Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,6% τον Ιανουάριο του 2025, με τις μεγαλύτερες αγορές, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία, να καταγράφουν πτώση, ενώ η Ισπανία παρουσίασε αύξηση 5,3%.
Παρά τη γενική μείωση, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέκτησαν το 15% της αγοράς, σημειώνοντας αύξηση 34% σε ταξινομήσεις.
Η Γερμανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία παρουσίασαν ισχυρή άνοδο, ενώ η Γαλλία είχε οριακή μείωση (-0,5%). Τα υβριδικά (HEV) ενίσχυσαν τη θέση τους με μερίδιο 34,9%, σημειώνοντας αύξηση 18,4%, κυρίως λόγω της δυναμικής ανόδου στις μεγάλες αγορές.
Αντίθετα, τα plug-in υβριδικά (PHEV) κατέγραψαν μείωση 8,5%, κυρίως λόγω της πτώσης στη Γαλλία και το Βέλγιο.
Τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν την πτωτική πορεία τους. Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 18,9%, ενώ των diesel κατά 27%, με το μερίδιό τους να περιορίζεται στο 10%.
Η τάση επιβεβαιώνει τη σταδιακή μετάβαση της ευρωπαϊκής αγοράς προς την ηλεκτροκίνηση και την απομάκρυνση από τους συμβατικούς κινητήρες.
