Σύνδεση

Featured

Απάτη και φούσκα η Nikola με τους ηλεκτρικούς τράκτορες;

Η Nikola είναι μια αμερικάνικη εταιρεία που ιδρύθηκε το 2014 με έδρα το Phoenix της Arizona και από αυτές που έσπευσαν μόλις είδαν την ηλεκτροκίνηση να παγιώνεται ως το επόμενο μεγάλο βήμα της αυτοκίνησης να παρουσιάσουν το δικό τους φιλόδοξο πλάνο.

Στην περίπτωση της Νikola -εμπνευστής και ιδρυτής της ο δισεκατομμυριούχος (προσωπική περιουσία άνω των 3,5 δις δολαρίων) Trevor Milton- αυτό που παρουσιάστηκε ήταν ο τράκτορας Nikolas One, που θα είχε σύστημα πρόωσης με ενεργειακές κυψέλες και καύσιμο υδρογόνο. Μάλιστα ο Milton ήθελε να αναπτύξει σε συνεργασία και με νορβηγική εταιρεία εκτεταμένο δίκτυο πρατηρίων υδρογόνου.

Ένα πρωτότυπο του Nicola One σε κίνηση και η δυνατότητα πειθούς του Milton είχαν σαν αποτέλεσμα η εταιρεία του να υπογράψει συνεργασίες με την General Motors, τη Bosch, την ιταλική CNH Industrial που ενεργοποιείται στα επαγγελματικά οχήματα, καθώς και με το μεγάλο όμιλο Hanwha της Νότιας Κορέας.

Σύμφωνα με την Nikola υπάρχουν συνολικά 14.000 προ- παραγγελίες για το ηλεκτρικό φορτηγό -800 από τη ζυθοποιία Anheuser Busch- ενώ μόλις τον Αύγουστο που μας πέρασε η εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων Republic Services παρήγγειλε 2.500 BEV (ηλεκτρικά με μπαταρίες) Nikola Two στη Nikola, με προοπτική άλλων 2.500 για το μέλλον.

Πέρα από τα Nikola One και Two έχει αναγγελθεί και το Tree που προορίζεται για την Ευρώπη, καθώς και διάφορα άλλα, ηλεκτρικά πάντα, οχήματα.

Στη πορεία όμως η εταιρεία επενδύσεων Hindenburg Research κατήγγειλε τη Nikola για απάτη. Και αυτό γιατί δεν διαθέτει καμία από τις τεχνολογίες που λέει ότι έχει -τόσο για τις μπαταρίες όσο και για τις ενεργειακές κυψέλες, ενώ αυτούς τους ισχυρισμούς επιβεβαιώνουν και πρώην συνεργάτες της Nikola- ότι ο τράκτορας που pa δεν είχε καν σύστημα πρόωσης και ότι όσα οχήματα κινήθηκαν δεν είχαν  ως καύσιμο υδρογόνο αλλά φυσικό αέριο!

Η Nikolas από την πλευρά της κατηγόρησε την Hindenburg Research για χειραγώγηση των μετοχών της με στόχο να αγοράσει φτηνά -υπενθυμίζουμε πως το σκάνδαλο Follie Follie στη χώρα μας είχε ξεκινήσει από τις καταγγελίες μιας εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων- ενώ το αποτέλεσμα ήταν τελικά η παραίτηση του Milton από την Nikola προκειμένου να μπορέσει να αντικρούσει τις κατηγορίες αυτές.

Οι κακές γλώσσες πάντως λένε πως η φιλοδοξία του ήταν να γίνει ένας άλλος Elon Musk -πάντως δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν και την Tesla σε μεγάλο βαθμό «φούσκα», καθώς τα οικονομικά της στοιχεία είναι αντικρουόμενα- ενώ τις τύχες της Nikola ανέλαβε πλέον ο προερχόμενος από την General Motors και μέλος του διοικητικού της συμβουλίου Stephen Girsky.

Το σίγουρο είναι πως η εταιρεία έχει πληγεί μάλλον ανεπανόρθωτα και πολύ δύσκολα θα ορθοποδήσει, ενώ γενικά θα πρέπει με όλες αυτές τις εταιρείες που εμφανίζονται και παρουσιάζουν ηλεκτρικά υπερ- αυτοκίνητα ή επαναστατικά αυτοκίνητα πόλης να κρατάμε (πολύ) μικρό καλάθι. Και αυτό γιατί τα περισσότερα είναι ασκήσει επί χάρτου και για να γίνουν πραγματικότητα απαιτούνται κεφάλαια που συνήθως δεν υπάρχουν.

[ngg src=”galleries” ids=”5381″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured