Σύνδεση

Alfa Romeo

ALFA ROMEO MITO QV: ΕΚΤΟΣ ΕΠΟΧΗΣ

Αυτό πάει να πει γκαντεμιά: να οδηγείς ως…

Αυτό πάει να πει γκαντεμιά: να οδηγείς ως...

Πόσοι αλήθεια θα πίστευαν πως η MiTo μετρά ήδη 7 χρόνια στην αγορά; Θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς πως ο χρόνος κυλά γρήγορα όταν περνάς καλά, όμως στην παρούσα συγκυρία θα έμοιαζε ειρωνικό να ισχυριστούμε κάτι τέτοιο. Όχι, δεν είναι ο χρόνος που πέρασε γρήγορα, αλλά η αντοχή που επιδεικνύουν οι Alfa σε αυτόν. Τι θα μπορούσε όμως να είναι αυτό που θα επανέφερε στο προσκήνιο την MiTo; Η παρουσίαση της κορυφαίας έκδοσης με το έμβλημα Quadrifoglio Verde στα πλαϊνά φτερά, ακούγεται αρκετά ενδιαφέρουσα.

Ο κινητήρας εξακολουθεί να είναι 1.4 turbo, με την απόδοση να φτάνει τους 170 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 250 Nm. Αξιοσέβαστα νούμερα, την ώρα πάντως που ο ανταγωνισμός έχει μετακινηθεί προς το ψυχολογικό όριο των 200 ίππων (Mini Cooper S, Fiesta ST, 208 GTi, Clio RS). Τα αυτοκίνητα όμως -ευτυχώς- δεν είναι καθαρά μαθηματικά, όπου οι μεγαλύτεροι αριθμοί απαραίτητα κερδίζουν.

Η MiTo QV διαθέτει λοιπόν ελκυστική εμφάνιση, που τονίζεται και από τις ζάντες 18 ιντσών, ενώ στο εσωτερικό της, έχουν τοποθετηθεί καθίσματα που παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη, flat bottom τιμόνι (αν και με λίγο μεγαλύτερη διάμετρο απ’ ότι θα ταίριαζε στον χαρακτήρα ενός μοντέλου επιδόσεων) και την οθόνη infotainment που τείνει να γίνει μέρος του βασικού εξοπλισμού όλων των σύγχρονων μοντέλων. Επιπλέον, το χειροκίνητο κιβώτιο έχει αντικατασταθεί από ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη (TCT), με paddles στο τιμόνι.

Alfa-Romeo-MiTo-QV-05

Κάπου εδώ αρχίζουν τα δυσάρεστα. Το νέο κιβώτιο υποτίθεται πως θα έλυνε προβλήματα και δεν θα δημιουργούσε. Αντιθέτως, ο τρόπος λειτουργίας του, μάλλον αδικεί τις όποιες αρετές του κινητήρα. Σε αντίθεση με αντίστοιχα κιβώτια του ανταγωνισμού, στη «χειροκίνητη» λειτουργία, δεν αφήνει τον πλήρη έλεγχο στον οδηγό, με τα ηλεκτρονικά να αποφασίζουν τελικά εκείνα πότε πρέπει να γίνει αλλαγή ταχύτητας. Παράπονα όμως υπάρχουν και στη θέση «Auto», καθώς η λειτουργία του kickdown αποδεικνύεται προβληματική.

Όλα αυτά ίσως και να είχαν μικρή σημασία, αν το υπόλοιπο set up του αυτοκινήτου, ήταν σε θέση να καλύψει αυτό το μειονέκτημα. Η MiTo QV όμως, δείχνει να ακροβατεί ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την άνεση. Το ηλεκτρονικό μπλόκε διαφορικό e-Q2 συμβάλλει στην εξάλειψη φαινομένων υποστροφής, με την μικρή Alfa να παραμένει ουδέτερη στις περισσότερες περιπτώσεις. Το σύστημα DNA που μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού και την αίσθηση του τιμονιού, στη θέση D (Dynamic) βελτιώνει την κατάσταση, όμως τελικά, η ουσία είναι πως η MiTo QV δεν ενθουσιάζει όπως η εμφάνισή της.

Alfa-Romeo-MiTo-QV-06

Η Alfa Romeo ανακοινώνει πως οι τιμές της μέσης κατανάλωσης και των ρύπων έχουν βελτιωθεί σε σύγκριση με την προηγούμενη version του μοντέλου. Για την κατανάλωση η μείωση είναι της τάξης του 10% (5,4 λ/100 χλμ.) και για τις εκπομπές CO2 11% (124 γρ/χλμ.). Για τις εκπομπές ρύπων δεν έχουμε άποψη, για την κατανάλωση όμως, υπολογίστε μια τιμή γύρω στα 9 λ/100 χλμ. για να είστε πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Τελικά υπάρχουν κάποια θετικά στη συγκεκριμένη έκδοση; Πέρα από την εμφάνιση, τις δεδομένες δυνατότητες του πλαισίου και τις φιλότιμες προσπάθειες του κινητήρα, δύσκολα θα σταθείς κάπου αλλού. Οι χώροι είναι περιορισμένοι, στο βαθμό που κάτι τέτοιο μπορεί να ενδιαφέρει τον υποψήφιο αγοραστή ενός σπορ μοντέλου, το αυτόματο κιβώτιο αφαιρεί παρά προσθέτει πόντους, ενώ ακόμη κι ο ήχος που παράγει ο κινητήρας δεν είναι αυτός που θα περίμενες από μια Alfa επιδόσεων.

Η MiTo QV κοστίζει 21.840 ευρώ, με πλήρες πακέτο εξοπλισμού και συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης. Με βάση τον ανταγωνισμό, η τιμή της είναι λογική, όμως το σημαντικότερο πρόβλημα είναι αλλού και συγκεκριμένα, στα κίνητρα που -δεν- σου δίνει για να την επιλέξεις.

Βαγγέλης Φακατσέλης

 

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde (170 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.063×1.720×1.446 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.511 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 270 λίτρα
Βάρος: 1.245 κιλά
Κινητήρας: 1.368 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνη
Ισχύς: 170 PS/5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm /2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,3”, 219 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 9 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 124 γρ/χλμ.
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας: 136 €
Τιμή (τιμή με απόσυρση): 22.800 € (από 21.840 €)

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota