Σύνδεση

Bentley

BENTLEY: ΜΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΡΕΚΟΡ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΡΥΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Πόσο εύκολο είναι σε μια πιεσμένη οικονομική..

Πόσο εύκολο είναι σε μια πιεσμένη οικονομική συγκυρία, ας μη ξεχνάμε αφενός ότι η κρίση δεν είναι μόνο ελληνικό «προνόμιο» και αφετέρου πως η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, μια εταιρεία να βλέπει τις πωλήσεις της να μην επηρεάζονται; Μάλιστα όχι μόνο να μην επηρεάζονται αλλά να αυξάνονται το 2013 κατά 19% σε σχέση με το ΄12.

Σίγουρα δεν είναι εύκολο και το κυριότερο είναι πως απαιτεί και πλάνο και προγραμματισμό και εις βάθος γνώση της αγοράς στην οποία απευθύνεσαι.

Η Bentley, γιατί σε αυτήν αναφερόμαστε, καλύπτει όλες τις παραπάνω προϋποθεσεις, ενώ απ’ ότι φαίνεται την αγορά της υπερ-πολυτελούς κατηγορίας και την ξέρει και την αφουγκράζεται καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο από τη στιγμή που 1 στα 4 αυτοκίνητα αυτής της κλάσης που πωλούνται έχουν το φτερωτό B στη μάσκα και το καπό τους.

BENTLEY-3

Σε απόλυτα νούμερα αυτό σημαίνει πως το 2013 πουλήθηκαν 10.120 Bentley σε όλον τον κόσμο, με τη μεγαλύτερη αγορά να είναι αυτή των ΗΠΑ (3.140 μονάδες) και να ακολουθούν η Κίνα (2.191) και η Μεγάλη Βρετανία (1.381). Παράλληλα οι άνθρωποι της βρετανικής εταιρείας ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον, όπως μας είπε και ο κ. Στίβεν Σύρτης, γενικός διευθυντής της Kosmocar, του επίσημου εισαγωγέα της μάρκας στη χώρα μας.

Ο ένας λόγος για την αισιοδοξία τους, ο οποίος αποτυπώνεται ήδη είναι η αποδοχή και η επιτυχία των εκδόσεων των μοντέλων της μάρκας με το V8 των 4.000 κυβικών, ο δεύτερος είναι η σημαντική επέκταση του δικτύου της εταιρείας στην αχανή Κίνα που θα αυξήσει τη διείσδυση στην ασιατική χώρα και ο τρίτος και πιθανότατα ο πιο σημαντικός είναι η παρουσία στο μέλλον και του Bentley SUV, στο οποίο έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο carzine.gr.

H σημασία του τελευταίου, όπως είπε και ο κ. Σύρτης δεν εξαντλείται μόνο στην είσοδο της Bentley, με προπορεία μάλιστα από τους άλλους κατασκευαστές μοντέλων πολυτελείας, σε μια καινούργια κατηγορία αλλά και στο ότι τα SUV είναι εξαιρετικά δημοφιλή στις πιο σημαντικές αγορές της Bentley.

BENTLEY-2

Στις οποίες μπορεί να μην συμπεριλαμβάνεται η Ελλάδα, αλλά όπως είπε και πάλι ο κ. Σύρτης και εδώ υπάρχει μια αισιοδοξία για το μέλλον της μάρκας, η οποία κατά αναλογία είναι και πάλι η πιο επιτυχημένη στην κατηγορία υπερ-πολυτελείας από τη στιγμή που δραστηριοποιήθηκε επίσημα στη χώρα μας.

Φυσικά μια μάρκα σαν τη Bentley δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα τόσο της κατασκευής όσο και των υλικών που χρησιμοποιεί –ενδεικτικό για αυτό είναι πως για την κατασκευή των μοντέλων της απαιτούνται από 104 (Continental GT) έως και 399 ώρες (Mulsanne)- ενώ πρακτικά οι δυνατότητες προσωποποίησης είναι ανεξάντλητες, μιας και το ειδικό τμήμα Mulliner της μάρκας πέρα από τις top of the line εκδοχές κάθε μοντέλου αναλαμβάνει να υλοποιήσει κάθε επιθυμία.

BENTLEY-4

Από κοντά είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τα δύο νέα μοντέλα της Bentley, που παρουσιάζουν συνολικά και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, την κουπέ Continental GT V8 (υπάρχει και η ανοιχτή της εκδοχή) και τη λιμουζίνα Flying Spur. Τη γκάμα συμπληρώνουν οι πιο δυνατές V8S εκδόσεις της Continental GT και GTC (η επίσημη ονομασία του Convertible) με 528 ίππους, οι W12 με 575 άλογα και τέλος η κορυφαία λιμουζίνα, η Mulsanne.

Ας δούμε όμως τις νέες Bentley πιο αναλυτικά.

