Ας ξεκινήσουμε από μια διαπίστωση. Οι Alfa Romeo είναι τα αυτοκίνητα που συγκεντρώνουν παραδοσιακά τα περισσότερα κλισέ του χώρου. Είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις παρουσίαση, δοκιμή και γενικά αναφορά σε μοντέλο της ιταλικής εταιρείας, που να μην περιλαμβάνει λέξεις όπως ντίβα, ψυχή, πάθος, καρδιά, συναίσθημα και ότι έχει να κάνει με τα στοιχεία εκείνα, που θεωρούμε πως αναδεικνύουν την προσωπικότητα ενός αυτοκινήτου.
Και μπορεί τα τελευταία χρόνια η γκάμα της Alfa Romeo να συρρικνώθηκε, δίνοντας πιο αραιά τη δυνατότητα επιστράτευσης των παραπάνω κλισέ, όμως αυτό είναι κάτι που αναμένεται να αλλάξει σημαντικά μέχρι το 2020. Έως τότε, είμαστε αναγκασμένοι να περιοριστούμε σε αυτά που έχουμε. Όπως για παράδειγμα την Giulietta QV. Όχι τη συμβατική, με το πακέτο QV line που αναβαθμίζει την αισθητική της, αλλά την κορυφαία έκδοση, με το τετράφυλλο τριφύλλι στα πλαϊνά, ένα σύμβολο που είναι βέβαιο πως θα προκαλέσει ρίγη συγκίνησης σε όποιον γνωρίζει έστω τα βασικά της ιστορίας της αυτοκίνησης.
Επιπλέον, η έκδοση αυτή εφοδιάζεται με τον κινητήρα τούρμπο των 1.750 κ.εκ. που έκανε ντεμπούτο στην εξωτική 4C. Στην περίπτωση της Giulietta QV υπέστη μια ελαφριά μείωση της ισχύος, όμως και πάλι αποδίδει 240 ίππους, τιμή άκρως ικανοποιητική, αν λάβει κανείς υπόψη του ότι μιλάμε για κινητήρα 1.75. Θα βρεθούν πολλοί που θα υποστηρίξουν πως η κατηγορία των hot hatch, έχει ανέβει σε δυσθεώρητα ύψη με την ισχύ αρκετών μοντέλων να φτάνει (ή και να σπάει το φράγμα των 300 ίππων), από την άλλη όμως, οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια. Ή τουλάχιστον όλη την αλήθεια. Ας μην ξεχνάμε πως ο κατά γενική ομολογία ηγέτης της κατηγορίας, το Golf GTI αρκείται στους 220 ίππους (ασχέτως αν υπάρχει και το πιο hardcore Golf R των 300 ίππων).
Που επικέντρωσαν λοιπόν οι σχεδιαστές της Alfa Romeo; Κυρίως στο συναίσθημα και όλα εκείνα τα σημεία, που καθιστούν αδύνατο να αγνοήσεις τα κλισέ, όταν αναφέρεσαι στην Giulietta QV. Οι μηχανικοί της εταιρείας, αφιέρωσαν αρκετές ώρες, προσπαθώντας να αναπαραστήσουν τον ήχο των κλασικών Alfa των 60s και πρέπει να τους αναγνωρίσουμε πως έφτασαν αρκετά κοντά. Όσο κι αν ακούγεται λεπτομέρεια, ο ήχος που φτάνει στα αυτιά του οδηγού είναι ξεχωριστός και ευχάριστος και καταφέρνει να του θυμίζει πως βρίσκεται μέσα σε ένα hot hatch.
Η Giulietta QV τα καταφέρνει αρκετά καλά στον τομέα των επιδόσεων. Με το 80% της ροπής (340 Nm) να είναι διαθέσιμο από τις 1.800 σ.α.λ., την παρουσία launch control και την ύπαρξη -αποκλειστικά- αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, η διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 ολοκληρώνεται σε μόλις 6’’. Η κορυφαία Giulietta ωστόσο, δεν είναι το σκληροπυρηνικό GTI με τις σκληρές αναρτήσεις και το βαρύ τιμόνι. Καταφέρνει να ισορροπεί ανάμεσα στις κορυφαίες επιδόσεις και την άνεση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, τα μπάκετ καθίσματα αναβαθμίζουν την εικόνα του εσωτερικού, το τιμόνι διαθέτει καλή αίσθηση, ακρίβεια και είναι flat bottom όπως προστάζει η μόδα, όμως συνολικά το πακέτο δεν ενθουσιάζει.
Αντίστοιχα το αυτόματο κιβώτιο, αν και διαθέτει πολύ καλύτερη λειτουργία απ’ ότι στην MiTo QV όπου ουσιαστικά κόβει πόντους από το αυτοκίνητο, δεν συγκαταλέγεται στα κορυφαία δείγματα γραφής του είδους. Η ουσία λοιπόν είναι πως η κορυφαία Giulietta είναι ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, αλλά όχι συναρπαστικό. Βαμμένο σε ματ μολυβί χρώμα, κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αναγνωρίσει κανείς στους σχεδιαστές της Alfa, καθώς μιλάμε για μοντέλο που ουσιαστικά μετράει ήδη μια 5ετία.
Με το όφελος της απόσυρσης, η Giulietta QV κοστίζει 33.600 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, χωρίς να αποτελεί η τιμή της κίνητρο για να την επιλέξεις ή να την απορρίψεις. Αν το ερώτημα είναι αν η Giulietta QV είναι το πιο πλήρες hot hatch της αγοράς, η απάντηση είναι όχι. Αν από την άλλη όμως, το ερώτημα είναι αν μπορείς με αυτά τα χρήματα να αγοράσεις περισσότερη ψυχή και συναίσθημα, τότε η απάντηση είναι: Δύσκολα!
Βαγγέλης Φακατσέλης
Alfa Romeo Giulietta QV (240 PS) | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.351×1.798×1.465 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.634 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 350-1.045 λίτρα |
Βάρος: | 1.395 κιλά |
Κινητήρας: | 1.740 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης |
Ισχύς: | 240 PS/5.750 σ.α.λ. |
Ροπή: | 340 Nm /2.000 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 6”, 244 χλμ./ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής: | 7,5-9,8 λίτρα/100 χλμ. |
Ρύποι CO2: | 162 γρ/χλμ. |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας: | 365 € |
Τιμή (τιμή με απόσυρση): | 35.700 € (33.600 €) |
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης
Μίλτος
24/05/2020 στις 09:52
Έχω μια Alfa Romeo Giulietta και έχω τρομάξει από τις βλάβες που έχει βγάλει. Κάθε φορά που μπαίνω μέσα φοβάμαι πως ότι αγγίξω θα σπάσει, θα διαλυθεί..Δεν έχει περάσει ποτέ από τα χέρια μου πιο άχρηστο αυτοκίνητο.