Σύνδεση

Featured

Πόσο λέτε ότι κοστίζει η ταχυφόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο δίκτυο Ionity;

Ένα από τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης είναι θεωρητικά και το πιο χαμηλό κόστος χρήσης, σε σχέση με όλα τα ορυκτά καύσιμα. Αυτό ισχύει σίγουρα στην περίπτωση που η φόρτιση γίνεται σε απλό οικιακό δίκτυο, πράγμα που σημαίνει πως είναι αργή, είτε σε οικιακά δίκτυο με τη βοήθεια wall box που είναι πιο γρήγορη αλλά και πάλι απαιτούνται ώρες.

Τι γίνεται όμως με τις χρεώσεις της ταχυφόρτισης; Όταν δηλαδή ταξιδεύεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πρέπει να το φορτίσεις; Η ταχυφόρτιση λοιπόν δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα φτηνή, ενώ τώρα με την αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής του δικτύου Ionity γίνεται πολύ απλά πανάκριβη.

Το Ionity λοιπόν έχει μέχρι τώρα μια πάγια χρέωση της τάξης των 8 ευρώ για την κάθε φόρτιση. Από το Φεβρουάριο η χρέωση θα γίνεται με βάση τις kWh σε τιμή 0,79 ευρώ/ kWh. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ένα Nissan Leaf για παράδειγμα έχει μπαταρία 40 kWh, οπότε το κόστος πλήρους φόρτισής της -ΟΚ, ποτέ δεν είναι στο μηδέν, αλλά για λόγους ευκολίας θεωρούμε ότι θα χρειαστεί και τις 40 kWh- είναι 31,6 ευρώ. Η μέση πραγματική κατανάλωσή του είναι 17,0 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα, οπότε με μια πλήρη φόρτιση μπορεί να καλύψει μάξιμουμ 235 χιλιόμετρα. Το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα είναι 13,45 ευρώ.

Με ένα σύγχρονο βενζινοκίνητο μοντέλο με μέση κατανάλωση 7,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα το αντίστοιχο κόστος είναι, με 1,60 το λίτρο, 12,0 ευρώ, ενώ αν πρόκειται για diesel είναι ακόμα πιο χαμηλό. Πόσο μάλλον για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο φυσικό αέριο και υγραέριο.

Ενδιαφέρουσες πάντως θα είναι και οι αντιδράσεις στην αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής του Ionity, που δικαιολογήθηκε από το υψηλό κόστος των φορτιστών στους αυτοκινητόδρομους και την δυνατότητα φόρτισης με έως και 200 kW. Το αντίπαλο δίκτυο των Superchargers της Tesla πάντως χρεώνει 0,24 ευρώ/ kWh και έχει ειδικά, δωρεάν πακέρα για κατόχους Model S και Model X.  

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Tο νέο μικρό και πιο φτηνό SUV της Toyota, που θα βασίζεται στο Yaris, θα είναι υβριδικό και τετρακίνητο

Featured

To νέο Peugeot 2008 έγινε πιο SUV και πολύ πιο upper class

Featured

Νέα Skoda Octavia RS: με βενζίνη, diesel και plug-in υβριδική έκδοση

Featured

Το ελληνικό Renault 5 Turbo Group B του «Λεωνίδα» πωλείται ξανά

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup