Σύνδεση

Audi

AUDI Q8 CONCEPT: ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (BΙΝΤΕΟ)

Την φετινή έκθεση του Ντιτρόιτ επέλεξε η Audi για να παρουσιάσει ένα από τα πιο σημαντικά και σίγουρα πιο επιδραστικά πρωτότυπά της των τελευταίων ετών. Το Q8 Concept είναι ένα όχημα που δείχνει τα “προσεχώς” της γερμανικής εταιρίας, όχι μόνο σε ότι αφορά την σχεδίαση και την γενικότερη διάθεσή της να “παίξει” με τις κατηγορίες, αλλά και σε ότι έχει να κάνει με την προηγμένη τεχνολογία που θα χρησιμοποιούν τα οχήματά της μέσα στην επόμενη πενταετία.

audi-q8-8

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο στην κορυφή της γκάμας των τετρακίνητων μοντέλων της, αν και δανείζεται πολλά στοιχεία και από το Α8 αλλά και από το Q7, συνδυάζοντας σε ένα αμάξωμα τις γραμμές ενός μεγάλου SUV με αυτές ενός σπορ κουπέ.

Το μήκος του φθάνει στα εντυπωσιακά 5,02 μέτρα δημιουργώντας έτσι μία έντονη παρουσία και εντυπωσιάζοντας τους πάντες. Αντίστοιχα τεράστιο είναι και το μεταξόνιό του, στα 3 ολόκληρα μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι εξασφαλίζει απίστευτους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Παρά τις κυρτές γραμμές στο πίσω μέρος, οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο πάνω από τα κεφάλια τους και μεγάλη ευχέρεια κινήσεων μέσα στο πολυτελές σαλόνι του Q8.

Το μεγάλο πλάτος των 2,04 μέτρων συμβάλλει και αυτό στην δημιουργία ενός πολύ δυναμικού σχήματος, με την οκτάγωνη μάσκα και την γρίλια να είναι το πιο εντυπωσιακό και χαρακτηριστικό κομμάτι του σχεδίου. Η εντυπωσιακή μάσκα τονίζεται ακόμα περισσότερο από τις έξι κάθετες μεταλλικές φάσες στην εισαγωγή αλλά και από το γεγονός ότι ξεχωρίζει και χρωματικά από το υπόλοιπο αμάξωμα, δίνοντας μία 3D αίσθηση σε όσους την βλέπουν.

audi-q8-19

Στο όλο πρωτοποριακό σχεδιασμό συμβάλλουν και τα φωτιστικά σώματα με το ιδιαίτερο σχήμα, και με την πρωτοποριακή ιδέα να καλύπτονται από μεταλλικές επιφάνειες όταν είναι σβηστά. Μάλιστα είναι εφοδιασμένα με μία την τεχνολογία Laser Matrix, η οποία σύμφωνα με την Audi θα αλλάξει όλα όσα γνωρίζουμε για τον νυχτερινό φωτισμό.

Το υπόλοιπο σχέδιο του αυτοκινήτου είναι εξίσου εντυπωσιακό, με πολύ έντονες γραμμές στο ύψους 1,70 αμάξωμα, παράθυρα χωρίς πλαίσια, και τροχούς 23 ιντσών στους οποίους βρίσκονται κεραμικοί δίσκοι 20 ιντσών. Εξίσου δυναμικό είναι και το πίσω μέρος, θυμίζοντας έντονα σπορ κουπέ μοντέλο, με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο τα φωτιστικά σώματα που διατρέχουν όλο το αμάξωμα. Ένα ενδιαφέρον στυλιστικό εύρημα είναι το άνοιγμα των θυρών όχι μέσω κάποιων χειρολαβών αλλά πατώντας το λογότυπο της Audi στις κολώνες (κάτι που μάλλον θα το δούμε σύντομα και σε μοντέλα παραγωγής, αναβαθμίζοντας σημαντικά τα επίπεδα ασφάλειας στα keyless συστήματα).

