλικά του, ενσωματώνοντας και κάποια στοιχεία από τις 5 συνολικά πατέντες που είχε καταθέσει τότε ο Bugatti.
Το VeyronPlane, όπως χαϊδευτικά λέγεται, θα είναι έτοιμο για την παρθενική του πτήση στις 25 Μαρτίου, ενώ μεταξύ των χαρακτηριστικών είναι και οι δύο προπέλες που κινούνται με αντίθετη φορά.
Γιάννης Σκουφής