Σύνδεση

Toyota

ΤΟΥΟΤΑ COROLLA 1.4 D-4D: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ

Σκεφτείτε το εξής: μέχρι να ανοίξετε τον browser, να μπείτε στο www.carzine.gr, να κλικάρετε τη δοκιμή της Corolla και να έχετε φτάσει να διαβάζετε αυτή εδώ την φράση, κάπου στον πλανήτη έχουν πωληθεί ήδη δύο Corolla. Kαι μέχρι να τελειώσετε την ανάγνωση του κειμένου και δείτε τις φωτογραφίες που το συνοδεύουν, στο κοντέρ θα έχουν προστεθεί καμιά δεκαπενταριά ακόμα.

Σε έναν κόσμο που εκθειάζει το καινούργιο και οτιδήποτε ξεπερνά τις δύο σελίδες από το timeline του Facebook είναι προϊστορία, η επιμονή της Toyota και η διάρκεια της Corolla στον χρόνο είναι ένα από τα πιο αξιοσημείωτα λήμματα του βιομηχανικού Libro d‘ Oro. Σχεδόν μισό αιώνα και 11 γενιές μετά την πρώτη της εμφάνιση, η Corolla παραμένει το πιο εμβληματικό όνομα της γιαπωνέζικης αυτοκινητικής παραγωγής -και όχι μόνο. Και μάλιστα με αμείωτη επιτυχία σε κάθε γωνιά του πλανήτη, με μόνιμη θέση τα τελευταία χρόνια στο top-3 παγκοσμίως, και -το κυριότερο- πιο ακμαία και ολοκληρωμένη από ποτέ.

Το success story της Corolla βρίσκεται πια στο 11ο κεφάλαιό της. Με κάποιες σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν. Κυριότερες από αυτές είναι ο διαχωρισμός πλέον από την πεντάθυρη εκδοχή με την εμφάνιση του Auris. Αλλά και η γενικότερη αναβάθμιση σε διαστάσεις και συνολική οδηγική αίσθηση. Μπαίνοντας για τα καλά στα χωράφια της κατηγορίας D έτσι ώστε να καλυφθεί η σημαντική μείωση πωλήσεων αυτής της αγοράς στην Ευρώπη.

SAMSUNG CSC

Οι δύο αυτές διαφοροποιήσεις είναι εκείνες που δίνουν την κύρια «γραμμή» στην Corolla της τελευταίας γενιάς. Μεγαλύτερη και πιο premium, πιο σίγουρη στις επιδιώξεις της στην αγορά, είναι χωρίς αμφιβολία η πιο ολοκληρωμένη εκδοχή της μέχρι σήμερα. Και σίγουρα και η πιο ενδιαφέρουσα αισθητικά, καθώς έχει γίνει μια σημαντική προσπάθεια να εκμοντερνιστεί το κλασικό θέμα «παγκόσμιο sedan», κυρίως στη μάσκα αλλά και στο πίσω μέρος. Με αρκετά επιτυχή αποτελέσματα θα λέγαμε, μιας και παρά το μέγεθός του, δείχνει αρκετά ισορροπημένο στους όγκους του, και με αξιοπρόσεκτες λεπτομέρειες σε αρκετά του σημεία.

Το κυρίαρχο στοιχείο όπως είπαμε και πιο πάνω είναι το μέγεθός της. Με μήκος στα 4,60 μέτρα (θυμηθείτε τις Corolla της δεκαετίας του ‘90, μόλις στα 4,20 μέτρα!) και μεταξόνιο στα 2,70 μέτρα είναι πλέον ένα μεγάλο όχημα που αγγίζει την παραπάνω κατηγορία. Οι αριθμοί από μόνοι τους δεν λένε και πολλά, παρά μόνο αν ανοίξετε την πόρτα και δείτε με τα ίδια σας τα μάτια τους χώρους για τους επιβάτες. Ιδίως για τους πίσω, που λόγω και της απουσίας κεντρικού τούνελ, είναι κυριολεκτικά πρωτοφανείς για τα δεδομένα της κατηγορίας και της τιμής. Είναι ίσως από τα ελάχιστα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους που μπορεί να φιλοξενήσει και τρίτο ενήλικα στο πίσω κάθισμα, με τον αέρα για τα πόδια και το κεφάλι να μην έχουν αντίπαλο σε κανένα από τους ανταγωνιστές του. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ των 452 λίτρων, αν και το κάπως ακανόνιστο σχήμα και το σχετικά μικρό άνοιγμα αφαιρούν αρκετούς πόντους πρακτικότητας.

Από εκεί και πέρα, σε ότι αφορά το εσωτερικό, έχουμε να κάνουμε με μία γνωστή ποσότητα, ιδίως για όσους γνωρίζουν το Auris. Κλασική Toyota παγκοσμίου ενδιαφέροντος και στόχων, χωρίς εξάρσεις σχεδιαστικές, με τα πάντα τοποθετημένα στη θέση τους, τακτικά και άψογα από εργονομικής άποψης. Εξαιρετική ως είθισται είναι και η ποιότητα -ιδίως σε ότι έχει να κάνει με την συναρμολόγηση- ενώ πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός συμπεριλαμβάνοντας μεταξύ πολλών άλλων, 7 αερόσακους (και για τα γόνατα του οδηγού), μεγάλη οθόνη αφής, ESP, air condition, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα και εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα.

