Σύνδεση

Subaru

SUBARU XV 1.6: ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Σκεφτείτε την αυτοκινητοβιομηχανία σαν ένα πάρτι που όλοι λίγο- πολύ έχουμε βρεθεί. Στο..

Σκεφτείτε την αυτοκινητοβιομηχανία σαν ένα πάρτι που όλοι λίγο- πολύ έχουμε βρεθεί. Στο επίκεντρο οι γνωστοί φιγουρατζήδες που ποζάρουν φορώντας την τελευταία λέξη της μόδας και κερδίζουν με social ατάκες το ενδιαφέρον όλων. Σε κάποια γωνιά βρίσκεται πάντα κάποιος που δείχνει να μη συμμετέχει. Και παρακολουθεί τα τεκταινόμενα από απόσταση ασφαλείας, ίσως και λίγο μπλαζέ. Συνήθως είναι ο πιο ενδιαφέρων τύπος του πάρτι. Και σχεδόν πάντα είναι ο μοναδικός άνθρωπος που έχεις να πεις δυο σοβαρές κουβέντες όταν η μουσική και η φασαρία σε έχουν κουράσει. Αυτός ο τύπος είναι η Subaru.

Έχοντας επιλέξει συνειδητά αυτόν το ρόλο, η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε μέσα στην τελευταία 20ετία να δημιουργήσει ένα πιστό κοινό φίλων και ακολούθων. Επιμένοντας πεισματικά στην ουσία των πραγμάτων και μακριά από ευκαιριακούς εντυπωσιασμούς, διατηρεί την ξεχωριστή θέση της στην αγορά. Δεν απέφυγε τα λάθη (βλέπε Tribeca), δεν είναι ότι δεν έχει εμμονές (άλλωστε κάθε πραγματικά ενδιαφέρων «οργανισμός» προχωρά με τις εμμονές του), δεν είναι στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων παγκοσμίως. Όμως όλοι ανεξαιρέτως της αναγνωρίζουν το προφανές: ότι δεν ξεπούλησε ούτε μια στιγμή τις αρχές και την ιδιαιτερότητά της.

Το XV είναι η πιο πρόσφατη προσπάθειά της να συνεχίσει να είναι προσκεκλημένη στο πάρτι, ρίχνοντας λοξές ματιές στην trendy κεντρική σκηνή. Πρόκειται για τη δική της εκδοχή των μεσαίων crossover, στην οποία, χωρίς να ξεφεύγει από τον εταιρικό της DNA, προσθέτει αρκετά εκσυγχρονιστικά στοιχεία. Με κυριότερο βέβαια το σχεδιασμό του αμαξώματος, το οποίο είναι με διαφορά ότι πιο όμορφο και επίκαιρο έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια (τουλάχιστον στα off road οχήματά της). Βασισμένο στο πλαίσιο του Impreza, είναι αρκετά μαζεμένο σε διαστάσεις, ενώ οι όμορφες γραμμές του δημιουργούν ένα αυτοκίνητο που τραβά τα βλέμματα όπου βρεθεί.

subaru-xv-1600-5

Και εδώ είναι που μπαίνει ξανά το pedigree της SubaruΚόντρα στη μόδα των crossover ελαφρών off road επιδιώξεων, δημιουργεί ένα καθαρόαιμο τετρακίνητο. Η απόσταση από το έδαφος είναι στους 22 πόντους (πολύ μακριά από τον άμεσο ανταγωνισμό), ενώ ενσωματώνεται και το σήμα κατατεθέν της εταιρίας: την πιο δοκιμασμένη -και ίσως πιο αξιόπιστητετρακίνηση αυτής της συνομοταξίας οχημάτων, τη συμμετρική. Από εκεί και πέρα έχουν υιοθετηθεί ζάντες 17 ιντσών (από τις ομορφότερες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια) με λάστιχα 225/55, έχει ενισχυθεί το πλαίσιο, ενώ το setup των αναρτήσεων είναι τέτοιο ώστε να ανταποκρίνεται σε κανονική off road οδήγηση.

Γνήσιο Subaru παραμένει και στο εσωτερικό. Χωρίς εντυπωσιασμούς (ο μοναχικός τύπος του πάρτι που λέγαμε στην αρχή…), με αυστηρές γραμμές και χαμηλούς τόνους. Από την άλλη αν προσέξεις θα σημειώσεις ότι δεν γίνονται εκπτώσεις σε δυο τρία πράγματα ουσίας. Πρώτα, ότι δεν λείπει τίποτα πραγματικά άξιο λόγου σε ότι αφορά τον εξοπλισμό. Δεύτερο, ότι οι χώροι είναι επαρκέστατοι για την κατηγορία. Και τρίτο, αυτό που ξέρεις εδώ και χρόνια: ότι η ποιότητα κατασκευής είναι από τις καλύτερες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα.

Στα μηχανικά μέρη, και πάλι βρίσκουμε τη φιλοσοφία της Subaru σε πλήρη ανάπτυξη. Υπάρχει η τυπική για την εταιρεία λύση του κινητήρα boxer (νέας γενιάς, βελτιωμένου σε αρκετά σημεία), με μία απόδοση που τουλάχιστον στα χαρτιά δεν σε πείθει για πολλά. Οι 114 ίπποι και τα περίπου 1.400 κιλά βάρος είναι ένας συνδυασμός μάλλον παρωχημένος (όταν στο κέντρο του πάρτι επικρατούν πλέον οι turbo ή οι ντίζελ). Ενώ και ο συνδυασμός -στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής- με ένα αυτόματο κιβώτιο CVT δεν σε προδιαθέτει για κάτι ιδιαίτερο.

