Οι μεταλλικές αναδιπλούμενες οροφές των κάμπριο και των ρόουντσερ που πρωτο-εμφανίστηκαν με την 1η γενιά της Mercedes SLK μάλλον δεν έχουν πολύ ψωμί μπροστά τους. Κι αυτό γιατί ένας ένας οι κατασκευαστές τις εγκαταλείπουν. Τελευταία σε αυτήν τη σειρά η BMW, καθώς η επόμενη γενιά της ανοιχτής 4άρας αλλά και αυτή της Ζ4, σύμφωνα με την εξειδικευμένη και καλά πληροφορημένη ιστοσελίδα Bimmertoday, θα έχουν και πάλι μαλακές οροφές από ύφασμα..
Οι λόγοι για αυτήν την επιλογή πολλοί, καθώς ο υδραυλικός μηχανισμός είναι πολύπλοκος, ενίοτε παρουσιάζει θέματα, κοστίζει σε χώρους και κυρίως σε βάρος, που με τη σειρά του επηρεάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και βασικά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Φυσικά στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και το ότι η μαλακή οροφή λειτουργεί και ως στοιχείο αναγνώρισης ενός ιδιαίτερου αυτοκίνητου, όπως εξ ορισμού είναι ένα ανοιχτό.
Γιάννης Σκουφής