Bentley Continental GT V8

Στα αυτοκίνητα αυτού του διαμετρήματος η σημειολογία παίζει τη δικό της ρόλο –για όσους βέβαια τη γνωρίζουν. Έτσι λοιπόν την 8κύλινδρη Continental GT θα τη ξεχωρίσετε σταθμευμένη από το κόκκινο φόντο στο λογότυπο της μάρκας αλλά και από τις απολήξεις σχήματος 8 της εξάτμισης, ενώ κατά τα άλλα το όμορφο και χαρακτηριστικό για κουπέ μεγάλου τουρισμού σχήμα του αμαξώματος συνεχίζει ως είχε. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, το οποίο δεν ποντάρει στην πολυτέλεια. Αυτή θεωρείται δεδομένη στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Ποντάρει στην προσοχή στη λεπτομέρεια, στη φινέτσα και στο στυλ, στοιχεία που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας.

Η λογική της φινέτσας και του στυλ κάτω από όλες τις συνθήκες ισχύει φυσικά και για τον V8, που είναι το μεγάλο νέο για την Continental GT, αλλά και συνολικά για τον τρόπο με τον οποίο κινείται στο δρόμο.

Ο V8 των 4.000 κυβικών λοιπόν αποδίδει με τη βοήθεια δύο turbo 507 ίππους και 680 Nm ροπής ήδη από τις 1.700 σ.α.λ. και κινεί και τους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων που υπό νορμάλ συνθήκες κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40:60 στους δύο άξονες.

Με όλα αυτά το 0-100, έρχεται σε 4,8 δεύτερα και η τελική ξεπερνά τα 300, αν και όπως είπαμε τα νούμερα λένε εδώ λιγότερη από τη μισή αλήθεια. Άλλωστε το ότι η Continental GT, παρά τους 2,2+ τόνους της θα ήταν γρήγορη το περίμενες.

Αυτό λοιπόν που εδώ εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος με τον οποίο ο V8 προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες. Από το χαλαρό cruising δίπλα στη θάλασσα και το άνετο ταξίδι στην εθνική, μέχρι και τη γρήγορη οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές, δηλώνει εμφατικά το παρόν, αποκρίνεται άμεσα και ουσιαστικά δεν έρχεται ποτέ σε δύσκολη θέση. Κατά πόδας ακολουθεί το κιβώτιο, τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και το καλό στήσιμο συμπληρώνουν, ενώ μόνο το σημαντικό βάρος ίσως κάνει κάπου εμφανή την παρουσία του. Πάντως το ότι ο V8 ζυγίζει λιγότερο από τον W12 μόνο θετικά λειτουργεί στα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Τελικά αν από όλα όσα χαρακτηρίζουν την Continental GT V8 έπρεπε να επιλεγεί ένα πιστεύω πως αυτό θα πρέπει να είναι ο πραγματικά all around χαρακτήρας της που σε καλύπτει παντού και πάντα και είναι το μόνο ουσιαστικά στοιχείο που δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο στην κατηγορίας υπερ- πολυτελείας.

Bentley Flying Spur

Το ότι αυτή εδώ είναι η τελευταία, ανανεωμένη έκδοση της Flying Spur μάλλον δεν λέει και πολλά στους περισσότερους από εμάς, μιας και η λιμουζίνα της Bentley είναι μια σπάνια εικόνα στους ευρωπαϊκούς δρόμους γενικά και πιο ειδικά στους ελληνικούς.

Σε σχέση πάντως με την αρχική εκδοχή της δείχνει πιο σύγχρονη και μοντέρνα, πάντα στα πλαίσια των δεδομένων της συγκεκριμένης κατηγορίας που επιβάλλει τη σοβαρότητα στο παρουσιαστικό, τόσο ως προς την αισθητική της όσο και την τεχνολογία που χρησιμοποιεί (φώτα LED κ.λπ.).

Το εσωτερικό δεν θα μπορούσε παρά να είναι σούπερ άνετο και συβαρίτικο, ενώ αν ασχοληθείς με όλες τις δυνατότητες ρύθμισης που υπάρχουν θα πρέπει μάλλον ο μπάτλερ να σερβίρει εκεί το δείπνο. Ταυτόχρονα σε απομονώνει από το εξωτερικό, παρέχοντάς σου όμως όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης με αυτό, ενώ φυσικά η πιο καλή θέση είναι η πίσω δεξιά.

Αυτό δε σημαίνει πως η Flying Spur δεν επιδεικνύει και οδηγικά χαρίσματα, που σε μεγάλο βαθμό πιστώνονται στον W12 της των 6.000 κυβικών, των δύο turbo και των 625 ίππων, που αρκούν για να την κινήσουν ακόμα και με 320 χλμ./ ώρα. Ή να την σπρώξουν μέσα σε 4,6 δεύτερα από την ακινησία στα 100. Το κιβώτιο δεν θα μπορούσε παρά να είναι αυτόματο, με 8 σχέσεις, που αναλαμβάνει την κατανομή της ροπής (σε ποσοστό 40:60) και στους δύο άξονες.

Λιμουζίνα με στοιχεία super car δηλαδή; Με βάση τα τεχνικά της χαρακτηριστικά σίγουρα, με βάση το οδηγικό της προφίλ μέχρι το σημείο που οι σεβαστές της διαστάσεις (μήκος 5,30 μέτρα) και κυρίως το βάρος της (2.400 κιλά) αρχίζουν να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην όλη εξίσωση και κάνουν σαφές πως έχουμε κατά βάση να κάνουμε με μια υπερ-πολυτελή λιμουζίνα.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Δύσκολες αποφάσεις για τη Fiat και το Panda

FIAT