Στην πράξη όμως όλα εξελίσσονται διαφορετικά. Αν συμφιλιωθείς με τη λειτουργία του CVT, το ΧV καταφέρνει να κινείται σβέλτα και να κρύβει το βάρος του. Σίγουρα ένας μεγαλύτερος κινητήρας ή το χειροκίνητο κιβώτιο θα δώσουν έναν άλλο αέρα στην οδική παρουσία του crossover της Subaru, όμως ακόμα και έτσι, δεν υπήρχε κάποια αισθητή υστέρηση σε πραγματικές συνθήκες. Όσο για την κατανάλωση (και λόγω CVT) κινήθηκε στην περιοχή των 8,5 λίτρων, με τάσεις για πιο πάνω μέσα στην πόλη αλλά και πιο χαμηλά στην Εθνική (είδαμε και 7,5 λίτρα σε χαλαρό ταξίδι Αθήνα- Πάτρα).

Στο δρόμο το Χείναι ακριβώς αυτό που περιμένεις και εκτιμάς σε κάθε Subaru. Xάρη στο εξαιρετικό πλαίσιο και στο άψογο στήσιμο είναι ένα άκρως ευχάριστο αυτοκίνητο που χαίρεσαι πραγματικά να οδηγείς. Η κύρια διαφοροποίησή του σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι ότι έχεις διαρκώς μια αίσθηση αυτοκινήτου που φτιάχτηκε από μηχανικούς παρά από χειριστές ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στρίβει γλυκά και προβλέψιμα, περνάει με άνεση πάνω από κάθε ανωμαλία, και όταν πιεστεί (και πραγματικά χαίρεσαι να το πιέζεις) φθάνει στο όριό του τόσο προβλέψιμα και προοδευτικά που δύσκολα βρίσκεις σε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του σήμερα.

subaru-xv-1600-991

Όσο για τις εκτός δρόμου επιδόσεις του, και πάλι τιμά με τον καλύτερο τρόπο την φανέλα της εταιρίας. Οι προδιαγραφές και μόνο το διαφοροποιούν από όλα τα αντίστοιχα μοντέλα. Όμως και στην πράξη το XV συμπεριφέρεται σαν ένα πολύ καλό τετρακίνητο, με την ανάρτηση να ισοπεδώνει τις εκτός δρόμου ανωμαλίες, και την τετρακίνηση να προσθέτει την απαραίτητη σιγουριά εκεί που χρειάζεται. Αν με τα υπόλοιπα νεόκοπα μοντέλα αυτής της κατηγορίας απλά «πατάτε και χωματόδρομο», με το ΧV -συγκριτικά πάντα- μοιάζει σαν να βρίσκεστε σε ένα Land Cruiser.

Kαι κάπως έτσι, ολοκληρώνοντας, βγαίνει και ο τελικός ισολογισμός για το XV. Aν είστε από τους «είδα-φως-και-μπήκα» αγοραστές αυτής της κατηγορίας, που εντυπωσιάζεστε από κουμπάκια και ηλεκτρονικά, τότε το XV δεν θα σας κάνει κλικ. Αν μπορείτε να βλέπετε πίσω από την επιφάνεια, και να εστιάζετε σε θέματα ουσίας το XV είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη επιλογή αυτήν την στιγμή στην κατηγορία.

Είναι όμορφο και καλοφτιαγμένο, έχει πλούσιο εξοπλισμό, ταξιδεύει με εξαιρετική άνεση και ασφάλεια στην άσφαλτο ενώ θα κάνει ότι και ένα κανονικό τζιπ εκτός δρόμου όταν τα υπόλοιπα θα έχουν σταματήσει στην πρώτη λακκούβα.

Ενστάσεις υπάρχουν ιδίως σε ότι αφορά την απόδοση του κινητήρα (προτιμήστε το τουλάχιστον με το χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέρει και την δυνατότητα των πιο κοντών σχέσεων) ή την φτωχή εικόνα του εσωτερικού, ενώ η τιμή είναι στο πάνω όριο της κατηγορίας, αγγίζοντας premium κατασκευαστές.

Από την άλλη όμως, δεν έχω κανένα πρόβλημα να παραδεχτώ, ότι έχοντας επισκεφθεί αρκετές φορές εκείνο το πάρτι που λέγαμε στην αρχή, πιάνω πάντα τον εαυτό μου να έχει περάσει τις καλύτερες στιγμές του, λέγοντας δυο-τρεις κουβέντες από καρδιάς με εκείνον τον παράξενο τύπο που κάθεται απόμερα. Και το XV είναι ακριβώς αυτός ο τύπος αυτοκινήτου: Εκείνος που θα φύγεις μαζί του όταν τελειώσει η μουσική, και θα συνεχίσετε το ξενύχτι οδηγώντας σαν χαζοχαρούμενο παιδί μέχρι το ξημέρωμα στα Λιμανάκια του βίου σου.

Παναγιώτης Τριτάρης

SUBARU XV 1.6 CVT
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.450×1.780×1.525 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.635 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 380- 1.270 λίτρα
Βάρος: 1.410 κιλά
Κινητήρας: 1.599 κ.εκ. 4 κύλ., boxer, βενζίνη
Ισχύς: 114 PS/ 5.600 σ.α.λ.
Ροπή: 150 Nm/ 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 13,8”, 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 8,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 146 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 248 €
Τιμή: από 24.500  €, από 23.100 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. YannisA

    22/03/2017 στις 21:41

    Παρά πολύ καλό άρθρο, μπράβο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured