Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΟΙ ΑΝΑΔΙΠΛΟΥΜΕΝΟΙ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ;

Οι αναδιπλούμενοι προβολείς ήταν απλά μόδα που πέρασε ή ποιος είναι τελικά ο λόγος που δεν κατασκευάζονται πλέον αυτοκίνητα με pop-up φώτα; Όπως και να έχουν τα πράγματα πάντως οι προβολείς που εμφανίζονταν πάνω από το καπό και κοντά στην μάσκα αποτελούσαν μια ξεχωριστή νότα στα πιο παλιά μοντέλα. Στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία είχαν χρησιμοποιηθεί κυρίως σε σπορ μοντέλα, ενώ στην Αμερική τους συναντούσες ακόμα και σε συντηρητικά σεντάν.

Μια από τις πρώτες καταγραφές για αυτοκίνητο με pop-up φώτα έρχεται από το Cord 810/ 812 στα μέσα της δεκαετίας του ’30, ενώ στη συνέχεια υπήρχαν διάφορες παραλλαγές με τρείς διαφορετικές εκδοχές. Για παράδειγμα, στην Porsche 914 τα φώτα άνοιγαν από κάτω προς τα πάνω, ενώ στην Lamborghini Miura ή στην Porsche 928 ξεφύτρωναν αντίστροφα. Στο Opel GT τα φώτα μπορούσαν να ρυθμιστούν μέχρι και με το χέρι, ενώ το μικρό Opel δεν ήταν το μόνο προσιτό μοντέλο με προβολείς αυτού του τύπου, καθώς υπήρχαν και τα Mazda MX-5 και 323 και τα Toyota Supra και Celica ή το Nissan 200 SX

To περίεργο είναι πως ενώ υπάρχουν διάφορες προδιαγραφές σχετικά με τα φώτα δεν υπάρχει κάπου κάτι που να απαγορεύει τη χρήση των pop-up προβολέων για θέματα ασφάλειας. Βέβαια, ένας από τους λόγους που οι κατασκευαστές τους εγκατέλειψαν είναι η προστασία των πεζών αλλά δίχως να είναι και καθοριστικός. Βλέπετε προκειμένου να λειτουργήσει ένας pop-up προβολέας χρειάζεται ένα σερβομηχανισμό που όχι μόνο καταλαμβάνει περισσότερο χώρο αλλά κοστίζει και αισθητά περισσότερο. Επίσης, στην εποχή όπου το τελευταίο γραμμάριο CO2 παίζει μεγάλο ρόλο οποιοδήποτε στοιχείο που προεξέχει και αλλοιώνει την αεροδυναμική ενός οχήματος έχοντας άμεσες επιπτώσεις στην κατανάλωση είναι ανεπιθύμητο. Ένας άλλος λόγος είναι η αλλαγή των σχεδιαστικών τάσεων που οδήγησαν στην εγκατάλειψη των pop-up φωτιστικών σωμάτων.

Γιάννης Σκουφής

Με τη συνεργασία του www.caroto.gr

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz