Η BMW θα εξοπλίζει από εδώ και το εξής σχεδόν το σύνολο της γκάμας της –από τη σειρά 1 μέχρι και την 5 δηλαδή- με ένα καινούργιο αυτόματο κιβώτιο που θα έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει τις επιλογές του ανάλογα με τη μορφολογία του εδάφους.
Θα λειτουργεί λίγο σα «μέντιουμ» δηλαδή, προβλέποντας το τι ακολουθεί στο δρόμο προκειμένου να χρησιμοποιηθεί η κατάλληλη σχέση ή προκειμένου να μη γίνει κάποια αλλαγή. Για παράδειγμα αν έρχεται κάποια στροφή το κιβώτιο θα μπορεί να κατεβάζει έγκαιρα ταχύτητα, προκειμένου ο οδηγός να έχει όλη τη ροπή του εκάστοτε κινητήρα στην διάθεσή τους και φυσικά να κολακεύονται τα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Από την άλλη μεταξύ δύο αλλεπάλληλων στροφών το κιβώτιο μπορεί να αποφύγει τις διαδοχικές και σε μικρό χρονικό διάστημα αλλαγές, τη μια προς τα πάνω και την άλλη προς τα κάτω.
Για το σκοπό αυτό το λογισμικό που ελέγχει το αυτόματο κιβώτιο θα χρησιμοποιεί στοιχεία και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και κάπου εδώ εντοπίζεται το ζήτημα του συγκεκριμένου κιβωτίου που δεν είναι άλλο από το αυξημένο συνολικό κόστος. Κι αυτό γιατί σε αυτό στην επιπλέον χρέωση για το κιβώτιο αυτό καθαυτό πρέπει να προστεθεί και το πρόσθετο κόστος του εργοστασιακού συστήματος πλοήγησης, που κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι.
Γιάννης Σκουφής