Το εσωτερικό του Q8 ακολουθεί τα πρότυπα της εταιρίας σε ότι αφορά την εξαιρετική ποιότητα των υλικών σε συνδυασμό με την παροχή της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας. Ο χώρος των αποσκευών είναι σύμφωνα με την Audi στα 663 λίτρα, ενώ και οι χώροι για τους τέσσερις επιβάτες είναι πραγματικά μοναδικοί. Αυτό που έχει σημασία είναι να παρατηρήσουμε ότι παρά το φουτουριστικό του σχεδίου αλλά και της όλης προσπάθειας γύρω από το Q8 δεν έχουν υπάρξει σχεδιαστικές υπερβολές και ακρότητες, κάτι που κάνει μάλλον σαφές ότι πολλά από τα στοιχεία που βλέπουμε στο συγκεκριμένο πρωτότυπο θα περάσουν -και σχετικά γρήγορα- σε μοντέλα παραγωγής.

audi-q8-20

Στα τεχνολογικά highlights του σαλονιού ξεχωρίζουν οι διάσπαρτες οθόνες αφής, τους διακόπτες με λειτουργία χειρονομίας, και την μεγάλη κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών όπου εδράζεται το πολύ σύνθετο σύστημα infotainment του Q8. Σε κάθε περίπτωση πάντως η εταιρία αποφεύγει τους εντυπωσιασμούς και εστιάζει κυρίως στην εργονομία των χειριστηρίων, ενώ στο υπόβαθρο κάνουν την παρουσία τους όλα τα σύγχρονα συστήματα για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών.

Στα μηχανικά μέρη η εταιρία φρόντισε να δείξει μερικές από τις νέες τεχνολογίες τις οποίες ήδη ετοιμάζει για να έχει έτοιμες για πλήρη εκμετάλλευση πριν το τέλος της δεκαετίας. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μία plug in υβριδική διάταξη η οποία διαθέτει έναν τρίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Η συνδυασμένη ιπποδύναμη ανέρχεται στα 442 άλογα και 700 Νm ροπή, με τις επιδόσεις να είναι πραγματικά εντυπωσιακές για το μέγεθος του οχήματος: 0-100 σε 5,4΄΄ και τελική ταχύτητα κοντά στα 270 χλμ/ώρα. Ενώ και η κατανάλωση βρίσκεται σε απίστευτα χαμηλά επίπεδα, με την τυποποιημένη μέτρηση να δίνει 2,3 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 85,3 γρ./χλμ.

audi-q8-24

Η ηλεκτρική μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα αποτελείται από 104 κυψέλες, συνολικής χωρητικότητας 17,9kWh. Η μπαταρία αυτή επιτρέπει στο μεγάλο Q8 να καλύψει μία απόσταση 60 χιλιομέτρων με πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, ενώ χρειάζεται περί τις 2,5 ώρες για μία πλήρη φόρτιση. Η πλήρης αυτονομία του αυτοκινήτου σε συνδυασμό και με τον TSi ξεπερνά τα 1.000 διαδρομής.

Σε ότι έχει να κάνει με το υπόλοιπο τεχνολογικό υπόβαθρο υπάρχουν οι ήδη γνωστές λύσεις της τετρακίνησης της Αudi(σε συνδυασμό με το selective torque control), ενώ εφοδιάζεται με την ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, η οποία μάλιστα μπορεί να ρυθμίσει το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος σε δύο βαθμίδες, με διαφορά μεταξύ τους στα 90 χιλιοστά από το ανώτερο έως το κατώτερο σημείο. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 305/35 σε ζάντες 23 ιντσών!

audi-q8-26

Μπορεί πάντως η Audi να το ονομάζει “πρωτότυπο” όμως όπως φαίνεται τόσο από το αμάξωμα όσο και από το εσωτερικό, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που με μικρές αλλαγές θα μπορούσε να βγει άμεσα στην παραγωγή. Κάτι που μάλλον θα γίνει μέσα στην επόμενη χρονιά, καθώς ο ανταγωνισμός στα πολυτελή SUV τύπου Lamborghini Urus και Bentley Bentaya είναι έντονος και τα χρήματα πολλά για να αδιαφορήσει μία εταιρία σαν την Audi.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup