Η BMW 4 Coupe είναι σύμφωνα με τις δηλώσεις των ίδιων των ανθρώπων της γερμανικής εταιρείας το πιο σημαντικό μοντέλο που θα παρουσιάσουν μέχρι το τέλος του 2013. Αυτό καταρχήν ακούγεται περίεργο μιας και στη θεωρία πρόκειται για τη διάδοχο της 3άρας κουπέ με άλλο όνομα και στη σειρά για την επίσημη πρεμιέρα τους περιμένουν τόσο το ηλεκτρικό i3 όσο και η ολοκαίνουργια X5.
Βέβαια οι ιθύνοντες της BMW δικαιολογούν το χαρακτηρισμό τους, λέγοντας «πως κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν εκφράζει τόσο καλά τη φιλοσοφία της μάρκας όσο η νέα 4 Coupe». Κι αν θεωρήσουμε ότι η φιλοσοφία της μάρκας περιλαμβάνει αρκετό fun to drive θα πρέπει να συμφωνήσουμε μαζί τους, μιας και το καινούργιο τους κουπέ είναι πραγματικά εξαιρετικό σε αυτόν τον τομέα. Ακόμα και αν δεν είναι φορτωμένο με το εξτρά της ενεργητικής ανάρτησης όπως η 435i που οδηγήσαμε, ακόμα κι αν δεν έχεις πάντα τη διάθεση να το κυνηγήσεις και να κυνηγηθείς.
Αν την έχεις ή τη βρεις τότε θα καταλάβεις πως μερικές, μικρές στα χαρτιά, αλλαγές κάνουν όντως τη διαφορά. Όπως το ότι το κέντρο βάρους σε σχέση με την 3άρα έχει κατέβει 2 εκατοστά και για πρώτη φορά σε BMW είναι κάτω από τα 50. Σιγά τα ωά και θα μπορούσε και να είναι έτσι, αν αυτό δεν αποτυπωνόταν στην πράξη με την αμεσότητα στις αντιδράσεις της 4άρας, αλλά και με τη σταθερότητα που σου εμπνέει σε κάθε περίπτωση. Εδώ βέβαια παίζουν ρόλο και κάποιες άλλες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την 3άρα, όπως το κατά 5 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο μαζί με τα πιο φαρδιά μετατρόχια.
Άμεση λοιπόν και σπορτίφ η 4 Coupe στο δρόμο, την ίδια στιγμή που ο all time classic τρίλιτρος εξακύλινδρος με το turbo τους 306 ίππους και τα 400 Nm από τις 1.200(!) έως τις 5.000 σ.α.λ. δηλώνει κάτω από όλες τις συνθήκες παρόν. Ανεβάζει στροφές ηλεκτρικά από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη, ολοκληρώνει το 0-100 σε 5,1 δεύτερα, ενώ αν επιλέξεις το πρόγραμμα EcoSport και προσαρμοστείς και εσύ σε αυτό μπορεί να αποδειχθεί και ιδιαίτερα οικονομικός.
Καθώς όπως το 3.000 κυβικά του δείχνουν και είναι πολλά για την εποχή, κάτι που ισχύει σε μικρό ή μεγάλο βαθμό για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες ανεξαιρέτως, τη γκάμα συμπληρώνουν ευθύς εξαρχής η 428i με τον πολύ καλό και ιδιαίτερα πολιτισμένο τετρακύλινδρο δίλιτρο turbo των 245 ίππων καθώς και η 420d με τον diesel των 2.000 κυβικών και των 184 ίππων, που γνωρίζουμε και από την 320d. Την ίδια απόδοση θα έχει και ο δίλιτρος βενζίνης της 420i που θα εμφανιστεί στην πορεία, μαζί με τους πιο ισχυρούς κινητήρες πετρελαίου των 258 και 313 ίππων, ενώ όλοι θα είναι διαθέσιμοι –εννοείτε με επιπλέον χρέωση- τόσο με αυτόματο κιβώτιο όσο και με τετρακίνηση.
Η BMW 4 Coupe είναι πάντως ιδιαίτερα ελκυστική και αισθητικά, μιας και κατορθώνει να δείχνει και διαφορετική, αλλά και πιο δυναμική σε σχέση με την 3άρα στην οποία βασίζεται. Στο σημείο αυτό οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρείας θα πουν ότι αυτό είναι λογικό, μιας και σε ότι αφορά το αμάξωμα τα δύο μοντέλα έχουν ελάχιστα κοινά στοιχεία.
Το εσωτερικό πάντως είναι γνώριμο και αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση μειονέκτημα, ενώ προσόν είναι και οι άνετες πίσω θέσεις, που μαζί με τον αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών καθιστούν την 4 Coupe ένα πολύ καλό Gran Tourismo.
Φαντάζομαι πως για την Ελλάδα οι αξιόλογοι κινητήρες των 1.600 κυβικών θα καθιστούσαν το καινούργιο κουπέ ακόμα πιο ελκυστικό. Προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμοι, κυρίως για λόγους image, αλλά στο μέλλον μπορεί και να προκύψουν. Αν θέλετε την άποψή μου θα προκύψουν.
W. Haverkamp
BMW 435i | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.638×1.825×1.362 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.860 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 445 λίτρα |
Βάρος: | 1.600 κιλά |
Κινητήρας: | 2.979 κ.εκ., 6 κύλ., turbo βενζίνης |
Ισχύς: | 306PS/ 5.800 σ.α.λ. |
Ροπή: | 400 Nm/ 1.200- 5.000 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 5,1”, 250 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση: | 7,2 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 169 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 380 € |
{gallery}photos/38/TEST/BMW-4-COUPE{/gallery}