SAMSUNG CSC

Στα μηχανικά μέρη, οι επιλογές είναι οι αναμενόμενες, χωρίς εκπλήξεις και εξάρσεις προς κάθε κατεύθυνση. Σε ότι αφορά τη δική μας αγορά, το σημαντικότερο στοιχείο είναι ο πετρελαιοκινητήρας των 1.400 κυβικών και των 90 ίππων. Τιμή που σε πρώτη ματιά δεν εντυπωσιάζει, ιδίως σε ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα. Όμως στην πράξη αποδεικνύεται ότι κάθε άλλο παρά λίγος είναι για τον χαρακτήρα και το κοινό της Corolla. Χάρη στην ελαστικότητά του και το καλό τράβηγμα από χαμηλά, σε ξεγελά σε επίπεδο αίσθησης. Και αν εκμεταλλευτείς τη ροπή και το 6άρι κιβώτιο, καταφέρνει να κινεί σβέλτα το αμάξωμα χωρίς να αισθάνεσαι ότι σου λείπει κάτι σε επίπεδο δύναμης. Ενώ είναι παράλληλα και πολύ οικονομικός, με τα 5,5 λίτρα να έρχονται εύκολα και χωρίς κόπο. Αλλά και οι ρύποι είναι στα 99 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο, κάτι που σημαίνει ότι η εν λόγω έκδοση δεν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας.

Εξίσου σημαντικό όμως είναι ότι χάρη στην πολύ προσεγμένη ηχομόνωση μένει ουσιαστικά στο παρασκήνιο, εξασφαλίζοντας στην Corolla ένα άνετο και ήσυχο ταξίδι. Κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από το πολύ στιβαρό πλαίσιο αλλά και την άνετη ανάρτηση, που δημιουργούν ένα σχεδόν premium περιβάλλον για ένα οικογενειακό όχημα αυτής της κατηγορίας. Όπως είναι αναμενόμενο, όσο και αν τα αναζητήσεις, λείπουν κάποια στοιχεία οδηγικής… υπερδιέγερσης -κυρίως από το σύστημα διεύθυνσης. Όμως είναι φυσικό και αναμενόμενο για ένα αυτοκίνητο σαν την Corolla με εντελώς άλλες προτεραιότητες και διαφορετική ιεράρχηση των απαιτήσεων του -μην το ξεχνάμε- παγκόσμιου καταναλωτή.

Συνοψίζοντας, η 11η γενιά της Corolla είναι αναμφισβήτητα και η καλύτερη μέχρι στιγμής. Αν και στην Ευρώπη και την χώρα μας τα αγοραστικά ήθη τη βάζουν στην σκιά του πεντάθυρου Auris, στην πράξη είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο ολοκληρωμένα -αν όχι το πιο ολοκληρωμένο- αμιγώς οικογενειακό σ’ αυτή την κατηγορία τιμής. Με χώρους που πρέπει να τους δεις για να τους πιστέψεις, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και πλούσιο εξοπλισμό, με έναν απόλυτα ισορροπημένο και πολύ οικονομικό πετρελαιοκινητήρα, και την κλασική εδώ και μισό αιώνα αίσθηση «κάνω τα πάντα, τα κάνω κάθε μέρα και τα κάνω καλά» που χαρακτήριζε κάθε γενιά της, η νέα Corolla παραμένει αυτό που ήταν πάντα: το σίγουρο χαρτί της κατηγορίας.

Τα 17.400 ευρώ που κοστίζει με απόσυρση κρίνονται απόλυτα λογικά αν την δεις υπό το οικογενειακό πρίσμα που της αρμόζει (σας είπαμε για τους χώρους;….). Και πάντως ανταποκρίνονται και με το παραπάνω σ’ αυτήν τη μόνιμη αίσθηση easy living που χαρακτήριζε ανέκαθεν μία Corolla. Μία αίσθηση που είναι σήμα κατατεθέν του μοντέλου εδώ και πέντε δεκαετίες. Και που αν έχετε φθάσει ως εδώ ξοδεύοντας δέκα λεπτά για να διαβάσετε όσα σας γράψαμε πιο πάνω, έχουν ήδη προσθέσει στο κοντέρ της Toyota περί τους δέκα ακόμα πελάτες. Και αυτό στις μέρες μας, κάθε άλλο παρά τυχαίο ή προϊόν καλού μάρκετινγκ, είναι.

Παναγιώτης Τριτάρης

TOYOTA COROLLA 1.4 D-4D
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.620×1.775×1.465 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.700 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 452 λίτρα
Βάρος: 1.300 κιλά
Κινητήρας: 1.364 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 90 PS/ 3.800 σ.α.λ.
Ροπή: 205 Nm/ 1.800 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,5”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 99 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 18.360 €, από 17.400 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup